E-commerce: rekomendacje produktów w zależności od pogody

1

Firma i-systems wprowadza rekomendacje produktów poprzez analizę pogody, jaka panuje w miejscu korzystania z sieci przez klienta docelowego. Takie rozwiązanie dla sklepów internetowych ma zwiększyć sprzedaż oraz lepiej personalizować ofertę.

Integracja sklepu internetowego z modułem pogodowym pomaga dobrać produkty w zależności od lokalizacji oraz rodzaju pogody. Moduł pogodowy ma najlepsze zastosowanie w przypadku sklepów internetowych, w których sprzedaż uzależniona jest od pory roku. Jego skuteczność sprzedażowa szczególnie sprawdza się w branżach: odzieżowej, kosmetycznej oraz outdoorowej.

Zalety modułu pogodowego

Z rozwiązania można korzystać na dwa sposoby. W pierwszym przypadku, system wskazuje odpowiednie produkty na podstawie geolokalizacji podanej przez klienta. Skonfigurowany ze sklepem serwis prognozy pogody dokładnie co godzinę uaktualnia dane o panujących warunkach atmosferycznych w poszczególnych miejscowościach. W drugim przypadku, klient określa pogodę, dla której chciałby znaleźć odpowiednie produkty. To rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o klientach podróżujących w inne strefy klimatyczne.

Cross-selling

Moduł dopasowania produktów do pogody pełni trzy funkcje: podstawową – sprzedażową (w czasie rzeczywistym) oraz dwie dodatkowe: budującą lojalność wśród konsumentów oraz rozwijającą cross-selling. Ostatnia funkcja pozwala w taki sposób określić produkty, aby podnosić wyniki sprzedaży oferując produkty uzupełniające.

Know-how

Wdrożenie wymaga od administratora wprowadzenia kategorii produktów, które będą wyświetlały się zależnie od wybranej pogody lub miasta. W karcie każdego z produktów, który ma być dopasowany do pogody, warto zaznaczyć kilka pól, między innymi: aktywność – czy produkt ma być dopasowany do wyszukiwania według pogody; kategorię – czy produkt jest dla mężczyzn czy dla kobiet; rodzaj pogody do jakiej pasuje produkt – pochmurnie, słonecznie, deszczowo; temperatury – zakres temperatury do której pasuje produkt.

Pełna konfiguracja modułu pozwala klientowi wyszukać np. wszystkie ubrania dla kobiet, które zapewnią ochronę przed deszczem. Dodatkowo, moduł pogodowy wyposażony jest w mass editor, który pozwala masowo przypisywać parametry do grup produktów. Jest to praktyczna funkcjonalność, oszczędzająca czas administratora sklepu internetowego. Moduł pogodowy aktualizuje pogodę automatycznie co godzinę. Prognozy skonfigurowane są z serwisem http://openweathermap.org, dzięki czemu rozwiązanie sprawdza się przy planowaniu podróży w różnych szerokościach geograficznych.

Data publikacji: 6.12.2016
Przeczytaj również

Aktualności:
Powstaje platforma do zarządzania odpadami włókienniczymi
PIOT Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego od czerwca 2017 roku realizuje projekt ENTeR. Koncentruje się on na redukcji odpadów, aby zapobiec wyczerpaniu… więcej »
Aktualności:
Primark otwiera pierwszy sklep w Warszawie i szuka 250 pracowników
Międzynarodowa marka odzieżowa Primark potwierdziła dziś, że swój pierwszy sklep w Polsce otworzy w Warszawie, tworząc ponad 250 miejsc pracy. Primark podpisał umowę… więcej »
Aktualności:
VIAMODA Upgrade 2019
13 czerwca odbyła się czwarta Gala Dyplomowa VIAMODA Upgrade 2019, podczas której można było obejrzeć szesnaście kolekcji dyplomowych studentów tej warszawskiej uczelni.… więcej »