Esotiq & Henderson rozpoczął ofertę publiczną akcji

fot.: www.esotiqhenderson.com

W czwartek 25 czerwca 2015 r. ruszyło IPO Esotiq & Henderson, spółki notowanej obecnie na NewConnect. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych można składać do 2 lipca, a debiut spółki na parkiecie głównym GPW przewidziany jest na połowę lipca.

Firma planuje przeznaczyć środki z emisji nowych akcji na rozwój nowej linii odzieżowej, jak również rozbudowę sieci salonów Esotiq w Polsce oraz za granicą, wprowadzenie nowych linii bielizny, poszerzenie oferty kosmetyków i innych produktów komplementarnych do obecnej oferty produktowej.

– Jesteśmy jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich spółek odzieżowych. Zbudowaliśmy sieć 231 salonów Esotiq. Mamy sprawdzony model biznesowy. Korzystając z tego doświadczenia budujemy multibrandową grupę w oparciu o marki własne. Głównym celem emisji jest zdobycie kapitału na przyspieszenie rozwoju odzieżowej sieci FemeStage Eva Minge oraz rozbudowę salonów Esotiq w Polsce i w Niemczech, jak również wprowadzenie nowych linii bielizny, poszerzenie oferty kosmetyków i innych produktów – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Nowe akcje oferowane inwestorom stanowić będą 20,15 proc. kapitału zakładowego i uprawniać do 13,92 proc. głosów na WZA.

Strategia spółki

Grupa Esotiq & Henderson rozwija się poprzez rozbudowę własnych i franczyzowych salonów sprzedaży. Stale powiększa ofertę bielizny, kosmetyków i modowej odzieży – w średnim i najwyższym segmencie. Jest to możliwe m.in. dzięki współpracy z topowa modelką Joanną Krupą, która przyniosła wymierne efekty – rozpoznawalność marki Esotiq wzrosła o 42 proc., a liczba osób postrzegających markę jako luksusową, modną i ekskluzywną wzrosła o 33 proc. Modelka firmuje własne marki spółki – kolejne kolekcje bielizny i linie kosmetyków, które są w ofercie salonów Esotiq od 2012 r. Najbardziej znana to Esotiq Formula (kosmetyki do modelowania biustu i pośladków).

Współpraca z Ewą Minge

Model biznesowy, sprawdzony w tworzeniu sieci Esotiq, został wykorzystany w segmencie odzieżowym. By stworzyć własną, modową markę Femestage Eva Minge, spółka w 2012 r. związała się z najbardziej rozpoznawalną polską projektantką. Za rozwój najbardziej prestiżowych i najwyższych kolekcji Ewy Minge odpowiedzialna jest spółka Eva Minge Design sp. z o.o., której prezesem zarządu jest Adam Skrzypek (Esotiq & Henderson posiada w tej spółce ponad 50 proc. udziałów). Dom modowy Eva Minge Design zajmuje się także sprzedażą licencji na produkty marki Eva Minge.

Cele emisyjne

Głównym celem oferty publicznej jest rozbudowa sieci salonów FemeStage Eva Minge w Polsce, wprowadzenie nowych linii bielizny, poszerzenie oferty kosmetyków i innych produktów komplementarnych do obecnej oferty produktowej. Premiera salonów FemeStage Eva Minge odbyła się w kwietniu tego roku. Wtedy otwarto pierwszy salon w Gdańsku i sklep internetowy. Do końca maja powstało 8 salonów w polskich galeriach handlowych, docelowo ma ich być 25.

Równie ważnym celem emisji jest rozwój sieci salonów Esotiq w Polsce i za granicą. Większość z nich działa w systemie franczyzy depozytowej. Do końca 2015 r. planowane jest zwiększenie łącznej powierzchni sprzedaży sieci Esotiq o około 3,5 tys. mkw poprzez otwarcie do 61 salonów, co da łącznie 275 punktów na terenie kraju.

Spółka zamierza kontynuować ekspansję zagraniczną, budując sieć sprzedaży marki Esotiq w Niemczech. Dziś ma tam trzy salony własne w galeriach w Stuttgarcie i w Kaiserslautern. Kolejne mają powstawać głównie w systemie franczyzowym. Cel na ten rok to otwarcie do 10 salonów o średniej powierzchni handlowej ok. 80 mkw. Sprzedaż w tym kraju wspiera sklep internetowy, otwarty w kwietniu 2015 r.

– Skutecznie konkurujemy z zachodnimi markami w Polsce, więc możemy z nimi konkurować także na Zachodzie. W Niemczech wdrażamy ten sam, sprawdzony model sprzedaży – dodaje prezes Esotiq & Henderson.

Data publikacji: 30.06.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »