Jak sprzedawać w internecie: pięć inspiracji

jak-sprzedawac-przez-internet-fashionbusiness-pl

Interesujesz się modą i designem. Projektujesz odzież lub tkaniny a może jesteś urodzonym stylistą, także wnętrz. Masz dostęp do najlepszych trendów, materiałów, producentów i wiesz, co się nosi i która faktura jest tą najbardziej pożądaną. Sprzedajesz już w internecie, ale wciąż nie we własnym, profesjonalnym sklepie. Najwyższy czas przekuć swoją pasję w prawdziwy, życiowy biznes. Oto kilka inspiracji spośród biznesów działających na oprogramowaniu Shoper.

1.    Diabeł tkwi w doskonałości – czyli selfieroom.pl
Troska o kolekcję i budowanie bliskiego kontaktu z klientami składają się na sukces tego sklepu. Od początku właściciele kładli nacisk na tworzenie ubrań doskonałych. Zwracali uwagę na nowoczesny krój, wysoką jakość materiałów oraz atrakcyjne detale. To wszystko przyniosło efekty. Ilość klientek przybywająca z każdą kolekcją – potwierdza obraną ścieżkę rozwoju. Bywa, że w dniu premiery kolekcja wyprzedaje się. Same ubrania przypadły do gustu nie tylko dziewczynom w Polsce, ale też poza jej granicami – w tym także znanym gwiazdom i modelkom, co dodatkowo przekłada się na rozpoznawalność marki.
Firma świetnie wykorzystuje swoje kanałach social media – zarówno do budowania relacji z grupą docelową, jak i do sprzedaży.
selfieroom_www

Wskazówki dotyczące korzystania z funkcji Zakupy na Instagramie, za oficjalnym blogiem:

1. Stwórz co najmniej 9 postów dotyczących zakupów na swoim profilu firmowym na Instagramie, by Twoi odbiorcy mieli dostęp do karty Zakupy.
2. Oznacz wiele produktów, by potencjalni klienci mogli je łatwiej przeglądać.
3. Użyj funkcji Instagram Stories, żeby pokazać użytkownikom, że teraz mogą dokonywać u Ciebie zakupów z poziomu postów.
4. Skorzystaj z wielu formatów zakupów – oznacz pojedynczy produkt lub całą karuzelę.
5. Upewnij się, że każdy znacznik jest powiązany z odpowiednim produktem, by klienci nie mieli wątpliwości.

selfieroom_insta

2. Tradycyjne rzemiosło w internecie

Mowa o Zapato. Marce stworzonej przez Renatę i Sebastiana. “Stworzyliśmy ją z myślą o świadomych i pewnych siebie kobietach, poszukujących niebanalnego wzornictwa, uwielbiających piękno koloru i nietypowe motywy. Kobiet, które poszukują butów wygodnych i ponadczasowych – takich, które zostały wykonane specjalnie dla nich z dbałością o komfort i wygodę wymagających stóp”.
Ta wyjątkowość wyróżnia Zapato na rynku. Widoczna jest nie tylko w doborze materiałów, ale także w samym warsztacie. Zakład mieści się w małej miejscowości, pracują w nim wykwalifikowani rzemieślnicy, a większość obuwia jest tworzona w momencie złożenia zamówienia.

zapato

Wyróżnij swój e-sklep na rynku:
1.    Buduj zaufanie poprzez ułatwienie kontaktu ze sklepem (udostępnij kilka kanałów kontaktu).
2.    Zapewnij bezpieczeństwo transakcji i zainstaluj certyfikat SSL na stronie..
3.    Umieść regulamin sklepu by zasady zakupów były czytelne.
4.    Udostępnij szybkie i bezpieczne płatności, jak np. Google Pay.
5.    Udostępnij kilka sposobów dostaw z uwzględnieniem jakości usług kurierskich.
6.    Zadbaj o wygląd sklepu – czyli zdjęcia i oprawę graficzną. Ładne sprzedaje lepiej.
7.    Zapewnij profesjonalną obsługę klienta na każdym etapie transakcji. Zaczynając od porady zakupowej, na ewentualnej reklamacji kończąc. To procentuje.
8.    Zadbaj o opinie i rekomendacje dla swojego sklepu.
9.    Opowiedz historię swojego biznesu – daj się poznać swoim klientom i zaufać.

3. Modne wzory zmieniają wnętrze

A kto powiedział, że prześcieradło nie ma znaczenia? Otóż niebanalny wzór może wręcz odmienić pokój. Piękne przykłady możemy znaleźć w Fabryce prześcieradeł. “Nasze prześcieradła nie są nudne – są pięknie kolorowe, w modne wzory. Nadają się świetnie jako dzienne ubranie materaca. Ciekawe prześcieradło może wpłynąć na postrzeganie całego wnętrza. Zapraszamy do zabawy kolorami i wzorami (…)” – zachęcają właściciele. Swoje produkty szyją w Polsce, co także jest istotnym elementem ich komunikacji z rynkiem.

