Grupa H&M na plusie

Szwedzki koncern odzieżowy notuje wzrost sprzedaży, rozwija handel internetowy, a jesienią uruchamia pierwsze sklepy nowego brandu Arket.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku obrotowego sprzedaż grupy H&M z uwzględnieniem VAT wzrosła o 9 procent, do 113,907 mln koron szwedzkich. Zysk wzrósł o 6 procent do 10,920 mln SEK. Zysk po opodatkowaniu grupy wyniósł 8,354 mln SEK. W ciągu drugiego kwartału sprzedaż skoczyła o 10 procent, do poziomu 59,538 mln koron szwedzkich. Zysk brutto wzrósł o 9 procent do 29,345 mln SEK. Odpowiada to marży brutto w wysokości 57,1 procent.

Firma może się pochwalić szybkim rozwojem handlu internetowego, który na niektórych rynkach stanowi już od 25 do 30 procent całkowitej sprzedaży. Sklep internetowy H&M jest już dostępny na 41 rynkach. Wiosną znalazły się wśród nich: Turcja, Tajwan, Hongkong, Makau, Singapur i Malezja, a niebawem dołączą Filipiny i Cypr.

Grupa stawia również na ekspansję sieci stacjonarnych otwierając sklepy H&M na nowych rynkach, m.in. w Kazachstanie, Kolumbii, na Islandii, w Wietnamie i Gruzji. Liczy też, że w tym roku jej marka COS osiągnie obroty rzędu 10 mld SEK uzyskując rentowność równą brandowi H&M. Jesienią ma ponadto uruchomić pięć pierwszych sklepów nowej marki Arket, która będzie również dostępna online na 18 rynkach.

Firma szacuje, że dzięki inwestycjom w e-commerce, sprzedaż online w grupie wzrośnie o co najmniej 25 procent rocznie. W 2018 roku w planach są sklepy internetowe w Indiach, Urugwaju i na Ukrainie.

– Sprzedaż w Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Europie Wschodniej, jak również na wielu rosnących rynkach była dobra. Była ona natomiast większym wyzwaniem na kilku głównych rynkach, takich jak USA, Chiny, Holandia i Szwajcaria – komentuje Karl -Johan Persson, CEO grupy. – Sprzedaż on-line firmy H&M rozwijała się bardzo dobrze i nadal zwiększała swój udział w sprzedaży ogółem. Rozwój COS, & Other Stories, Monki, Weekday i H&M Home był bardzo silny, zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i w internecie. Handel detaliczny w sektorze modowym przechodzi okres znacznej zmiany ze względu na coraz większą digitalizację. Zachowania i oczekiwania klientów zmieniają się coraz szybciej i coraz większy udział w sprzedaży odbywa się online. Ta zmiana przynosi grupie H&M wiele możliwości. Mamy silną pozycję, dobrze znane marki przystosowane dla sklepów stacjonarnych i sprzedaży online, a dodatkowo jesteśmy silni finansowo i możemy inwestować w odpowiednim tempie. W dalszym ciągu inwestujemy i rozwijamy nasz biznes z naciskiem na cyfrowość, aby dać naszym klientom możliwie jak najlepsze doświadczenie zakupowe. W skład tego wchodzi udoskonalanie, dywersyfikacja i rozszerzanie naszej oferty online – na przykład szybsze dostawy, więcej opcji płatności, szersza gama produktów i nowe rynki; integracja naszych sklepów stacjonarnych ze sklepem internetowym – aby móc oferować zakupy, w trakcie których klienci zawsze mogą swobodnie przemieszczać się między różnymi kanałami i robić zakupy w sposób, który najbardziej im odpowiada; rozbudowa nowych sklepów ze szczególnym uwzględnieniem rynków wzrostu – w ciągu roku planowane jest otwarcie około 500 nowych sklepów; zaawansowana analityka w obszarach takich, jak rozwój zakresu produktów i spersonalizowana komunikacja.

Ważną częścią strategii grupy H&M jest opracowywanie, uruchamianie i budowa nowych globalnych marek. Dobrym przykładem jest COS, który osiągnie w tym roku przychody w wysokości około 10 mld SEK. Dzisiejsza wartość COS już teraz przekracza kwotę, jaką firma zainwestowała w tę markę. Grupa liczy, że jej pozostałe marki: & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday i H&M Home podzielą ten sukces.

– Jesteśmy przekonani, że inwestycje, których dokonaliśmy i które nadal robimy, będą przez wiele lat prowadzić nas do dalszego wzrostu zysków. Naszym celem jest dalsze rozwijanie działalności w szybkim tempie, a tym samym jeszcze większe wzmocnienie pozycji grupy H&M na rosnącym i szybko zmieniającym się rynku – podsumowuje Persson.

Data publikacji: 5.07.2017
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »