I.L.M z wiatrem w żaglach

ILM_20160227-0096

Międzynarodowe targi toreb i dodatków skórzanych ILM w Offenbachu zakończyły się bardzo pozytywnie. Było więcej zarówno zwiedzających jak i wystawców. Zwiększyła się również powierzchnia wystawiennicza.

Podczas gdy targi obuwia i akcesoriów GDS w Düsseldorfie walczą z malejącą frekwencją, giełda torebek i galanterii skórzanej I.L.M. w oddalonym o 250 kilometrów Offenbachu rośnie w siłę. Wiosenną edycję imprezy odwiedziło od 27 do 29 lutego 6200 branżowców, to 5% więcej niż jesienią. Lekko przy tym wzrosła liczba gości zza granicy. Wysoki popyt wśród wystawców zmobilizował organizatorów do „cudownego rozmnożenia” powierzchni: wykupiony do ostatniego skrawka parkiet giełdy został powiększony o dodatkowe 28 metrów kwadratowych.  Pokazało się tu 290 marek. Po raz pierwszy wśród wystawców przeważyły firmy spoza Niemiec: aż 150 przyjechało zza granicy.

Oprócz toreb i torebek na deskach I.L.M. znalazły się najnowsze trendy w sektorze bagażu podróżnego i biznesowego, ale także portfeli, portmonetek, rękawiczek i parasoli oraz artykułów szkolnych. Dobrą orientację w skórzanym galimatiasie na sezon jesień-zima 2016/17 oferowały innowacyjne punkty aranżacji produktów, umieszczone na każdej kondygnacji targów, oraz mocno oblegane pokazy mody. Ich tematyczny podział na „Bag World“ (świat torebek) i „Luggage World“ (świat bagażu) znalazł uznanie publiczności. W niedzielę zainteresowani mogli rzucić okiem na prognozy na sezon wiosenno-letni 2017, a kompendium najważniejszych trendów nawet wziąć do domu: w formie eleganckiego darmowego  lookbooka. Dave B. De Boer z agencji Fashion Solutions, reprezentujący marki Coccinelle, Guess, Liu Jo czy Mandarina Duck był zachwycony międzynarodową klientelą: „Odwiedzili nas Francuzi, Włosi, Szwajcarzy i kupcy z innych krajów. Jeszcze nigdy nie widziałem na targach takich kolejek.” Potwierdził to także Georg Picard: „Prawie nie odważyłem się opuścić naszego stoiska. Spektrum gości sięgał od Macao, aż po Toronto, ale wielu kupców przyjechało także z Europy, głównie z Beneluksu”, podkreślił szef firmy Picard.

Najbliższa, letnia edycja targów I.L.M. zaplanowana jest na 10 – 12 września 2016, natomiast przyszłoroczna, zimowa na 4 – 6 marca 2017.

Kina Rybińska

Data publikacji: 8.03.2016
Przeczytaj również

Targi:
Nowe targi branży tekstylnej Fashion for Kids za nami
Początek lata w Kielcach rozpoczął się pod znakiem mody. Wystawcy i zwiedzający z kraju i ze świata, mnóstwo nowości od producentów, prezentacje kolekcji topowych marek… więcej »
Marketing:
Nowoczesny marketing wystawienniczy
Targi zmieniają się dynamiczniej niż kiedykolwiek dotąd. Co zrobić, by dostosować swoje działania wystawiennicze do zmieniających się coraz szybciej oczekiwań klientów?… więcej »
Targi:
Targi ReDI. Efektywnie i merytorycznie
Właśnie zakończyła się kolejna edycja Targów ReDI CEE Trade Fair for Retail Investment. Organizatorem piątego już spotkania decydentów polskiego i europejskiego sektora… więcej »