Ptak Fashion City w ofensywie

Złoty wiek dla polskich producentów odzieży, niestety, przeszedł do historii. W dobie pełzającego kryzysu trzeba mieć dobry pomysł nawet na to, jak przetrwać, a co dopiero mnożyć zyski. Rozbudowywane od kilku lat rzgowskie Centrum Wystawienniczo-Handlowe Ptak wybrało ucieczkę do przodu.

Potencjał ponad 200 tys. mkw. obiektów, usytuowanych na obszarze 200 ha, oraz położenie pod Łodzią przy węźle komunikacyjnym dróg A1 i S8 można wykorzystywać na różne sposoby. Obok handlu hurtowego i detalicznego, nowoczesna infrastruktura centrum z powodzeniem udźwignie duże międzynarodowe imprezy. Organizowane z rozmachem i na szeroką skalę targi, które w perspektywie przyniosą bardzo wymierne zyski zarówno właścicielom, jak i najemcom.

Pierwszą taką imprezą były, odbywające się w dniach 29–31 sierpnia 2014 r., Międzynarodowe Targi Mody Ptak Expo. Organizatorzy twierdzą, iż udało im się ściągnąć pod Łódź ponad 3,5 tys. wystawców (dla przedsiębiorców niebędących najemcami przygotowano nowo wybudowane hale o pow. 40 tys. mkw.) oraz ok. 100 tys. odwiedzających z kraju i zagranicy. Ci ostatni to głównie obywatele: Rosji, Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji, Niemiec oraz krajów bałtyckich, związani z Centrum od lat.

Pierwszy dzień targów przebiegał pod znakiem Forum Gospodarczego, poświęconego omówieniu przemian zachodzących w polskiej gospodarce na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza. Organizatorzy ściągnęli do Rzgowa Lecha Wałęsę, który przewodniczył obradom forum. Natomiast honorowym patronatem objął je urzędujący prezydent – Bronisław Komorowski. Uczestnicy dyskutowali na temat: polskiej transformacji gospodarczej, skutecznego wsparcia dla rozwoju przedsiębiorczości oraz odrodzenia polskiego przemysłu mody.

Po burzliwych dyskusjach przyszedł czas na modę. Prezentacje jesienno-zimowych kolekcji zaproszonych gości oraz najemców trwały do końca imprezy. Publiczność zobaczyła m.in. propozycje marek autorskich, komercyjnych oraz firm zrzeszonych w Ptak Moda. W korowodzie firm i marek, jakie przewinęły się przez wybieg, znaleźli się m.in. Maciej Zień, Paprocki & Brzozowski, Pako Lorente, Clara Veritas, Kosmann Fashion, Justyna Makowska oraz łódzkie szkoły i uczelnie kształcące kadry dla branży. Wszystkie pokazy stylizowała znana z pracy dla polskiej edycji „Elle” Jola Czaja, a na bieżąco relacjonowało Fashion TV. Dodać należy, że twórca telewizji z diamentowym logo, Michel Adam Lisowski, był również gościem honorowym Ptak Expo. Natomiast kupcy zainteresowani konkretnymi modelami mogli dokonywać bezpośrednich zakupów. Dodatkowym atutem targów miała być możliwość pobrania towarów z magazynów wystawców w czasie ich trwania.

Pierwszego dnia wieczorem z pompą i pokazem sztucznych ogni otwarto Ptak Fashion City, czyli jedyne w Europie miasto mody. Na uroczystą galę ściągnięto osobistości ze świata biznesu, mody, aktorów, celebrytów i polityków. Centrum postawiło na osoby, które gościły już w Łodzi podczas poprzednich edycji Fashion Philosophy Fashion Week Poland. Byli więc Kenzo Takada (który dla Ptak Fashion City zaprojektował logotyp), Patricia Gucci, Marcellous Jones, a z naszego podwórka stylista Tomasz Jacyków. Jedyne nowe nazwisko w tym gronie należy do córki założycieli słynnego włoskiego domu mody – Anny Fendi. Podczas uroczystej gali Antoni Ptak, twórca rzgowskiego miasteczka mody, przyjął z rąk sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta RP srebrny krzyż zasługi, przyznany mu za działalność na rzecz społeczności lokalnej.

Obok producentów, importerów i dystrybutorów odzieży, obuwia i dodatków, stoiska w halach Ptak wykupili producenci maszyn szwalniczych. Wielu oglądających przyciągnęły eksponowane na stoisku Strimy: owerloki, interloki, stębnówki, programowana dziurkarka odzieżowa, urządzenia do prasowania, krojenia oraz maszyny do szycia obuwia. Specjalnie na te targi firma przygotowała polską premierę maszyn ZOJE.

Podczas targów mody Ptak można było również posłuchać ciekawych wykładów z zakresu profesjonalnej sprzedaży (mowie ciała, typach klientów, technikach perswazji), marketingu i visual merchansingu, sprzedaży w internecie oraz trendach w modzie i zachowaniach konsumenckich. Wykłady przygotowała firma Promedia, a poprowadzili je Jerzy Osika, prezes Promedia i Mateusz Kowalczyk, specjalista ds. PR i marketingu w firmie i-sklep.

Ptak idzie za ciosem: na koniec lutego 2015 r. zapowiedziano następną edycję Międzynarodowych Targów Mody, poświęconą sezonowi wiosenno-letniemu. A wcześniej, na koniec stycznia (21–23) przygotowywana jest pierwsza edycja targów Fast Textile, poświęconych trendom i technologiom wykorzystywanym w przemyśle tekstylnym. Nowa Hala Expo, gdzie je usytuowano, zostanie podzielona na strefy – dodatki krawieckie, maszyny, tkaniny i dzianiny, artykuły specjalistyczne, dekoracje wnętrz, wyposażenie sklepów oraz usługi. Tymczasem organizatorzy już okrzyknęli Fast Textile najważniejszą imprezą tekstylną w Europie Środkowo-Wschodniej.

zdjęcia: Ptak Moda

Data publikacji: 13.10.2014
Przeczytaj również

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Targi:
Techtextil i Texprocess 2024:
Wgląd w przyszłość przemysłu odzieżowo-tekstylnego

23 - 26 kwietnia we Frankfurcie odbędą się targi Techtextil i Texprocess. To świetna okazja, aby zobaczyć, w jakim kierunku zmierza produkcja… więcej »

Targi:
Targi RetailShow 2023 już w tym tygodniu

Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się 22-23 listopada br.  w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To najważniejsze… więcej »