Fashion Business Congress: Działajmy razem!

16 października w Łodzi miał miejsce Fashion Business Congress – szósta edycja imprezy funkcjonującej do tej pory pod nazwą Kongres Mody. Wydarzenie, adresowane do menedżerów firm odzieżowych, przyciągnęło około stu uczestników.

Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji wyników najnowszego raportu GfK o zachowaniach konsumentów, najpopularniejszych kanałach zakupu odzieży i obuwia oraz preferencjach klientów. Wyniki badań przedstawiła Marta Sokół-Rusiecka, senior project manager GfK Polonia. Następnie słuchacze mieli okazję zapoznać się z przeglądem polskich i zagranicznych targów mody. O targach Fast Textile i Międzynarodowych Targach Mody w Ptak Fashion City opowiadały zarządzające tymi projektami Paulina Kubiak i Zuzanna Miszczak. Na temat nowych konceptów Targów Mody Poznań mówiła dyrektor projektu, Edyta Bonin-Kanikowska. Imprezy modowe w Hongkongu przybliżył uczestnikom Maciej Wilk, szef polskiego przedstawicielstwa Hong Kong Development Council, natomiast nieco bliżej na Wschód zaprosiła zebranych Krystyna Sławska, przedstawicielka Igedo Company, prezentując targi CPM w Moskwie.

Ważnym punktem spotkania były panele dyskusyjne poświęcone podnoszeniu efektywności sprzedaży zagranicznej dzięki e-commerce i inwestycjom w technologie. O tym, jak wykorzystać trendy w sprzedaży internetowej do poszerzania rynku zbytu o zagranicę, rozmawiali Andrzej Ogonowski, dyrektor marketingu i PR w SMS API, Anna Gromańska, senior performance specialist and PR manager Trade Tracker Poland i Michał Niemiec, marketing manager Orbitvu. W dyskusji o budowaniu przewagi konkurencyjnej za pomocą nowoczesnych technologii wzięli natomiast udział Tomasz Wojtala, product & sales manager All Comp, Jerzy Skałoń, prezes Semaco, Mirka Achinger, prezes ODL, Marcin Tadeuszak, dyrektor zarządzający Conti Fibre, Ruslan Kapral, export manager Rexel i Agnieszka Dworecka, specjalista ds. marketingu w Linexim-TK.

Duże zainteresowanie wzbudził również wykład Joanny Elmrych-Bocheńskiej, właścicielki portalu Apparel.info.pl, która przedstawiła statystyki dotyczące eksportu poszczególnych grup towarowych z zakresu przemysłu lekkiego. Prezentacja otworzyła debatę na temat skutecznych strategii eksportowych. Oprócz prelegentki, głos zabrali: Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, Krystyna Sławska, przedstawiciel na Polskę Igedo Company, Tomasz Szypuła, członek rady nadzorczej spółki Ptak S.A., Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor projektów Targi Mody Poznań, Intermic, Kontraktacje Obuwia Międzynarodowych Targów Poznańskich, oraz Paweł Bombola, senior consultant Simon Kucher & Partners.

Wywiązała się gorąca dyskusja na temat promocji polskiej mody za granicą i wsparcia organizacji branżowych, w której zabrał także głos Bogusław Słaby, szef Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan.

Spotkanie podsumował Jerzy Osika, prezes Promedia, który zaproponował projekt platformy Fashion Business Club, łączącej firmy z branży mody i pomagającej im we wspólnym działaniu na rynkach zagranicznych.

Partnerzy honorowi Fashion Business Congress: Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego PIOT, Polska Rada Centrów Handlowych, Apparel.info.pl, Viamoda Szkoła Wyższa w Warszawie. Partnerzy: Semaco, Targi Mody Poznań, Fast Textile, Międzynarodowe Targi Mody Ptak, HKTDC, Polska Moda, Igedo, The Gallery, CPM. Sponsorzy upominków: Simon Kucher & Partners, Wydawnictwo Dolnośląskie, Paese Cosmetics, Teekanne Znak, Ewa Morka.

podziekowania-FB-Congress-2014-1-2

Data publikacji: 18.11.2014
Przeczytaj również

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Szkolenia i konferencje:
Poland & CEE Retail Summit 2024: Łącząc serca i umysły w handlu detalicznym 9-10 kwietnia 2024

Organizowana przez European Conferences United, 15. edycja Poland & CEE Retail Summit 2024, zaplanowana na 9-10 kwietnia w DoubleTree by… więcej »

Szkolenia i konferencje:
IV Forum Loyalty Planet 360  zaprasza 17-18 kwietnia 2024 r.

Zastąpienie lojalności transakcyjnej budowaniem hiperpersonalnego kontaktu marki z klientem, wieloaspektowe wzmacnianie zaufania klientów wobec… więcej »