Przychody Redanu przekroczyły pół miliarda złotych

O 11,1 proc. do 60,6 mln zł wzrosły w grudniu obroty Grupy Redan (Top Secret, Troll, Drywash i TXM) w porównaniu do  analogicznego okresu poprzedniego roku. Narastająco w skali całego 2014 r. przychody Grupy w ujęciu r./r. zwiększyły o 7,3 proc. do 503,8 mln zł.

– Wyniki sprzedażowe osiągnięte w grudniu stanowiły kontynuacje trendów z poprzednich miesięcy minionego roku. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z utrzymania wysokiej dynamiki sprzedaży w segmencie dyskontowym TXM. Ta część naszego biznesu systematycznie notuje wzrosty obrotów potwierdzając bardzo dobre dopasowanie oferty do oczekiwań klientów – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan S.A. Podkreślił, że satysfakcjonujący jest także rozwój segmentu modowego.  – W grudniu w segmencie modowym, podobnie jak w poprzednich miesiącach, w Polsce sprzedaż rosła szybciej niż powierzchnia sieci sklepów. Te pozytywne efekty niestety zostały jednak zniwelowane przez silną dewaluację walut na rynkach wschodnich, na których jesteśmy obecni – dodał Kruszyński.
W skali całej Grupy Redan przychody w grudniu 2014 r. wyniosły 60,6 mln zł, czyli o 11,1 proc. więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Narastająco przez wszystkie 12 miesięcy minionego roku obroty grupy kapitałowej wzrosły o 7,3 proc. i wyniosły 503,8 mln zł. Na koniec grudnia powierzchnia handlowa grupy wyniosła 107,8 tys. mkw., co oznacza wzrost o 8,1 proc. w porównaniu do grudnia 2013 r.
Sieć dyskontów odzieżowych TXM w minionym miesiącu uzyskała 35,1 mln zł obrotów, czyli o 24,4 proc. więcej niż przed rokiem. Narastająco od stycznia do grudnia 2014 r. ten segment zanotował poprawę sprzedaży w ujęciu r./r. o 15,2 proc. do 275,1 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 309 sklepów własnych o łącznej powierzchni 66,0 tys. mkw. i była o 5,3 proc. większa niż w grudniu 2013 r.
W sektorze modowym grudniowa sprzedaż odzieży i akcesoriów marek Top Secret, Troll i Drywash była o 2,8 proc. niższa niż przed rokiem i wyniosła 25,2 mln zł. Z tego sprzedaż na rynku polskim wrosła o 11,8 proc., a na rynkach zagranicznych spadła o 53 proc.. Narastająco w całym 2014 r. segment fashion wypracował 224,2 mln zł obrotów, czyli 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Z tego sprzedaż na rynku polskim zanotowała wzrost o 12,8 proc, a na rynkach zagranicznych spadek o 33 proc.  – Udział sprzedaży zagranicznej segmentu modowego w łącznych przychodach grupy jest niewielki i stanowi jedynie 8 proc. Skala dewaluacji hrywny na przestrzeni całego minionego roku oraz rubla w ostatnim kwartale 2014 r. była jednak na tyle duża, że konsekwencje tych procesów w znaczącym stopniu ograniczają korzyści osiągnięte ze zwiększenia sprzedaży segmentu fashion w naszym kraju – podkreślił Bogusz Kruszyński.
Sprzedaż artykułów Grupy Redan poprzez sklepy internetowe w grudniu 2014 r. osiągnęła poziom 3,5 mln zł, co oznacza spadek w ujęciu r./r. o 6,8 proc. Narastająco przez 12 miesięcy 2014 r. sprzedaż w kanale e-commerce wyniosła 30,6 mln zł i wzrosła r./r. o 5,6 proc.

Data publikacji: 16.01.2015
Przeczytaj również

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Aktualności:
“Fashion and Technology” hasłem przewodnim Cracow Fashion Week

Jedno z najważniejszych modowych wydarzeń w Polsce odbędzie się już 17-26 marca 2024 r., a rozpocznie je Pokaz Dyplomowy SAPU – Cracow… więcej »