Liczy się doświadczenie. Przyszłość handlu w mixed-use

W Polsce od pewnego czasu zapowiada się tryumfalny powrót ulic handlowych. Tymczasem, kiedy lokalizacja high street wygrywa rywalizację o najemcę z galerią, częściej mamy do czynienia z nową restauracją, niż ekskluzywnym butikiem znanej marki. Zdaniem Moniki Hryniewicz, Head of Leasing w firmie OPG Property Professionals, przyszłość handlu w branży modowej leży gdzieś… pośrodku.

1. zdjęcie otwierające FERN OFFICE - pasaż mody z wejściem od ulicy Piotrkowskiej

Co skłania operatorów z branży modowej do wybrania innej, mniej oczywistej lokalizacji niż galeria handlowa?

Otwarcie butiku przy znanej i często uczęszczanej ulicy tradycyjnie nadaje marce pewnego prestiżu, wyróżniając ją na mapie miasta. Witryna, która w centrum handlowym może zginąć w tłumie, na tętniącej życiem ulicy ma szansę przyciągnąć wzrok i portfel klienta. Powszechną bolączką lokalizacji high street jest jednak brak kontroli w postaci przemyślanej strategii komercjalizacji większych fragmentów miast czy reprezentacyjnych ulic, która odpowiadała potrzebom operatorów z bardziej prestiżowych i dochodowych sektorów handlu. Częstym problemem jest także brak możliwości zaparkowania auta.

Czy coś może zagrozić pozycji galerii handlowych?

Wraz z rosnącą siłą nabywczą generacji Y i Z, potrzeby zakupowe Polaków ewoluują w stronę unikatowego doświadczenia. A o to zawsze łatwiej w miejscu z przeszłością. To nie przypadek, że w Polsce rozkwitają przestrzenie rewitalizowane, oferujące zróżnicowane funkcje. Poprzez świetne położenie przy ulicach handlowych i przemyślaną strategię zarządzania, projekty te są w stanie skupić wokół siebie najemców o konkretnym profilu, a dzięki integracji z żyjącą tkanką miasta, stanowią atrakcyjne miejsce do spędzania wolnego czasu. To udało się już na zarządzanym przez nas OFF Piotrkowska Center w Łodzi.

Brzmi to trochę jak połączenie tego, co najlepsze zarówno w galerii, jak i ulicy handlowej.

Oprócz oczywistego prestiżu, operatorzy modowi z jednej strony zyskują na towarzystwie innych biznesów, które zwiększają szansę spontanicznego zakupu, z drugiej – mają wiele do powiedzenia w kwestii sąsiedztwa innych marek lub mogą wręcz uzależnić swoje przyjście od pozyskania anchor tenanta. Ich ubrania i akcesoria widać z witryn sklepowych w ruchliwej części miasta, a często – tak jak w przypadku Starego Browaru w Poznaniu czy wkrótce naszego OFFa – ich klienci mogą przyjechać samochodem, bo czeka na nich miejsce parkingowe.

Jako firma, na kreowaniu doświadczeń znacie się dość dobrze…

Wiedzieliśmy, że inwestycja w kameralny charakter przestrzeni w końcu się opłaci. Modne sklepy z dużymi witrynami oraz showroomy projektantów przeplatamy klimatycznymi knajpkami i ogródkami restauracyjnymi, a wszystko to przy akompaniamencie wydarzeń kulturalnych, takich jak Łódź Design Festival czy Łódź Fotofestiwal. Na dachu budynku FERN OFFICE, który uzupełni przestrzeń OFFa, powstanie pierwszy publicznie dostępny w centrum Łodzi rooftop. Znajdzie się tam miejsce na restaurację, strefę relaksu z leżakami i kinem plenerowym, dobrze znanym bywalcom. Marki modowe nie będą mogły narzekać na brak emocji!

Data publikacji: 26.08.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Handel:
Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, portfele cyfrowe oraz social media

W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost… więcej »