Esotiq & Henderson: zysk mocno w górę

fot. www.esotiq.com/pl fot. www.esotiq.com/pl

Znacząca poprawa rentowności, skokowa poprawa wyniku operacyjnego i netto, trzycyfrowy wzrost sprzedaży w internecie to główne wydarzenia III kwartału w grupie Esotiq & Henderson. Spółka utrzymuje wysoką marżę brutto i optymalizuje sieć sprzedaży.

Skonsolidowana sprzedaż spółki Esotiq & Henderson w trzecim kwartale tego roku wyniosła 40,4 mln zł (+7,8 proc.), z czego 39,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+21 proc.). Wynik operacyjny grupy w trzecim kwartale 2017 wyniósł 1 mln zł wobec straty 0,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto spółki matki w III kwartale 2017 wzrósł z 1,3 do 2 mln zł (+47,4 proc.). Po trzech kwartałach tego roku przychody grupy wyniosły 119,6 mln zł (+18,4 proc.), a zysk operacyjny 1,1 mln zł wobec straty 4,3 mln zł rok wcześniej. Przychody spółki matki narastająco wyniosły 111,7 mln zł (+25,8 proc.), a zysk netto 6,1 mln zł (+181 proc.).

Mimo wysokiej dynamiki przychodów, marża brutto spółki matki jest stabilna (57,4 proc. w III kwartale 2017 i 58,3 proc. narastająco). Koszty operacyjne spółki matki w trzecim kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż (14 proc. r/r), podobnie jak koszty sklepów (+12 proc.). Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych w III kwartale w salonach marki ESOTIQ w Polsce wyniósł 8,5 proc.

Trzymamy koszty pod ścisłą kontrolą, zmniejszamy zapasy i poziom zadłużenia. Z kolei bardzo dobry wpływ na sprzedaż miało wprowadzenie nowych, coraz bardziej rentownych produktów, stopniowe rozszerzanie asortymentu o odzież i kosmetyki w salonach ESOTIQ oraz spersonalizowane akcje marketingowe – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Po trzecim kwartale sieć sprzedaży marki ESOTIQ w Polsce i zagranicą liczyła 281 salonów (+5 r/r). Na Ukrainie i Białorusi działało 17 sklepów i 3 w Niemczech. Powierzchnia handlowa wzrosła o 1 proc., do 16 860 m kw.

– Wzrost może nie jest znaczący, ale najbardziej chodzi nam o jakość. Rezygnujemy z najmniej perspektywicznych lokalizacji, otwierając w zamian punkty w lepiej rokujących miejscach. Bardzo perspektywicznym kierunkiem rozwoju dla nas jest Wschód. Tam sieć sprzedaży rośnie najszybciej. Do końca tego roku chcemy mieć tam 23 salony marki ESOTIQ i kolejne 5 w przyszłym roku. W październiku otworzyliśmy sklep franczyzowy w Kiszyniowie, stolicy Mołdawii. W Niemczech w tym roku zamierzamy otworzyć jeszcze jeden salon, by mieć ich 4 do końca tego kwartału i kolejne 3 w przyszłym roku – dodaje prezes Esotiq & Henderson.

Nadal bardzo szybko rośnie sprzedaż spółki w internecie. Przychody internetowego sklepu marki ESOTIQ w III kwartale tego roku wyniosły 1,26 mln zł, o 156 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba lojalnych klientek, zarejestrowanych w programie ESOTIQ Club wzrosła r/r o 27 proc., do 678,4 tys. Nadal 40 proc. klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru we wskazanym sklepie stacjonarnym, robiąc przy okazji dodatkowe zakupy. To efekt integracji systemu ecommerce z tradycyjną siecią sprzedaży.

 

Data publikacji: 12.12.2017
Przeczytaj również

Rynek:
Polska branża mody - gdzie eksportujemy najwięcej? [Raport]
Dziś jesteśmy 17. największym eksporterem ubrań na świecie. Większość produkcji przeznaczonej na eksport (w przypadku tekstyliów to ponad połowa, a jeśli chodzi o… więcej »
Rynek:
Top Secret utrzymuje wzrostowy trend
Sieć Top Secret w pierwszych trzech kwartałach br. wypracowała 1,8 mln zł zysku operacyjnego, przy obrotach na poziomie 173,2 mln zł. To lepsze wyniki niż w poprzednim roku.… więcej »
Rynek:
Co najmniej jeden nowy rynek rocznie
O zagranicznej ekspansji spółki LPP (właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) rozmawiamy z Przemysławem Lutkiewiczem, wiceprezesem zarządu LPP ds.… więcej »