Intersport na dobrej drodze – wyniki 1. kwartału

1

Sieć Intersport Polska S.A. w pierwszym kwartale 2017 roku poprawiła wyniki finansowe. Spółka rozpoczęła proces podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję nowych akcji serii F. Jak przewiduje zarząd firmy, pozytywne efekty tych działań pojawią się już w IV kwartale 2017 roku, a pełny efekt zmian będzie widoczny w roku 2018.

W 1. kwartale 2017 roku firma powróciła do generowania pozytywnych wyników finansowych dzięki poprawie marży procentowej i mniejszym kosztom. Wypracowała łączną wartość przychodów ze sprzedaży w wysokości 48 331 tys. zł, czyli o 12,5% niższą niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco od stycznia do marca 2017 roku Intersport odnotował mniejszą sprzedaż o 7,2%, jednocześnie poprawiając o 1,3 p.p. marżę procentową ze sprzedaży w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku.

W 1. kwartale 2017 roku spółka wypracowała zysk brutto na poziomie 703 tys. zł podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku wyniósł on 1 085 tys. zł. W okresie od stycznia do marca 2017 roku sieć ograniczyła koszty z działalności operacyjnej o 1,8% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W ramach procesu optymalizacji sieci sprzedaży zostały zamknięte dwa sklepy.

Data publikacji: 25.05.2017
Przeczytaj również

Rynek:
Modowy start-up technologiczny – od czego zacząć?
Moda to branża z wyjątkowym potencjałem rynkowym, zarówno w wymiarze lokalnym, jak i globalnym. W pogoni za dzisiejszym konsumentem w jej obrębie coraz powszechniej… więcej »
Rynek:
Vistula i Bytom razem
Wszystko wskazuje na to, że dwie konkurencyjne marki mody męskiej znajdą się w jednej grupie kapitałowej. W czerwcu spółki Vistula Group i Bytom ogłosiły zamiar… więcej »
Rynek:
Unia wspiera innowacje
O tym, jakie innowacje są możliwe w branży mody oraz gdzie możemy szukać pomysłów i wsparcia nowatorskich projektów, rozmawiamy z Agnieszką Wojdyr, policy… więcej »