CDRL zwiększa przychody i zyski

fot. https://pl.coccodrillo.eu/ fot. https://pl.coccodrillo.eu/

W I połowie 2017 r. skonsolidowane przychody grupy CDRL, właściciela marki Coccodrillo, wyniosły 101,02 mln zł i były o 8,9% wyższe niż przed rokiem. Zysk operacyjny wzrósł natomiast o 11,6% do 9,79 mln zł.

„W I połowie roku zwiększyliśmy zarówno wartość sprzedaży, jak również naszą efektywność. To sukces na który złożyło się wiele działań, w tym ciągła praca nad optymalizacją naszych dostawców i sieci sprzedaży – ale również tego, że nasze nowe kolekcje zostały bardzo życzliwie przyjęte przez klientów” – powiedział prezes Marek Dworczak.

Wynik EBITDA w I połowie roku wzrósł o 15,2% do 11,86 mln zł. Na uwagę zasługuje wzrost marży na sprzedaży, która wyniosła 54,09%, co oznacza, że była o 2,42 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Poprawił się też cykl konwersji gotówki, okres oczekiwania na zapłatę skrócił się o 8 dni, natomiast zobowiązania regulowane były wcześniej o 3 dni.

Wycena kontraktów terminowych, którymi spółka zabezpiecza się przed wahaniami kursu walut, przełożyła się na poziom kosztów finansowych, które były znacznie wyższe niż przed rokiem. W efekcie skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,46 mln zł wobec 5,26 mln zł w I połowie poprzedniego roku.

Na koniec I połowy roku grupa miała w Polsce 260 sklepów o łącznej powierzchni 17 759 mkw., co oznacza wzrost o 6% (zarówno pod względem liczby sklepów, jak i ich powierzchni). Poza Polską grupa miała 247 sklepów (wobec 225 przed rokiem).

Dobre wyniki przekładają się na bezpieczną sytuację finansową spółki. Na dzień 30 czerwca dysponowała ona środkami pieniężnymi w wysokości 14,89 mln zł. W maju walne zgromadzenie zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę 7,27 mln zł z zysku za poprzedni rok. Oznacza to, że CDRL S.A. wypłaciła rekordową dywidendę w wysokości 1,20 zł za akcję. Dywidenda z zysku za 2015 r. wyniosła 0,85 zł, a z zysku za 2014 r. – 0,75 zł na akcję.

Marka Coccodrillo jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska. Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Głównymi celami firmy na najbliższe lata są umocnienie pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego. 

Data publikacji: 29.08.2017
Przeczytaj również

Rynek:
TXM: zmiany kadrowe w III kwartale
TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został… więcej »
Rynek:
Zdecydowany wzrost zysków w LPP
Trzeci kwartał 2017 roku LPP zakończyło z bardzo dobrymi wskaźnikami finansowymi. Spółka osiągnęła prawie 2 mld zł przychodu i zysk netto na poziomie 85 mln zł. Oznacza… więcej »
Rynek:
CDRL: duży wzrost zysku w III kwartale
W III kwartale 2017 r. Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała 66,57 mln zł skonsolidowanych przychodów i 4,26 mln zł zysku netto. Oznacza to, że przychody… więcej »