Primark otwiera pierwszy sklep w Warszawie i szuka 250 pracowników

Primark-rynek-mody-biznes-fashion-business-pl

Międzynarodowa marka odzieżowa Primark potwierdziła dziś, że swój pierwszy sklep w Polsce otworzy w Warszawie, tworząc ponad 250 miejsc pracy. Primark podpisał umowę najmu w Galerii Młociny na warszawskich Bielanach, której właścicielami są EPP (70 proc. udziałów) oraz Echo Investment (30 proc.). EPP zarządza nowo otwartą inwestycją handlową, a spółka Echo Investment była odpowiedzialna za budowę i wynajem powierzchni.

Nowy sklep Primark zajmie 3 660 mkw. powierzchni handlowej na dwóch piętrach i będzie oferował kolekcje zgodne z najnowszymi trendami w modzie damskiej, męskiej i dziecięcej, w tym obuwie, akcesoria, a także bieliznę i wyposażenie domu. Przed ogłoszeniem daty otwarcia Primark we współpracy z Echo Investment dostosuje wynajętą przestrzeń do swoich potrzeb.

Komentując otwarcie nowego sklepu, Tom Meager, dyrektor ds. nieruchomości w Primark, powiedział: „Primark szukał odpowiedniego miejsca na swój pierwszy sklep w Polsce i bardzo cieszymy się, że otworzymy go w najnowszym centrum handlowym w Warszawie”.

„Wejście Primark do Polski to znakomita wiadomość zarówno dla rynku, jak i klientów. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że ta znana na całym świecie marka wybrała Galerię Młociny na swoją pierwszą lokalizację w kraju. Najnowocześniejsze centrum handlowe w Warszawie, którego spektakularna oferta gastronomiczna i rozrywkowa wpisuje się w najnowsze globalne trendy, zyska nową markę, której obecność jeszcze bardziej wzmocni i tak imponujące grono najemców. Wybór Galerii Młociny na miejsce polskiego debiutu Primark świadczy o unikalnej pozycji naszego obiektu na handlowej mapie Polski”, powiedział Michał Świerczyński, członek zarządu EPP odpowiedzialny za komercjalizację nieruchomości.

„Na wejście Primark do Polski patrzymy nie tylko przez pryzmat niewątpliwego sukcesu Galerii Młociny. To także bardzo dobra wiadomość dla całego rynku, który został doceniony przez dużego, międzynarodowego gracza z bardzo silną pozycją. Debiut odzieżowego giganta wysyła w świat komunikat, że polski rynek handlowy wciąż ma olbrzymi potencjał do przyjmowania nowych marek, a z drugiej strony, że dysponuje wysokiej jakości projektami o strategicznych lokalizacjach, nowoczesnymi, komfortowymi, z odpowiednim pozycjonowaniem i wysoką odwiedzalnością”, powiedział Marcin Materny, członek zarządu Echo Investment odpowiedzialny za sektor handlowy.

Od września Primark będzie szukać ponad 250 pracowników. W sklepie znajdą zatrudnienie m.in. dyrektorzy, sprzedawcy oraz kierownicy sali sprzedaży, magazynu i biura rozliczeń gotówkowych, a także specjaliści od visual merchandisingu.

W zeszłym miesiącu Primark otworzył swój pierwszy sklep w Europie Środkowo-Wschodniej w słoweńskiej Lublanie. Firma ogłosiła także plany otwarcia sklepu w Czechach.

Primark to międzynarodowa marka odzieżowa, która oferuje modę, kosmetyki i wyposażenie domu w niewysokich cenach. Firma założona w Dublinie w 1969 r. obecnie posiada ponad 370 sklepów i niemal 1,5 mln mkw. powierzchni handlowej w 12 krajach: Irlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Holandii, Belgii, Austrii, Francji, Stanach Zjednoczonych, Włoszech i Słowenii. Primark zatrudnia ponad 75 000 osób, a w ostatnim roku obrotowym (2017/18) otworzył 16 sklepów, stwarzając ponad 4 500 miejsc pracy i otrzymując ponad 43 000 podań o zatrudnienie w tych sklepach.

Data publikacji: 25.07.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
Powstaje platforma do zarządzania odpadami włókienniczymi
PIOT Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego od czerwca 2017 roku realizuje projekt ENTeR. Koncentruje się on na redukcji odpadów, aby zapobiec wyczerpaniu… więcej »
Aktualności:
VIAMODA Upgrade 2019
13 czerwca odbyła się czwarta Gala Dyplomowa VIAMODA Upgrade 2019, podczas której można było obejrzeć szesnaście kolekcji dyplomowych studentów tej warszawskiej uczelni.… więcej »
Aktualności:
Sektorowa Rada ds. Kompetencji Moda i Innowacyjne Tekstylia zaprasza do udziału w jej pracach przedsiębiorców i jednostki edukacyjne
Sektorowa Rada ds. Kompetencji Moda i Innowacyjne Tekstylia powstała w październiku 2016 roku jako inicjatywa wypływająca z potrzeb branży polegających na dostosowaniu… więcej »