Absolwenci Viamody pokazali swój talent

31 maja odbyła się w warszawskim Och-Teatrze pierwsza Gala Dyplomowa Viamoda upgrade 2016. Wydarzenie to było pokazem fragmentów kolekcji realizowanych w ramach licencjackich prac dyplomowych przez studentów tej wyższej szkoły projektowania. Prezentowało poziom świadomości projektowej, wrażliwości estetycznej oraz wiedzy i umiejętności technologicznych pozwalających na autorską pracę nad kolekcją. 

W czasie pokazu wyreżyserowanego przez Macieja Majznera i zorganizowanego dzięki pracy oraz zaangażowaniu pracowników (szczególny wkład dr Olgi Mieloszyk w organizację pracy backstage’u) i studentów Uczelni (wolontariuszy z młodszych lat oraz dwóch dyplomantek: Katarzyny Sawickiej i Joanny Dworakowskiej) zaprezentowano siedemnaście kolekcji dyplomowych autorstwa tegorocznych absolwentów Viamoda, połączonych na wybiegu we wspólną narrację. Były to kolejno minikolekcje: 

  1. Karoliny Tomczak
  2. Katarzyny Szafranowskiej
  3. Kamili Bojarczuk
  4. Karoliny Rutkowskiej
  5. Sebastiana Pietrasa
  6. Katarzyny Sawickiej
  7. Marii Fabińskiej
  8. Niny Nasierowskiej – Martirosyan
  9. Anny Vardanyan
  10. Aleksandry Bamber
  11. Anny Audzei
  12. Marty Janickiej
  13. Aleksandry Sochackiej
  14. Mido
  15. Julity Ołdziejewskiej
  16. Dastina Porazińskiego
  17. Simony Nikolajewskiej
VIAMODA_upgrade_2016_Kamila_Bojarczuk (6)

Kamila Bojarczuk

VIAMODA_upgrade_2016_Katarzyna_Sawicka (2)

Katarzyna Sawicka

VIAMODA_upgrade_2016_Sebastian_Pietras (1)

Sebastian Pietras

VIAMODA_upgrade_2016_Simona_Nikolajewska (6)

Simona Nikolajewska

Partnerem strategicznym pokazu był Deutsche Bank, a głównym partnerem medialnym Radio Chilli Zet. Odpowiedzialnymi za wizaż modelek agencji Artfashion models i modeli partnerami wydarzenia byli: dr Irena Eris  (makijaż), La Biosthetique Paris (stylizacja fryzur), o paznokcie zadbał alessandro International. Doskonałym uzupełnieniem stylizacji były buty użyczone do pokazów przez markę badura.

Wydarzenie rozpoczęło się powitaniem gości symbolicznym kieliszkiem szampana w foyer teatru, w tle z muzyką klasyczną w wykonaniu studentki Viamoda Gabrieli Łaskowskiej (skrzypce) i Karola Bąka (fortepian). Parny, majowy wieczór miło było spędzić w klimatyzowanej sali Och-Teatru, oglądając toczące się przedstawienie teatru mody, może jeszcze nie całkiem doskonałego, ale dzięki pięknie skomponowanym kolekcjom, świetnie dobranej muzyce i grze świateł, dobrze wróżącemu przyszłości Uczelni i jej absolwentów. Na szerokiej scenie, przed oczami widzów, w szybkim tempie przewijały się, składające się każda z sześciu looków, kompaktowe kolekcje studentów, prowadzące nas od obrazu romantycznej i niepretensjonalnej panny młodej, poprzez konceptualne, inspirowane tradycjami różnych kultur, sztuką, sportem, minimalizmem i popkulturą stroje, aż do architektonicznej i nowoczesnej w formie kolekcji zamykającej część studencką. Zakończeniem pokazów była prezentacja gościa specjalnego wieczoru – kolekcji wiosna/lato 2016 marki Caterina – będącej własnością założycieli Uczelni.

Choć wydarzenie nie miało charakteru konkursu, to obecni na Gali i współpracujący z Uczelnią partnerzy postanowili nagrodzić najlepsze ich zdaniem pokazy.

