Nowa kolekcja olimpijska na Igrzyska w Rio 2016

fot. G. Turczyńska

PKOI i marka 4F ujawniły jak będzie wyglądała kolekcja olimpijska, którą nasza reprezentacja założy na Igrzyska w Rio de Janeiro. To połączenie mocnego koloru i narodowych symboli z najwyższą technologią materiałów sportowych. Polski Komitet Olimpijski oraz spółka OTCF, właściciel marki 4F, oficjalnie zaprezentowały stroje, w których zobaczymy polskich sportowców już w sierpniu.

Oficjalny pokaz kolekcji olimpijskiej odbył się 16 maja 2016 r. w Hali EXPO XXI w Warszawie. Kolekcja powstawała przez ostatnie 2 lata, a w cały projekt zaangażowanych było łącznie kilkadziesiąt osób – projektantów, technologów odzieży, grafików. Polski Komitet Olimpijski był włączony w cały proces, na każdym etapie konsultując poszczególne elementy kolekcji.

„To już czwarta kolekcja olimpijska, jaką OTCF przygotowuje dla polskiej reprezentacji”- mówi Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego. „Podczas każdych zawodów sportowych, także tych olimpijskich, o sukcesie decyduje przede wszystkim forma zawodnika i jego dyspozycja w dniu startu, ale niebagatelne znaczenie ma także „otoczka” sportowego występu. Tę tworzy między innymi reprezentacyjny ubiór. Te, przygotowywane przez firmę OTCF podobały się nie tylko naszym olimpijczykom, ale i… ich rywalom. Są eleganckie, wygodne i praktyczne i dlatego postanowiliśmy na dłużej związać się z marką 4F. Przypomnę, że jej właściciel „ubiera” także nasze reprezentacje na Igrzyska Europejskie, Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie oraz Olimpijskie Festiwale Młodzieży Europy”– dodaje sternik PKOl.

Na pokazie w Warszawie pokazano łącznie 3 linie kolekcji olimpijskiej – defiladową, treningową oraz w stylu sport casual. Podstawą kolekcji jest funkcyjna odzież bezszwowa, a także najwyższej jakości oddychające i lekkie materiały sportowe, zapewniające właściwą wentylację i komfort użytkowania. W ubraniach zostały zastosowane niewidoczne wykończenia i dzianiny strukturalne 3D. Dodatkowo w kolekcji wykorzystano technologie szybkoschnące o powiększonej powierzchni włókien dla lepszego zarządzania wilgocią, technologie antybakteryjne uwalniające od bakterii i przykrego zapachu oraz technologie chłodzące pomagające utrzymać optymalną temperaturę ciała podczas aktywności fizycznej. Szeroki wybór odzieży uzupełnia bogaty wybór akcesoriów, w tym obuwie, okulary słoneczne, czapki, torby i plecaki.

„Wyprodukujemy i dostarczymy 650 zestawów olimpijskich oraz 170 zestawów dla paraolimpijczyków. Każdy z nich składa się z około 70 elementów, więc łączna liczba elementów z logo 4F przekroczy 80 000. Propozycje, jakie przygotowaliśmy wspólnie z Polskim Komitetem Olimpijskim na tegoroczne Igrzyska łączą w sobie nowoczesny design z barwami narodowymi. Poza bielą, użyliśmy czerwonego neonu, który jest silniejszą i głębszą wersją klasycznej czerwieni. Neon to kolor ludzi aktywnych, idealny dla sportowców. W tym roku Igrzyska odbywają się w Brazylii, szukaliśmy więc inspiracji także w tamtejszej kulturze. Rio to radość, młodość i energia i to właśnie chcieliśmy zawrzeć w naszej kolekcji. Wybraliśmy dynamiczne wzory i odblaskowe, fluorescencyjne technologie i połączyliśmy je z nadrukami. Olimpijczycy na poprzednich Letnich Igrzyskach zdobyli 10 medali, a Paraolimpijczycy – 36. Mocno wierzę w to, że w Rio powtórzą, a nawet przebiją te wyniki”, mówi Igor Klaja, prezes spółki OTCF S.A., właściciela marki 4F. W pokazie wzięli udział przedstawiciele rządu, związków sportowych, komitetów olimpijskich, a także sportowcy, media i celebryci.

Marka 4F już po raz czwarty ubierze polskich sportowców na Igrzyska Olimpijskie. Zaczęło się od Zimowych Igrzysk w Vancouver (2010), potem były Letnie Igrzyska w Londynie (2012) oraz Zimowe Igrzyska w Soczi (2014). W tym roku po raz pierwszy w historii polska marka ubierze aż 3 reprezentacje. Poza biało-czerwonymi, w strojach 4F wystąpią Łotysze oraz Serbowie, których wybrane elementy kolekcji zostały także zaprezentowane na pokazie w Warszawie. Wszystkie kolekcje powstały we współpracy z narodowymi komitetami olimpijskimi i będą dostępne w sprzedaży detalicznej na tych rynkach.

2016_04_26_4F_G.Turczynska2016_04_26_4F_G524 2016_04_26_4F_G.Turczynska 53 2016_04_26_4F_G.Turczynska 51 2016_04_26_4F_G.Turczynska2016_04_26_4F_G782

fot. G. Turczyńska

Data publikacji: 23.05.2016
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »