Intersport na dobrej drodze – wyniki 1. kwartału

1

Sieć Intersport Polska S.A. w pierwszym kwartale 2017 roku poprawiła wyniki finansowe. Spółka rozpoczęła proces podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję nowych akcji serii F. Jak przewiduje zarząd firmy, pozytywne efekty tych działań pojawią się już w IV kwartale 2017 roku, a pełny efekt zmian będzie widoczny w roku 2018.

W 1. kwartale 2017 roku firma powróciła do generowania pozytywnych wyników finansowych dzięki poprawie marży procentowej i mniejszym kosztom. Wypracowała łączną wartość przychodów ze sprzedaży w wysokości 48 331 tys. zł, czyli o 12,5% niższą niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco od stycznia do marca 2017 roku Intersport odnotował mniejszą sprzedaż o 7,2%, jednocześnie poprawiając o 1,3 p.p. marżę procentową ze sprzedaży w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku.

W 1. kwartale 2017 roku spółka wypracowała zysk brutto na poziomie 703 tys. zł podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku wyniósł on 1 085 tys. zł. W okresie od stycznia do marca 2017 roku sieć ograniczyła koszty z działalności operacyjnej o 1,8% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W ramach procesu optymalizacji sieci sprzedaży zostały zamknięte dwa sklepy.

Data publikacji: 25.05.2017
Przeczytaj również

Rynek:
Sieć Esotiq & Henderson rośnie w Internecie
Znaczący wzrost marży brutto, coraz większy udział e-commerce w przychodach, sprzedaż internetowa w 12 krajach - to najważniejsze wydarzenia I kwartału w Esotiq &… więcej »
Rynek:
Top Secret kontynuuje szybszy wzrost marży niż kosztów
Sieć modowa Top Secret utrzymuje trend szybszego wzrostu marży handlowej niż ponoszonych kosztów. W efekcie w pierwszym kwartale br. wynik przed opodatkowaniem tego segmentu… więcej »
Rynek:
Dobry I kwartał Coccodrillo: przychody wyższe o 13%
Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała w I kwartale 2018 roku 63,03 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 55,60 mln zł przed… więcej »