fp

4. Szycie jest piękne

Tak twierdzi Zuzia Górska, właścicielka Pracowni Twórczej Zuzi Górskiej. A co szyje? Torby, torebki, portfele i dodatki. Wykorzystuje zarówno skóry naturalne, jak i materiały, wspiera ją w tym zespół. Każda jedna rzecz może być spersonalizowana i przygotowana zgodnie z życzeniem zamawiającego. Efekt końcowy jest niesamowity, a produkty wyróżniają się na tle innych z tej kategorii właśnie dzięki staranności wykonania i dbałości o detale. Właścicielka sama zajmuje się komunikacją marki i budowaniem relacji z klientkami. Jednocześnie odkrywa nieco z trudów prowadzenia biznesu w małej wsi na końcu świata, czyli w Odrzykoniu na Podkarpaciu. Na uwagę zasługuje aktywność w lokalnym środowisku i działanie na rzecz tamtejszej społeczności. Ta marka ma zdecydowanie ludzką twarz.

zg

Jak się wyróżnić zdjęciami produktów?
1.    Dostosowanie kontrastu i jasności
Starajmy się, aby wykorzystywane w e-sklepie zdjęcia miały odpowiedni kontrast oraz jasność. Zbyt ciemne lub jasne mogą nie oddawać rzeczywistego wyglądu produktu, przez co klient może nie zwrócić uwagi na istotne szczegóły wyróżniające przedmiot lub po zakupie przedmiotu zwróci go uzasadniając, że jego kolor jest inny niż na zdjęciu.
2. Retusz i poprawa wyglądu zdjęcia
Może się zdarzyć, że podczas wykonywania zdjęcia, na naszym produkcie pojawi się zabrudzenie, lub też obraz będzie wymagał usunięcia lub poprawy pewnego elementu. Można wtedy w jednym z programów: Photoshop, Gimp, czy Paint.NET skorzystać z narzędzi do samodzielnego usuwania tych niedoskonałości, i w kilka chwil dokonać odpowiedniego retuszu.
3. Tło produktu
Jeśli decydujemy się na dobór do naszego sklepu fotografii pozbawionych aranżacji (zdjęcia w otoczeniu innych przedmiotów, przedstawiające je w miejscu ich codziennego użytku, zazwyczaj aranżowane w studiu fotograficznym), zadbajmy o jednolite tła. Pozbawmy je wszelkich nienaturalnych cieni i przebarwień.
4. Zmiana atrybutów wielu zdjęć jednocześnie
Zakładając, że w naszym sklepie jest kilkaset produktów, a każdy z nich posiada w galerii po kilka zdjęć, bardzo czasochłonnym zajęciem będzie zmiana chociażby ich wymiarów (ujednolicenia). Z pomocą przyjdzie nam wtedy darmowe oprogramowanie do masowej zmiany tych atrybutów, jak np. Fotosizer, Batch Converter, Light Image Resizer.

5. Klasyka zawsze w modzie
“Stylowa odzież męska składająca się na dojrzałą i uniwersalną garderobę naprawdę zmienia życie, a my w Miler Menswear jesteśmy bardzo dumni z tego, że zmieniliśmy już na lepsze życie tak wielu mężczyzn.” – czytamy na stronie sklepu.
Klasyka zawsze się obroni dlatego podstawą tej marki jest właśnie klasyczna męska elegancja. Każdy model koszuli, marynarki czy garnituru jest przygotowywany z pełnym zaangażowaniem w dobór materiałów i dodatków. Co ważne – konstrukcja odzieży jest również jedną z najbardziej zaawansowanych na polskim rynku. Właściciel uczynił z tych elementów wyróżniki i na nich oparł komunikację.
Ciekawie prowadzony jest także fanpage firmy – który zawiera mnóstwo rad w zakresie codziennego ubioru wraz ze wskazaniem na konkretnych produktów w sklepie. Taka eksperckość i otwartość marki na społeczność jest bardzo pozytywnie odbierana.
sm

5 sposób na darmową reklamę w internecie:
1.    Daj się znaleźć – czyli załóż profil firmowy w Google.
2.    Aktywnie prowadź firmowe konta w social media, szczególnie na Facebooku i Instagramie.
3.    Bądź aktywny na grupach dyskusyjnych i forach.
4.    Wykorzystaj YouTube.
5.    Daj się znaleźć porównywarkom cen.

Chcesz sprzedawać w podobny sposób, masz pomysł na biznes w sieci? Zacznij już dziś.

źródło: Shoper

Data publikacji: 10.09.2019
Przeczytaj również

Handel:
Liczy się doświadczenie. Przyszłość handlu w mixed-use
W Polsce od pewnego czasu zapowiada się tryumfalny powrót ulic handlowych. Tymczasem, kiedy lokalizacja high street wygrywa rywalizację o najemcę z galerią, częściej mamy… więcej »
Handel:
(E-BOOK) Jak prowadzić z sukcesem e-commerce w modzie
Nawet do 75% użytkowników, którzy dodają produkt do koszyka, nie finalizuje transakcji. Jak z sukcesem poprowadzić klienta przez całą ścieżkę zakupową? Na co zwrócić… więcej »
Handel:
Digitalizacja to przyszłość branży retail – wyniki ankiety Comarch
Digitalizacja i nowe technologie szturmem podbijają branżę handlu detalicznego. Przedsiębiorcy sięgają po rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, Internetu Rzeczy i… więcej »