Pitti Uomo: moda męska młodnieje

16-19 czerwca we Florencji można było zapoznać się najnowszymi trendami w modzie męskiej i obejrzeć najświeższe kolekcje renomowanych marek odzieży i obuwia dla panów.

Czerwcowa edycja targów mody męskiej Pitti Uomo we Florencji przyciągnęła o 8 proc. więcej gości i wystawców niż przed rokiem. – Na całym świecie nie ma lepszego miejsca niż Pitti, aby zmierzyć się z konkurencją – powiedział szef niemieckiej firmy Drykorn, Marco Götz. – A teraz gusta i trendy zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Znalazło to odzwierciedlenie na deskach włoskiej giełdy, na której progresywne kolekcje hal Touch i Futuro Maschile cieszyły się większą popularnością niż wcześniej.

Na znaczeniu przybierają niecodzienne pomysły. – We Florencji większość czasu przeznaczamy na poszukiwanie nowych marek i innowacyjnych projektantów – tego wymaga od nas rynek – podkreślił Sebastian Haufellner, szef zakupów tradycyjnego domu towarowego Lodenfrey w Monachium. Zmienia się zwłaszcza segment mody premium, który dzięki nowym produktom, obniżonym cenom i zaskakującym formom prezentacji chce zjednać sobie nowych klientów. Ale także elitarna strefa produktów luksusowych próbuje poluzować hermetyczne zasady i stworzyć możliwości spontanicznych zakupów pod wpływem impulsu, które obędą się bez spustoszenia konsumenckich kont.

Pitti Uomo udowodniła, że w gruncie rzeczy chodzi o odmłodzenie – nie tylko synowie chcą chodzić kultowo ubrani. Również ojcowie – a czasem i dziadkowie – mają ochotę na luzackie ubrania. Duch czasu musi znaleźć odzwierciedlenie w kolekcjach, także klasycznych, które dotąd były raczej odporne na zmiany. – Miękkie marynarki, casualne koszulki, nonszalancko szerokie spodnie mają teraz duży potencjał – wyjaśnił Torsten Stiewe, szef zakupów The KaDeWe Group. Siłą napędową będzie moda sportowa, a bohaterem sezonu staną się sneakersy, w wielu firmach absolutne novum. Innowacyjne zestawienia i niecodzienne formy prezentacji w dużej mierze zadecydują o sukcesie.

Na parkiecie 88. edycji Pitti oprócz ubrań, butów i dodatków na stoiskach pojawiły się także książki i perfumy. Do stylowych mężczyzn trzeba teraz dotrzeć na różnych płaszczyznach: modowej i mentalnej. Oprócz sneakersów gwoździem florenckiego programu były nowe, luźne formy spodni oraz duże kapelusze, głównie typu panama: od słomkowych po filcowe.

Data publikacji: 14.07.2015
Przeczytaj również

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Targi:
Techtextil i Texprocess 2024:
Wgląd w przyszłość przemysłu odzieżowo-tekstylnego

23 - 26 kwietnia we Frankfurcie odbędą się targi Techtextil i Texprocess. To świetna okazja, aby zobaczyć, w jakim kierunku zmierza produkcja… więcej »

Targi:
Targi RetailShow 2023 już w tym tygodniu

Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się 22-23 listopada br.  w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To najważniejsze… więcej »