  • Firma Freudenberg – światowy lider produkcji odzieżowych wkładów klejowych – wyróżniła za śmiałe połączenia materiałów i niekonwencjonalne cięcia, inspirowaną pracami amerykańskiego architekta – dekonstruktywisty Gordona Matty-Clarka, kolekcję Karoliny Rutkowskiej Measure of disorder.
  • Coats Polska – światowy potentat, producent i dystrybutor nici oraz dodatków odzieżowych – docenił kunszt haftów i kompozycję męskiej kolekcji Sebastiana Pietrasa, który ciężkie, męskie okrycia, o wyważonych proporcjach i stonowanej kolorystyce, ozdobił autorskimi haftami o motywach wzorniczych zaczerpniętych z mitologii Azteków.
  • Firma Union Knopf Polska – mistrz designu guzików – wyróżnienia (vouchery na dodatki) przekazała: Dastinowi Porazińskiemu, Katarzynie Sawickiej i Karolinie Tomczak, a nagroda główna laptop – niezbędne narzędzie pracy każdego projektanta – trafiła do Julity Ołdziejewskiej współwłaścicielki marki The Beast.
  • Firma Amann Group –specjalista od nici szwalniczych  – dostrzegł kobiecość projektów inspirowanej starożytnym Egiptem kolekcji Mido.
  • KNK Kanaka – lider europejski w post procesowym wykańczaniu i uszlachetnianiu odzieży – wyróżniła Marię Fabińską za jej kolekcję Slow Glam Chic, podkreślając sygnalizowany przez autorkę nurt designu zrównoważonego wpisującego się w trendy slow fashion i odpowiedzialnej konsumpcji.
  • Partner pokazu Porto Fashion Week –  nagrodził Sebastiana Pietrasa poprzez zaproszenie go do zaprezentowania kolekcji na MODtissimo podczas Porto Fashion Week we wrześniu tego roku.
  • Dr Irena Eris – zapewniła oprawę do sesji wizerunkowej i lookbookowej Simonie Nikołajewskiej za jej inspirowaną architekturą współczesną kolekcję Ultimate, w której autorka sprawnie wykorzystuje na potrzeby budowania warstwy estetycznej, nowoczesne technologie: printy i cięcia laserowe. Simonie przypadło też wyróżnienie przyznane w imieniu Doroty Wróblewskiej, dające jej szansę prezentacji swojej kolekcji na tegorocznych pokazach Warsaw Fashion Street.
  • Partner strategiczny pokazu Deutsche Bank – ufundował niespodziankę dla gości Gali – weekendowy pobyt dla 2 osób w Pałacu Pacółtowo.

Oprócz tych licznych nagród sponsorskich władze Uczelni postanowiły wyróżnić statuetkami Viamoda upgrade 2016 dwóch wybranych studentów. Ta nagroda ma wejść do tradycji Gal Dyplomowych Uczelni.

Kapituła w składzie: Ilona Majer i Rafał Michalak – twórcy marki MMC; Monika Radulska – współzałożycielka agencji modowej Aliganza; w imieniu Doroty Wróblewskiej Hubert Szumski – reprezentujący Warsaw Fashion Street; Marta Kowalska – redaktor prowadząca portalu ELLE.PL; Tamara Gonzalez – Perea – blogerka i dziennikarka modowa; Rita Teotonio – reprezentująca portugalski Porto Fashion Week oraz Tomasz Jacyków – stylista, kreator i krytyk mody w imieniu władz Uczelni przyznała jednogłośnie pierwszą statuetkę dla najlepszej kolekcji dyplomowej Viamoda upgrade 2016 nagrodzonemu już wcześniej Sebastianowi Pietrasowi – absolwentowi kierunku wzornictwo, specjalności: Projektowanie ubioru i zarządzanie technologią.

Druga statuetka przyznana dla najlepszego konceptu projektowego przedstawionego w pracy licencjackiej z obszaru specjalności: Komunikacja w modzie i projektowanie marki przypadła tegorocznej absolwentce Viamoda Anecie Szpurze, założycielce i współwłaścicielce, robiącej światową karierę, marki modowej Local Heros (http://localheroesstore.com/).

Po emocjach pokazów i rozdaniu nagród, na gości Gali Dyplomowej Viamoda upgrade 2016 czekały smakołyki przygotowane przez studentów Uczelni kierunku wzornictwo i specjalności Food design (Projektowanie dla gastronomii) oraz studio kulinarne Viamoda. Partnerem afterparty była łódzka firma Partner Center – zajmująca się importem jakościowych win światowych na rynek polski (http://wina.net.pl/pl/) oraz producent żywności vegańskiej, który podjął wszystkich doskonałymi humusami, pabianicka firma VEGAUP (http://www.vegaup.pl/). W foyer teatru uczestników wieczoru bawił rezydent londyńskiej sceny klubowej Tony Sentinella.

Wspaniała atmosfera wieczoru była zasługą absolwentów uczelni i zaangażowanych w przebieg wydarzenia studentów oraz pracowników Viamoda Szkoły Wyższej w Warszawie, organizatorów wydarzenia, partnerów i sponsorów oraz wszystkich gości obecnych 31. maja w Och-Teatrze.

Studenci mogą być dumni ze swojej uczelni, a uczelnia dumna z tegorocznych absolwentów, którzy wysoko zawiesili poprzeczkę poziomu przyszłych gal dyplomowych organizowanych przez Viamoda Szkołę Wyższą w Warszawie. 

Źródło: materiały prasowe Viamoda

Data publikacji: 8.06.2016
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »