Content marketing: skuteczny sposób na wyróżnienie się w sieci

Natłok reklam w sieci sprawia, że coraz trudniej wyróżnić się w tłumie e-sprzedawców i przykuć uwagę potencjalnego klienta. Zainteresowanie ofertą sklepu można jednak wzmocnić dzięki wysokiej jakości treściom (content), które w przeciwieństwie do zwykłego marketingu zapewniają konsumentom informacyjną wartość dodaną.

Dzięki content marketingowi można nie tylko wzmocnić lojalność istniejących klientów i zmniejszyć wskaźnik porzuceń strony, ale i zyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Eksperci Trusted Shops przygotowali bezpłatny poradnik o treściach, które sprzedają, dostępny do pobrania na tej stronie.

Decydująca jest jakość treści

To właśnie ona odróżnia je od reklamy. Dobre treści informują i inspirują odwiedzających sklep. Są także istotne dla wyszukiwarek internetowych. Nieważne, czy chodzi o oryginalne opisy produktów, unikalne strony kategorii, blogi, porady zakupowe, czy rady ekspertów w formie tekstu lub video. Treści mają coraz większy wpływ na ranking w wyszukiwarkach.

Treści w sklepie powinny zachęcać do pozostania i przejrzenia większej ilości stron. Dzięki takim informacjom wskaźnik porzuceń strony jest niższy, co jest nagradzane przez Google wyższą pozycją w rankingu odpowiednich wyników wyszukiwania.

Chętnie kupujemy u tych, którzy potrafią nam dobrze doradzić

Kupujący chętniej wybierają sklepy, które pomagają im w podjęciu decyzji o wyborze produktu i zakupie. Dlatego sprzedawcy internetowi powinni podejmować takie tematy i dostarczać urozmaiconych, profesjonalnych porad, zwłaszcza jeśli oferują bardziej skomplikowane i złożone towary. Klienci i wyszukiwarki najbardziej doceniają artykuły, które rozwiązują problemy lub przedstawiają produkty z nowej strony. I choć przygotowanie takich materiałów wymaga dodatkowej pracy, warto takie wyzwanie podjąć. Opisy produktów, które były już wielokrotnie publikowane w sieci, nie wpłyną korzystnie na pozycję w rankingu wyników wyszukiwania.

Pozytywnym efektem content marketingu jest także zwiększenie zasięgu. Ciekawe treści same rozprzestrzeniają się w sieci i są chętnie cytowane.

Data publikacji: 30.03.2017
Przeczytaj również

Marketing:
Pokolenie Alpha. Jakie wartości są ważne w budowaniu marek
i doświadczeń dla najmłodszych klientów?

Mimo, iż najstarsi członkowie pokolenia Alpha  dopiero wkraczają w wiek nastoletni, to wielu marketerów już dziś skupia na nich uwagę… więcej »

Handel:
Potrzeby, emocje, odczucia w zakupach modowych. Jak wpływać na decyzje klientów w sklepie internetowym?

W Polsce jest około 55 tysięcy przedsiębiorstw, których główną działalnością jest sprzedaż w Internecie. Liczba wszystkich firm… więcej »

Handel:
Kluczowa rola personalizacji zamówień - przyszłość mody online

Rola wdrożenia personalizacji w e-commerce stała się nieodłącznym elementem sukcesu e-sklepów, w szczególności z branży fashion. Ta… więcej »