Esotiq & Henderson: rekordowe przychody w I półroczu

fot. serwis prasowy fot. serwis prasowy

Szersza oferta, integracja kanałów sprzedaży i odpowiednie zarządzanie promocjami zapewniły grupie Esotiq & Henderson skokowy wzrost przychodów w I półroczu 2017. Wysoka marża brutto oraz kontrola kosztów umożliwiły z kolei znaczącą poprawę wyniku operacyjnego oraz netto.

Skonsolidowana sprzedaż odzieżowej grupy z Gdańska w pierwszej połowie roku wzrosła o 24,7 proc. do 79,2 mln zł, z czego 71,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+28,6 proc.). Wynik operacyjny grupy po I półroczu wyniósł +0,1 mln zł, a spółki matki aż 4,7 mln zł. Wynik netto grupy w I półroczu 2017 wyniósł -0,1 mln zł, a jednostkowy zysk netto wyniósł 4,1 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio -3,4 mln zł i +0,8 mln zł.

W samym drugim kwartale 2017 r. przychody spółki matki wyniosły aż 37,8 mln zł. To efekt wysokiego wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych i rozwoju sieci. Mimo wysokiej dynamiki przychodów, spółka matka utrzymała bardzo wysoką marżę brutto (62%). Koszty operacyjne spółki matki w drugim kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż.

Wysoka dynamika sprzedaży spółki matki umożliwiła zmniejszenie zapasów grupy w przeliczeniu na mkw. (r/r) i poprawę przepływów operacyjnych grupy w drugim kwartale. W rezultacie grupa kapitałowa zakończyła I półrocze 2017 roku z niższym długiem netto licząc rok do roku.

Powierzchnia handlowa grupy na koniec drugiego kwartału 2017 wzrosła w sumie o 7 proc. r/r. Salonów marki Esotiq, w Polsce i za granicą, było 276 (o 10 więcej niż rok wcześniej). Nowe punkty sprzedaży były jednak otwie-rane wyłącznie w najbardziej perspektywicznych lokalizacjach. Sprzedaż w sklepach porównywalnych marki Esotiq w Polsce w drugim kwartale wzrosła o 14,6 proc., a w pierwszej połowie roku o 16,1 proc.
Ogromne znaczenie miało tu poszerzenie asortymentu oraz zarządzenie akcjami promocyjnymi, zarówno w salonach, jak i w internecie. Dzięki temu bardzo szybko rośnie grupa naszych lojalnych klientek. W programie Eso-tiq Club na koniec I półrocza mieliśmy już 0,7 mln zarejestrowanych osób, prawie o 40 proc. więcej niż przed rokiem. To głównie te klientki zwiększały frekwencję w sklepach – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Przychody internetowego sklepu marki Esotiq w Polsce w drugim kwartale 2017 wyniosły 1,1 mln zł i były wyższe o 170 proc. r/r. Tu sprzedaż mocno wspiera integracja systemu ecommerce z tradycyjną siecią sprzedaży. Omnichannel daje klientom nowe możliwości, a grupie zapewnia także wzrost przychodów w sklepach stacjonarnych. – To wdrożenie można określić jako sukces. Dziś już 40 proc. klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru w sklepach stacjonarnych. To dla nich duża wygoda, bo po przymiarkach mogą zwrócić zamówienie lub wymienić od ręki. Przy okazji robią też dodatkowe zakupy – dodaje Krzysztof Jakubowski, wiceprezes Esotiq & Henderson.

Data publikacji: 29.09.2017
Przeczytaj również

Rynek:
CCC zwiększa marżę i tnie koszty
W wynikach grupy CCC za drugi kwartał 2018 roku widać pierwsze efekty programów optymalizacji biznesu. Grupa wypracowała zysk EBITDA na poziomie 269 mln PLN (bez… więcej »
Rynek:
Esotiq zarobił w II kwartale 3,7 mln zł
Gdańska spółka odzieżowa w kolejnym kwartale odnotowała wzrost marży brutto, o 80 proc. r/r zwiększyła także sprzedaż e-commerce. Ponadto, przymierza się do wypłaty… więcej »
Rynek:
LPP: ponad 2 miliardy przychodu w II kwartale
Spółka LPP, właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, odnotowała wzrost sprzedaży o ponad 20 proc. w drugim kwartale oraz o 18 proc. w całym pierwszym… więcej »