Niższe przychody Intersport w III kwartale

fot. https://www.intersport.pl/

Sieć Intersport Polska opublikowała wczoraj szacunkowe wyniki za III kwartał 2017 r. Niższe o 16,9% przychody netto ze sprzedaży to skutek zmniejszenia stanów towarów (głównie marek własnych) oraz ograniczenia powierzchni handlowej.

Według wstępnych szacunków spółka osiągnęła w III kwartale 2017 roku następujące wyniki finansowe:

  1. Przychody netto ze sprzedaży w wysokości 42 220 tys. zł, czyli o 16,9% niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedaż rok do roku była mniejsza o 10,9%, a powierzchnia handlowa o 11,6%;
  2. Strata brutto na poziomie 4 037 tys. zł (w III kwartale 2016 roku strata brutto wyniosła 689 tys. zł).

Od marca spółka rozpoczęła proces wdrażania „Nowego modelu biznesowego”, w którym zmienia się system zamówień wysoko marżowanych marek własnych Intersport. Firma oczekuje, że podjęte przez nią działania przyniosą w najbliższych miesiącach poprawę wyników sprzedaży, a pełny efekt wprowadzonych zmian będzie widoczny w II fazie procesu, planowanego na wiosnę 2018 roku, kiedy dostawy marek własnych Intersport będą w całości realizowane na nowych zasadach.

Na poziom odnotowanej w III kwartale 2017 roku straty miały wpływ głównie: niższe przychody ze sprzedaży oraz poniesione przez spółkę jednorazowe koszty zamknięcia dwóch sklepów we Wrocławiu. W III kwartale 2017 roku firma obniżyła koszty działalności operacyjnej o 8,7% tj. 1 812 tys. mniej r/r.

Narastająco, po trzech kwartałach 2017 roku, firma osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 132 856 tys. zł, czyli o 16,0% niższe w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku. Szczegółowy raport finansowy za III kwartał roku zostanie opublikowany 13 listopada 2017 roku.

Data publikacji: 24.10.2017
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »