Niższe przychody Intersport w III kwartale

fot. https://www.intersport.pl/ fot. https://www.intersport.pl/

Sieć Intersport Polska opublikowała wczoraj szacunkowe wyniki za III kwartał 2017 r. Niższe o 16,9% przychody netto ze sprzedaży to skutek zmniejszenia stanów towarów (głównie marek własnych) oraz ograniczenia powierzchni handlowej.

Według wstępnych szacunków spółka osiągnęła w III kwartale 2017 roku następujące wyniki finansowe:

  1. Przychody netto ze sprzedaży w wysokości 42 220 tys. zł, czyli o 16,9% niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedaż rok do roku była mniejsza o 10,9%, a powierzchnia handlowa o 11,6%;
  2. Strata brutto na poziomie 4 037 tys. zł (w III kwartale 2016 roku strata brutto wyniosła 689 tys. zł).

Od marca spółka rozpoczęła proces wdrażania „Nowego modelu biznesowego”, w którym zmienia się system zamówień wysoko marżowanych marek własnych Intersport. Firma oczekuje, że podjęte przez nią działania przyniosą w najbliższych miesiącach poprawę wyników sprzedaży, a pełny efekt wprowadzonych zmian będzie widoczny w II fazie procesu, planowanego na wiosnę 2018 roku, kiedy dostawy marek własnych Intersport będą w całości realizowane na nowych zasadach.

Na poziom odnotowanej w III kwartale 2017 roku straty miały wpływ głównie: niższe przychody ze sprzedaży oraz poniesione przez spółkę jednorazowe koszty zamknięcia dwóch sklepów we Wrocławiu. W III kwartale 2017 roku firma obniżyła koszty działalności operacyjnej o 8,7% tj. 1 812 tys. mniej r/r.

Narastająco, po trzech kwartałach 2017 roku, firma osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 132 856 tys. zł, czyli o 16,0% niższe w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku. Szczegółowy raport finansowy za III kwartał roku zostanie opublikowany 13 listopada 2017 roku.

Data publikacji: 24.10.2017
Przeczytaj również

Rynek:
Sieć Esotiq & Henderson rośnie w Internecie
Znaczący wzrost marży brutto, coraz większy udział e-commerce w przychodach, sprzedaż internetowa w 12 krajach - to najważniejsze wydarzenia I kwartału w Esotiq &… więcej »
Rynek:
Top Secret kontynuuje szybszy wzrost marży niż kosztów
Sieć modowa Top Secret utrzymuje trend szybszego wzrostu marży handlowej niż ponoszonych kosztów. W efekcie w pierwszym kwartale br. wynik przed opodatkowaniem tego segmentu… więcej »
Rynek:
Dobry I kwartał Coccodrillo: przychody wyższe o 13%
Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała w I kwartale 2018 roku 63,03 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 55,60 mln zł przed… więcej »