Esotiq: wyższe przychody, niższa marża

Esotiq-bielizna-rynek-moda-w-polsce-fashionbusiness-pl

W I kwartale 2019 roku skonsolidowane przychody polskiego producenta bielizny ponad 39 mln zł (+16% r/r). Esotiq nadal rozwija sieć salonów w kraju i za granicą oraz umacnia kanał e-commerce, który odpowiada już za ok. 10% sprzedaży.

Przychody Grupy Esotiq&Henderson w I kwartale 2019 roku wyniosły 39,1 mln zł (+16,2% r/r). Wynik operacyjny wyniósł -0,3 mln zł (wobec 2 tys. w ub. r.), a wynik netto -1,1 mln (wobec – 56 tys. w ub. r.) Marża brutto na sprzedaży wyniosła 57% (-4 p.p. r/r). EBITDA wzrosła o 264,8% r/r do poziomu 2,3 mln zł.

– Wyniki za ostatni kwartał to głównie efekt intensywnych działań promocyjnych, związanych z wyprzedażą kolekcji jesień/zima. Dzięki temu, pod względem przychodów, odnotowaliśmy rekordowy pierwszy kwartał, jednak kosztem niższej marży. Ponadto istotnie odczuwamy ograniczenie handlu w niedzielę oraz presję na wynagrodzenia. Należy jednak pamiętać, że pierwszy kwartał roku jest zwykle najtrudniejszy. Nieustannie rozwijamy sprzedaż zarówno online, nawiązując współpracę z nowymi partnerami, jak i offline, poprzez ekspansję sieci salonów na nowych rynkach. Dlatego na najbliższe kwartały patrzymy z optymizmem i liczymy na utrzymanie wzrostu sprzedaży oraz wysokiej marży brutto na sprzedaży – mówi Adam Skrzypek, prezes zarządu Esotiq&Henderson S.A.

Skonsolidowana sprzedaż e-commerce w I kwartale 2019 roku wyniosła 4 mln zł, co oznacza wzrost aż o 150% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zarząd widzi duży potencjał w sprzedaży internetowej, która stanowi obecnie ok. 10% przychodów.

– Chcemy by zakupy online były szybkie, wygodne i łatwe, dlatego poprawiamy funkcjonalność naszych sklepów internetowych, rozwijamy współpracę z platformami multibrandowymi w kraju i za granicą oraz tworzymy własne aplikacje mobilne. Ponadto budujemy lojalność klientek poprzez Esotiq Club, do którego należy już 879 tys. kobiet. Należy jednak pamiętać, że istotny wpływ na sprzedaż internetową ma także rozwój fizycznej sieci salonów na nowych rynkach, gdzie popularność marki Esotiq nieustannie rośnie – komentuje prezes.  Na koniec I kwartału powierzchnia handlowa wyniosła 18,1 tys. m2 (+4% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczy 297 salonów, w tym 233 franczyzowych. Liczba sklepów własnych w rok powiększyła się o 10 placówek i wyniosła 64. Esotiq obecny jest w Polsce, Niemczech, Mołdawii, Rosji, na Białorusi i Ukrainie. W marcu powstał pierwszy salon na Łotwie. Grupa planuje w 2019 roku otwarcie kolejnych 34 salonów za granicą.

Esotiq&Henderson opublikował wstępne wyniki finansowe za kwiecień 2019 roku. W okresie styczeń – kwiecień grupa wypracowała przychody na poziomie 53 mln zł (+13% r/r), w tym sprzedaż internetowa wyniosła 5,2 mln zł (+150% r/r). W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła około 58% (-4 p.p.).

Data publikacji: 6.06.2019
Przeczytaj również

Rynek:
Gdzie ubierają się Polacy?
Agencja badań rynku Inquiry ogłosiła pierwsze wyniki YouGov BrandIndex – polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu… więcej »
Rynek:
Top Secret walczy o poprawę marży
Top Secret wdraża politykę bardziej zrównoważonego i ograniczonego zamówienia kolekcji jesień-zima 2019. Ma to zapewnić radykalne zmniejszenie poziomu zapasu na koniec… więcej »
Handel:
Spotkania biznesowe a różnice kulturowe: Chiny
Jak wykorzystać wiedzę o różnicach kulturowych, by odnosić sukcesy w rozmowach biznesowych z partnerami z innych krajów? To jedno z najczęściej zadawanych pytań, z… więcej »