Od 13 do 16 stycznia Florencja znów stanie się areną największych i najbardziej prestiżowych targów mody męskiej na świecie: Pitti Immagine Uomo.
Goście znajdą na targach kolekcje prestiżowych marek: od współczesnej klasyki, przez nowatorskie akcesoria, aż po nowo zdefiniowaną odzież sportową. Na terenie szesnastowiecznej twierdzy Fortezza da Basso goście zobaczą również awangardowe trendy luksusowych marek, wyszukane projekty światowej rangi projektantów oraz szereg młodych talentów, wspieranych przez specjalne programy. Podczas styczniowej, 87. edycji targów na branżowców czeka nowy sektor „Born in the USA”, wykreowany przy współpracy z amerykańskimi organizatorami wystaw, Liberty Fairs. W dotychczas nieużywanych pomieszczeniach archiwum, na powierzchni 800 mkw. schronienie znajdzie 20 wybranych marek z dziedziny mody, dodatków, dżinsu i obuwia, między innymi 3×1, American Trench czy Freenote.
Pitti Uomo znów otworzy wrota dla wielkich nazwisk i międzynarodowych koncernów, dyktujących trendy na przyszłość. Ale na florenckim parkiecie pojawią się także początkujący dizajnerzy i mało znane firmy, choć o wejściówkę niełatwo: wstępu na elitarną giełdę broni wszak falanga ekspertów, a specjalna komisja sprawdza aplikujące firmy. Tym razem ilość aplikacji pobiła wszelkie rekordy, podają organizatorzy. Zaakceptowanych zostało 1090 marek, 40 proc. przyjedzie z zagranicy, z ponad trzydziestu krajów.