Esotiq & Henderson: rekordowe przychody w I półroczu

fot. serwis prasowy

Szersza oferta, integracja kanałów sprzedaży i odpowiednie zarządzanie promocjami zapewniły grupie Esotiq & Henderson skokowy wzrost przychodów w I półroczu 2017. Wysoka marża brutto oraz kontrola kosztów umożliwiły z kolei znaczącą poprawę wyniku operacyjnego oraz netto.

Skonsolidowana sprzedaż odzieżowej grupy z Gdańska w pierwszej połowie roku wzrosła o 24,7 proc. do 79,2 mln zł, z czego 71,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+28,6 proc.). Wynik operacyjny grupy po I półroczu wyniósł +0,1 mln zł, a spółki matki aż 4,7 mln zł. Wynik netto grupy w I półroczu 2017 wyniósł -0,1 mln zł, a jednostkowy zysk netto wyniósł 4,1 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio -3,4 mln zł i +0,8 mln zł.

W samym drugim kwartale 2017 r. przychody spółki matki wyniosły aż 37,8 mln zł. To efekt wysokiego wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych i rozwoju sieci. Mimo wysokiej dynamiki przychodów, spółka matka utrzymała bardzo wysoką marżę brutto (62%). Koszty operacyjne spółki matki w drugim kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż.

Wysoka dynamika sprzedaży spółki matki umożliwiła zmniejszenie zapasów grupy w przeliczeniu na mkw. (r/r) i poprawę przepływów operacyjnych grupy w drugim kwartale. W rezultacie grupa kapitałowa zakończyła I półrocze 2017 roku z niższym długiem netto licząc rok do roku.

Powierzchnia handlowa grupy na koniec drugiego kwartału 2017 wzrosła w sumie o 7 proc. r/r. Salonów marki Esotiq, w Polsce i za granicą, było 276 (o 10 więcej niż rok wcześniej). Nowe punkty sprzedaży były jednak otwie-rane wyłącznie w najbardziej perspektywicznych lokalizacjach. Sprzedaż w sklepach porównywalnych marki Esotiq w Polsce w drugim kwartale wzrosła o 14,6 proc., a w pierwszej połowie roku o 16,1 proc.
Ogromne znaczenie miało tu poszerzenie asortymentu oraz zarządzenie akcjami promocyjnymi, zarówno w salonach, jak i w internecie. Dzięki temu bardzo szybko rośnie grupa naszych lojalnych klientek. W programie Eso-tiq Club na koniec I półrocza mieliśmy już 0,7 mln zarejestrowanych osób, prawie o 40 proc. więcej niż przed rokiem. To głównie te klientki zwiększały frekwencję w sklepach – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Przychody internetowego sklepu marki Esotiq w Polsce w drugim kwartale 2017 wyniosły 1,1 mln zł i były wyższe o 170 proc. r/r. Tu sprzedaż mocno wspiera integracja systemu ecommerce z tradycyjną siecią sprzedaży. Omnichannel daje klientom nowe możliwości, a grupie zapewnia także wzrost przychodów w sklepach stacjonarnych. – To wdrożenie można określić jako sukces. Dziś już 40 proc. klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru w sklepach stacjonarnych. To dla nich duża wygoda, bo po przymiarkach mogą zwrócić zamówienie lub wymienić od ręki. Przy okazji robią też dodatkowe zakupy – dodaje Krzysztof Jakubowski, wiceprezes Esotiq & Henderson.

Data publikacji: 29.09.2017
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »