Esotiq & Henderson: zysk mocno w górę

fot. www.esotiq.com/pl fot. www.esotiq.com/pl

Znacząca poprawa rentowności, skokowa poprawa wyniku operacyjnego i netto, trzycyfrowy wzrost sprzedaży w internecie to główne wydarzenia III kwartału w grupie Esotiq & Henderson. Spółka utrzymuje wysoką marżę brutto i optymalizuje sieć sprzedaży.

Skonsolidowana sprzedaż spółki Esotiq & Henderson w trzecim kwartale tego roku wyniosła 40,4 mln zł (+7,8 proc.), z czego 39,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+21 proc.). Wynik operacyjny grupy w trzecim kwartale 2017 wyniósł 1 mln zł wobec straty 0,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto spółki matki w III kwartale 2017 wzrósł z 1,3 do 2 mln zł (+47,4 proc.). Po trzech kwartałach tego roku przychody grupy wyniosły 119,6 mln zł (+18,4 proc.), a zysk operacyjny 1,1 mln zł wobec straty 4,3 mln zł rok wcześniej. Przychody spółki matki narastająco wyniosły 111,7 mln zł (+25,8 proc.), a zysk netto 6,1 mln zł (+181 proc.).

Mimo wysokiej dynamiki przychodów, marża brutto spółki matki jest stabilna (57,4 proc. w III kwartale 2017 i 58,3 proc. narastająco). Koszty operacyjne spółki matki w trzecim kwartale 2017 roku rosły zdecydowanie wolniej niż sprzedaż (14 proc. r/r), podobnie jak koszty sklepów (+12 proc.). Wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych w III kwartale w salonach marki ESOTIQ w Polsce wyniósł 8,5 proc.

Trzymamy koszty pod ścisłą kontrolą, zmniejszamy zapasy i poziom zadłużenia. Z kolei bardzo dobry wpływ na sprzedaż miało wprowadzenie nowych, coraz bardziej rentownych produktów, stopniowe rozszerzanie asortymentu o odzież i kosmetyki w salonach ESOTIQ oraz spersonalizowane akcje marketingowe – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Po trzecim kwartale sieć sprzedaży marki ESOTIQ w Polsce i zagranicą liczyła 281 salonów (+5 r/r). Na Ukrainie i Białorusi działało 17 sklepów i 3 w Niemczech. Powierzchnia handlowa wzrosła o 1 proc., do 16 860 m kw.

– Wzrost może nie jest znaczący, ale najbardziej chodzi nam o jakość. Rezygnujemy z najmniej perspektywicznych lokalizacji, otwierając w zamian punkty w lepiej rokujących miejscach. Bardzo perspektywicznym kierunkiem rozwoju dla nas jest Wschód. Tam sieć sprzedaży rośnie najszybciej. Do końca tego roku chcemy mieć tam 23 salony marki ESOTIQ i kolejne 5 w przyszłym roku. W październiku otworzyliśmy sklep franczyzowy w Kiszyniowie, stolicy Mołdawii. W Niemczech w tym roku zamierzamy otworzyć jeszcze jeden salon, by mieć ich 4 do końca tego kwartału i kolejne 3 w przyszłym roku – dodaje prezes Esotiq & Henderson.

Nadal bardzo szybko rośnie sprzedaż spółki w internecie. Przychody internetowego sklepu marki ESOTIQ w III kwartale tego roku wyniosły 1,26 mln zł, o 156 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba lojalnych klientek, zarejestrowanych w programie ESOTIQ Club wzrosła r/r o 27 proc., do 678,4 tys. Nadal 40 proc. klientek jako formę dostawy wybiera odbiór towaru we wskazanym sklepie stacjonarnym, robiąc przy okazji dodatkowe zakupy. To efekt integracji systemu ecommerce z tradycyjną siecią sprzedaży.

 

Data publikacji: 12.12.2017
Przeczytaj również

Rynek:
TXM: zmiany kadrowe w III kwartale
TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został… więcej »
Rynek:
Zdecydowany wzrost zysków w LPP
Trzeci kwartał 2017 roku LPP zakończyło z bardzo dobrymi wskaźnikami finansowymi. Spółka osiągnęła prawie 2 mld zł przychodu i zysk netto na poziomie 85 mln zł. Oznacza… więcej »
Rynek:
CDRL: duży wzrost zysku w III kwartale
W III kwartale 2017 r. Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała 66,57 mln zł skonsolidowanych przychodów i 4,26 mln zł zysku netto. Oznacza to, że przychody… więcej »