Bytom rośnie

fot. www.bytom.com.pl

Pierwszy kwartał br. przyniósł pozytywne wyniki spółce Bytom. Producent odzieży męskiej może się pochwalić rosnącymi przychodami ze sprzedaży. Zmalał nieco zysk spółki, ale i tak jest ona na plusie. W ciągu najbliższych dwóch lat Bytom zamierza uruchomić ponad 20 nowych sklepów.

Spółka Bytom osiągnęła o 17 proc. wyższe przychody ze sprzedaży za I kwartał 2016 roku (30 711 tys. zł) od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2015 (26 197 tys. zł). Wzrost ten jest wynikiem zwiększenia przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej o 22 proc. w ujęciu r/r. Za I kwartał 2016 roku spółka odnotowała zysk netto w wysokości 497 tys. zł (I kwartał 2015 r.: 509 tys. zł). Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł za I kwartał 2016 roku ok 13 mln zł, wobec 10 mln zł za I kwartał 2015 roku, co oznacza ponad 30-proc. wzrost r/r. W raportowanym okresie średnia marża detaliczna utrzymała się na stabilnym poziomie w stosunku do I kwartału 2015 roku (51,9 proc. w roku 2016 vs 51,8 proc. w roku 2015).

Wzrost przychodów ze sprzedaży przy zachowaniu stabilności marży i kosztów przełożył się na wyższy wygenerowany zysk przez sieć detaliczną. W I kwartale 2016 r. sieć zrealizowała zysk w wysokości 2,4 mln zł vs 2,2 mln zł za I kwartał roku 2015. Przychody ze sprzedaży obejmują również sprzedaż hurtową (sprzedaż kolekcji pod marką Intermoda do sklepów niezależnych oraz sprzedaż towarów klientom instytucjonalnym). Za I kwartał 2016 wyniosły one 1,1 mln zł (I kwartał 2015: ok 2,0 mln zł), generując ok 0,4 mln marży (31.03.15: 0,7 mln marży).

W marcu Bytom wprowadził nową strategię, która ma na celu zwiększenie skali działalności firmy. Wprowadzono obniżkę cen na część produktów, by dotrzeć do większego grona klientów. Jak czytamy w raporcie spółki: „Celem nowej strategii jest istotne rozwinięcie i dostosowanie marki Bytom do możliwości polskiego konsumenta. Spółka chce się pozycjonować w segmencie pomiędzy sklepami wielkopowierzchniowymi z uniwersalną modą a polskimi i zagranicznymi butikami z modą męską”. Firma planuje też zwiększenie sieci sprzedaży. Do końca 2018 chce mieć 120 sklepów o łącznej powierzchni 15 tys. mkw. (z poziomu 10,3 tys. mkw. na koniec 2015 r.). Będzie otwierała zarówno nowe sklepy, jak i powiększała obecne. Średnia powierzchnia sklepu na koniec roku 2018 ma wynosić ok 125 mkw. Do końca 2017 r. Bytom zamierza uruchomić nowe (obok sklepu w CH Arkadia oraz Katowice Silesia) sklepy koncepcyjne – ma być ich docelowo 8 z powierzchnią ok. 200 mkw.

Na koniec marca 2016 roku Bytom S.A. prowadził 98 sklepów pod marką Bytom o powierzchni 10,6 tys. mkw. W I kwartale br. został otwarty nowy punkt o powierzchni 139 mkw. w CH Opole Solari. Ponadto zwiększono powierzchnię dwóch istniejących sklepów (Warszawa Targówek, Poznań Plaza) o ok 158 mkw.

Data publikacji: 8.06.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »