E-commerce w modzie, cz.4: YES

Untitled 6

O synergii między komunikacją z klientem online i offline oraz trendach w omnichannel mówi Monika Klejewska, menedżer ds. marketingu sieci jubilerskiej YES.

Nasi klienci należący do YES Club są identyfikowani zarówno w salonach YES jak i na YES.pl. Dzięki temu zawsze mają dostęp do swojej klubowej zniżki, bez potrzeby podawania specjalnych kodów. Oglądając produkt w internecie, są w stanie sprawdzić jego dostępność w najbliższym salonie YES i go tam zamówić, lub skorzystać z darmowej dostawy do domu. Dodatkowo, będąc w salonie YES, nasz klient może skorzystać z dostępnego tam iPada, aby dołączyć do programu YES Club lub zapisać się do newslettera, w którym będziemy informować go o dedykowanych mu promocjach. Pracujemy też nad tym, by cała historia zakupowa, zarówno ta online, jak i offline, była dostępna z poziomu profilu na YES.pl

Regularnie prowadzone badania w salonach YES pokazują, że z roku na rok coraz więcej klientów ma styczność z marką w internecie, a efekt ROPO stale się powiększa. Nasz kanał online wzrasta dynamicznie, przez ostatnie 3 lata rósł o 56 proc. szybciej niż tradycyjny. Badania pokazują też, że ok. 30 proc. klientów przed udaniem się do salonu odwiedza YES.pl, co bardzo nas cieszy.

Jeśli chodzi o trendy, dużo mówi się o marketing automation czy wykorzystaniu big data, ale to są rzeczy, których klient nie zauważa bo dzieją się za jego plecami. Wiele dzieje się w obszarach płatności, która w idealnym omnichannel powinna być wszędzie tak samo wygodna, a najlepiej niezauważalna. Ciekawą rzeczą może być też wykorzystanie VR do przeniesienia klienta sprzed biurka prosto do wirtualnego salonu, gdzie może przymierzyć produkt bezpośrednio na sobie. Omnichannel rozwija się prężnie, ale na koniec dnia liczy się to, czy klient czuje się komfortowo robiąc zakupy – niezależnie od tego, który kanał wybrał.

Data publikacji: 27.02.2017
Przeczytaj również

Handel:
Czy w Polsce płaszcze, spodnie i buty zalegają na internetowych półkach?
Producenci marek odzieżowych solidarnie mówią, że w ostatnich miesiącach odczuwają wpływ zakazu handlu niedzielnego na wyniki sprzedaży. Jednocześnie dodają, że ruch… więcej »
Handel:
Górna Piąta Aleja nie jest już najdroższą ulicą świata
Causeway Bay w Hongkongu została po raz pierwszy od pięciu lat najdroższą ulicą handlową świata, wyprzedzając pod tym względem nowojorską Górną Piątą Aleję - wynika… więcej »
Handel:
43% Polaków kupuje odzież przynajmniej raz w miesiącu
Polski rynek odzieżowo-tekstylny należy do jednego z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość produkcji sprzedanej sektora w 2016 r. wynosiła blisko 30… więcej »