Dobry początek roku LPP

fot. serwis prasowy

W pierwszym kwartale 2019 roku właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay przekroczył 1,8 mld zł przychodu, notując tym samym wzrost o 15,7% r/r. Gdańska spółka zwiększyła również sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) o 11,4%, a do końca roku chce przekroczyć miliard zł sprzedaży w e-commerce, wprowadzić technologię RFID oraz stworzyć e-sklep paneuropejski.

W pierwszym kwartale 2019 roku LPP osiągnęło ponad 1,8 mld zł przychodu i zwiększyło sprzedaż o 15,7%. Dobry początek roku polskiego producenta odzieży to zasługa pozytywnych wyników sprzedaży we wszystkich pięciu markach, a także efekt utrzymania wzrostu sprzedaży w e-commerce. W 1Q19 sprzedaż internetowa zwiększyła się o 47% r/r i stanowiła już 12,0% przychodów z Polski i 10,5% sprzedaży grupy.

– Cieszymy się, że wszystkie nasze marki odnotowały lepsze wyniki sprzedaży niż w poprzednim roku. Tym bardziej, że początek roku jest zwykle najtrudniejszy dla branży modowej. Kolejny kwartał pokazuje, że LPP rozwija się w słusznym kierunku. Konsekwentnie pracujemy nad jakością kolekcji i inwestujemy w dalszy rozwój omnichannelu. Sprzedaż wielokanałowa pozwala nam lepiej poznać naszych klientów i precyzyjnie identyfikować trendy, a nasi projektanci potrafią wykorzystać tę wiedzę i przygotowywać kolekcje, które podobają się klientom. Szczególnie cieszy nas kolejny udany kwartał marek House i Reserved – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Zgodnie z przyjętą strategią omnichannnelową firma stawia na rozwój e-commerce i jednocześnie wzmacnia potencjał własnej sieci stacjonarnej. Na koniec pierwszego kwartału LPP prowadziło sprzedaż w 1724 salonach, a powierzchnia sieci wzrosła o 8,4% r/r. W pierwszym kwartale br. spółce udało się obniżyć koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy o 5 p.p. w porównaniu do poprzedniego roku. Pomimo znaczących inwestycji w rozwój e-commerce i wynikających z rozwoju tego kanału rosnących kosztów logistyki, LPP zmniejszyło całkowite koszty SG&A/m2  o 2 p.p. w skali roku. Polski producent odzieży kontynuuje proces rozwoju jakościowego sieci stacjonarnej skupiając się na zwiększaniu metrażu i modyfikacji kolejnych salonów, co ma wpływ na optymalizację kosztów. Większa powierzchnia salonu sprzyja również lepszej ekspozycji towaru.

– Pomimo wysokiej bazy z poprzedniego roku, sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła dużo powyżej naszych wcześniejszych oczekiwań, bo aż o 11,4%. Te dane pokazują, że przychody LPP rosną nie tylko dzięki otwieraniu nowych lokalizacji, ale również przez to, że istniejące salony są w stanie przynosić coraz więcej przychodów. Cieszy nas dobra dynamika sprzedaży na rynkach zagranicznych, szczególnie w Europie Wschodniej i Południowej. Jesteśmy polską firmą o globalnych aspiracjach i to właśnie za granicą upatrujemy szansy na dalszy rozwój. Dlatego nie zwalniamy tempa i planujemy kolejne otwarcia – zapowiada Przemysław Lutkiewicz.

Na koniec pierwszego kwartału br. LPP prowadziło sprzedaż na 24 rynkach. Na przełomie marca i kwietnia do sieci stacjonarnej dołączyła Bośnia i Hercegowina, gdzie spółka otworzyła salony wszystkich pięciu marek. W planach na ten rok ma jeszcze debiut w Finlandii, uruchomienie e-sklepu na Ukrainie oraz e-sklepu paneuropejskiego.

Punktem zwrotnym w rozwoju wielokanałowej sprzedaży i zarządzaniu globalnym łańcuchem dostaw będzie wdrożenie systemu RFID. Obecnie zespół kilkudziesięciu trenerów prowadzi szkolenia skierowane do pracowników salonów Reserved w Polsce w zakresie zastosowania elektronicznych metek. Tu wdrożenie RFID zakończone zostanie w br., a w kolejnych latach obejmie pozostałe marki.

Równolegle LPP inwestuje w rozwój zintegrowanego systemu logistycznego, dostosowanego do modelu sprzedaży wielokanałowej. Jeszcze w tym roku chce uruchomić Fulfillment Center dla e-commerce w Rumunii, a w pierwszym kwartale 2020 roku na Słowacji. Spółka przygotowuje się także do rozpoczęcia budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim o wartości ok. 500 mln złotych.

LPP SA jest polską firmą rodzinną istniejącą od ponad 25 lat. Obecnie posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2 oraz sklepy on-line w 12 krajach Europy, zatrudnia ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki.

Data publikacji: 29.05.2019
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »