CCC przejmuje DeeZee

fot. CCC POLKOWICE

Spółka CCC przejęła ponad 51 proc. udziałów w sklepie internetowym DeeZee w zamian za 13 mln zł, które zasiliły kapitał e-sklepu. W ciągu pięciu lat w ręku obuwniczego potentata prawdopodobnie znajdzie się 100 proc. udziałów. To drugi po eobuwie.pl, przejętym kilka lat temu, sklep internetowy, który znajdzie się w portfolio grupy CCC.

Umowa o współpracy między CCC i DeeZee została podpisana 3 lipca 2018. Obie strony zakładają liczne pozytywne efekty współpracy – DeeZee ma uzyskać wsparcie siły finansowej i korzyści skali CCC, z kolei grupa CCC ma pogłębić obecność w segmencie młodych klientek.  DeeZee działa na polskim internetowym rynku obuwniczym od 2005 roku i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych niezależnych sklepów internetowych w tym segmencie. W roku 2017 osiągnęła przychody na poziomie 35 mln zł. Na dużą i ciągle rosnącą popularność serwisu wpływa stała obecność marki w social media (ponad 1,3 mln fanów Facebook, Instagram), utrzymywanie rozległej sieci kontaktów w branży modowej, która przekłada się na obecność w prasie, oraz aktywna polityka marketingowa.

„DeeZee dla nas to przede wszystkim jeszcze lepszy kontakt ze światem młodszego pokolenia klientek (wiek 15-24). Pozwoli nam skokowo zwiększyć zakres oferty w modnym produkcie skierowanym do tej grupy, a dodatkowo wzmacniamy nasze kanały on-line” – wyjaśnia decyzję Dariusz Miłek, prezes CCC.

DeeZee będzie nadal działać na rynku online damskiego modowego obuwia w przystępnych cenach. W najbliższym czasie dzięki współpracy w ramach grupy CCC mają być wypracowane synergie – DeeZee skorzysta m.in. ze wsparcia CCC aby poszerzyć swój asortyment i polepszyć warunki handlowe, a w efekcie zaoferować klientom jeszcze więcej modowego produktu i przyśpieszyć wzrost swej sprzedaży.

„Współpraca z liderem rynku obecnym w 22 krajach, jakim jest CCC, to dla nas szansa na dołączenie do najszybciej rozwijającej się grupy obuwniczej w Europie. Jestem pewna, że potrafimy ją dobrze wykorzystać. Widzimy wiele synergii w segmencie online wszystkich podmiotów grupy CCC, a także na płaszczyźnie dostępności do produktu, logistyki oraz ekspansji marki DeeZee na rynki zagraniczne. Liczymy też na wzrost popularności marki DeeZee poprzez jej obecność w sieci sklepów stacjonarnych grupy CCC. Wszystkie te zmiany będą miały bezpośredni wpływ na zwiększenie zadowolenia naszych klientów, co jest najważniejsze i na czym zarówno nam jak i CCC bardzo zależy.”, komentuje Dominika Żak, prezes DeeZee.

W ramach podpisanej umowy CCC zasili kapitałowo DeeZee kwotą 13 mln zł i w zamian obejmie ponad 51 proc. udziałów w biznesie spółki. Jednocześnie strony ustaliły warunki dalszego stopniowego zwiększania udziałów CCC, potencjalnie aż do 100  proc. w ciągu najbliższych 5 lat.

DeeZee w 2017 osiągnęła 35 mln zł przychodów, w 100 proc. z rynku polskiego, przy nieznacznej stracie netto na poziomie 880 tys. zł (dane nieaudytowane). Jednocześnie prawie całość przychodów pochodzi ze sprzedaży obuwia damskiego. Na koniec 2017 zatrudniała 50 pracowników i współpracowników. Siedziba spółki znajduje się w Krakowie.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC wynosi obecnie ponad 625 tys. mkw. i liczy 1150 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Sprzedaż za 2017 rok osiągeła poziom ponad 4,1 mld zł. Grupa CCC obecna jest łącznie w 22 krajach (18 offline i 14 online). Na dzień 31 marca 2018 roku zatrudniała ponad 13 000 pracowników.

Data publikacji: 17.07.2018
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »