Spółka CCC podsumowała wyniki za IV kwartał 2014 i ogłosiła strategię na najbliższe lata.
Dystrybutor i producent obuwia CCC S.A. osiągnął w IV kwartale 2014 roku zysk netto na poziomie 312,3 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 682 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 102,9 mln zł, a na poziomie EBITDA 124, 1 mln zł.
W IV kwartale Grupa CCC kontynuowała realizację planów rozbudowy własnej sieci sprzedaży salonów CCC, która na koniec 2014 r. wyniosła 278,3 tys. mkw. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży, wliczając sklepy franczyzowe, w kraju i za granicą wyniosła 305,3 tys. mkw. Sieć liczyła w sumie 729 salonów sprzedaży.
Zgodnie z przyjętym przez Zarząd CCC celem strategicznym na lata 2013 – 2015, którym jest zdobycie pozycji lidera rynku obuwniczego w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, Spółka kontynuowała rozwój w Polsce, w Czechach, w Słowacji oraz na Węgrzech. Ponadto Grupa CCC otwierała nowe placówki handlowe w Austrii, Słowenii, Chorwacji, oraz w Niemczech. W Rumunii, w krajach nadbałtyckich, Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie spółka nadal zamierza rozwijać sieć sklepów franczyzowych. W roku 2015 mają pojawiać się pierwsze sklepy CCC w Bułgarii.
Spółka poinformowała, że do końca 2017 roku zamierza otworzyć w Polsce i za granicą 500 nowych sklepów zwiększając powierzchnię handlową o 268 tys. mkw. Tym samym liczba wszystkich placówek handlowych sieci CCC wyniesie 1166, a powierzchnia sprzedaży wzrośnie do 560,5 tys .mkw.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia. W skład Grupy Kapitałowej CCC wchodzą CCC S.A. – spółka zarządzająca siecią sprzedaży, CCC Factory Sp. z o.o., zajmująca się produkcją obuwia, NG2 Suisse S.a.r.l., spółka zarządzająca znakami towarowymi, spółki zajmujące się sprzedażą na rynkach zagranicznych, m.in.: CCC Czech, CCC Slovakia, CCC Hungary, CCC Austria, CCC Germany, CCC Turkey. Sprzedaż kolekcji prowadzona jest łącznie w ponad 700 placówkach pod markami CCC, Boti i Lasocki. Dostawcy obuwia dla spółki to zarówno producenci zagraniczni (przede wszystkim szyjący na zlecenie CCC producenci chińscy), krajowi, jak też własne zaplecze produkcyjne. Udział Grupy CCC w bardzo rozdrobnionym rynku obuwia jest szacowany na 19-20%.