Nadchodzi nowa era rozwiązań B2B

Jarosław Kubisiak

Nie tylko klienci detaliczni, ale również biznesowi oczekują możliwości dokonania sprawnych zakupów, za pomocą systemu o intuicyjnej nawigacji.

Biznes się zmienia, zarówno ten skierowany na klienta detalicznego, jak i ten oparty na współpracy z kontrahentem biznesowym. Nowe technologie sprawiają, że oczekiwania klientów ewoluują szybko, silnie oddziałując na reguły prowadzenia biznesu. Chcąc rozwijać firmę, należy dynamicznie reagować na aktualne potrzeby rynku, jako że zgodnie z darwinowską teorią przetrwają ci, którzy potrafią sprawnie przystosować się do zachodzących zmian.

Duży biznes musi być prosty

Współcześni przedsiębiorcy, wykorzystując najnowsze rozwiązania technologiczne, chcą prowadzić biznes w sposób wygodny, prosty i użyteczny. Kupując online, oczekują sprawnego wyszukania konkretnego asortymentu, spersonalizowanej oferty, intuicyjnej nawigacji strony, a przede wszystkim możliwości pozyskania informacji w czasie rzeczywistym.

Firmy z rynku B2C od dłuższego czasu doskonale rozumieją potrzeby dzisiejszych klientów, aktywnie wprowadzając coraz to nowsze rozwiązania e-commerce. Jednak dopasować sprzedaż do potrzeb współczesnego rynku muszą także firmy prowadzące działalność hurtową. Nowa era B2B oznacza schyłek systemów sprzedaży hurtowej, które odstraszają wyglądem i pozwalają jedynie na poznanie oferty marki czy złożenie zamówienia. Nowoczesne platformy B2B kompleksowo podchodzą do prowadzonego biznesu, zapewniają zaawansowaną analitykę, pełną integrację z systemami zewnętrznymi, a także narzędzia wspierające codzienną pracę handlowców. To połączenie funkcjonalności, obligatoryjnych dla budowania długofalowej współpracy między przedsiębiorstwami, z rozwiązaniami niegdyś zarezerwowanymi wyłącznie dla B2C.

Integracja z ERP, czyli spójność danych

Dla firm działających w modelu B2B połączenie systemu sprzedażowego z innymi systemami zewnętrznymi jest szczególnie ważne. Partnerzy biznesowi mają bowiem indywidualne ceny, terminy płatności czy limity kupieckie. Ponadto system sprzedażowy dla B2B nie jest jedynie narzędziem obsługiwanym przez pracowników firmy – to przede wszystkim rozwiązanie dla kontrahentów, którzy oczekują możliwości sprawdzenia aktualnych cen, stanu płatności czy statusu realizacji zamówienia. Ręczne wprowadzanie wszystkich danych na bieżąco byłoby niezwykle czasochłonne i narażone na błędy.

Sukces firmy zależy od długofalowych relacji

W sprzedaży business to business znacznie ważniejsze niż w wypadku handlu detalicznego są narzędzia budujące lojalność klientów. Sprzedaż ta opiera się bowiem na stałych partnerach, a nie pojedynczych zamówieniach, dokonanych przez okazjonalnych użytkowników. Warto zatem wdrożyć takie rozwiązania, jak: katalog produktów w sprzedaży poza internetem, funkcję pozwalającą tworzyć indywidualne ceny hurtowe czy call center, które umożliwia w łatwy sposób organizować kampanie telefoniczne o charakterze sprzedażowym lub informacyjnym.

W nowoczesnych platformach B2B często uruchamia się dla swoich klientów bazy wiedzy lub fora. Za ich pomocą administrator systemu przekazuje kontrahentom niezbędną wiedzę o ofercie produktowej, np. szczegółowe opisy, zdjęcia, informacje o akcjach promocyjnych. Rozwiązanie pozwala także skoncentrować pracę działu handlowego na działaniach sprzedażowych, minimalizując zapytania telefoniczne lub mailowe, dotyczące podstawowych informacji o produktach.

Granica między ówczesnymi sklepami internetowymi a platformami do sprzedaży hurtowej zaciera się. Nie tylko klienci detaliczni, ale również biznesowi oczekują możliwości dokonania sprawnych zakupów za pomocą systemu o intuicyjnej nawigacji. Dedykowane rozwiązania e-commerce, realizujące potrzeby biznesowe danego przedsiębiorstwa oraz dbałość o UX systemu, świadczą o nowoczesnym podejściu do prowadzonego biznesu i dają możliwość rozwoju działalności.

Jarosław Kubisiak

dyrektor zarządzający i-systems

Data publikacji: 5.07.2017
Przeczytaj również

Handel:
Trendy w visual merchandisingu
„Personalizacja, emocje, innowacja, cyfryzacja” – takimi hasłami można podsumować tegoroczną edycję targów Euroshop. W tym jednym miejscu, eksplorując poszczególne… więcej »
Handel:
E-sklepy: zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych
25 maja 2018 r. zacznie obowiązywać RODO, czyli unijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, które wprowadza nowe wymogi dotyczące przetwarzania danych. Unijne… więcej »
Handel:
Europejczycy coraz bardziej lojalni na zakupach     
Ponad 70% klientów należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego - wynika z raportu „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”.… więcej »