Grupa Redan: 619 mln zł obrotu w 2016 roku

fot. www.topsecret.pl

W 2016 r. Grupa Redan zwiększyła obroty o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim. W samym grudniu minionego roku skonsolidowane przychody uwzględniające sprzedaż odzieżowej sieci modowej Top Secret oraz dyskontowej TXM, poprawiły się o 9%.

W grudniu Grupa Redan osiągnęła 74 mln zł przychodów, czyli o 9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez dwanaście miesięcy obroty wyniosły łącznie 619 mln zł i były wyższe o 12% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy na koniec grudnia wyniosła 142 tys. m2, co oznacza wzrost o 17% w odniesieniu do grudnia 2015 r.

Sieć dyskontowa TXM w grudniu 2016 r. uzyskała 48 mln zł obrotów, czyli o 20% więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Z tego przychody zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl wzrosły o 18% r./r. do 1 mln zł. Narastająco w całym 2016 r. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 20% i wyniosły 377 mln zł, w tym kanał e-commerce zapewnił 9 mln zł obrotów (wzrost o 47% r./r.). Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego 2016 r. liczyła 405 sklepów własnych o łącznej powierzchni 100,4 tys. m2 i była o 28% większa niż na koniec 2015 r.

W segmencie modowym grudniowa sprzedaż towarów sięgnęła 26 mln zł i była niższa o 6% niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 3 mln zł, co oznacza 3% poprawę. W ujęciu narastającym w całym minionym roku sprzedaż segmentu modowego wyniosła 242 mln zł i była o 1% wyższa niż w 2015 r. Z tego sklepy internetowe osiągnęły 12% wzrost do 33 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec 2016 r. miały łączną powierzchnię 41,6 tys. m2, co oznacza 1% spadek względem grudnia 2015 r.

„W sklepach Top Secret w Polsce w grudniu zmniejszyliśmy skalę upustów udzielanych klientom, co z jednej strony zmniejszyło nieco sprzedaż w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku, ale z drugiej strony spowodowało wzrost realizowanej marży handlowej. W perspektywie całego minionego roku głównym celem dla segmentu modowego było właśnie zwiększenie marży handlowej, a nie koniecznie sprzedaży i to udało się osiągnąć przede wszystkim w drugiej połowie roku. Z kolei sieć dyskontowa TXM, będąca głównym motorem wzrostu obrotów Grupy Redan, utrzymała w grudniu i całym minionym roku dwucyfrową dynamikę sprzedaży w ujęciu procentowym. To efekt przede wszystkim otwierania nowych marketów i zwiększania powierzchni handlowej” – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

Data publikacji: 30.03.2017
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »