Public relations praktycznie

1

Profesjonalny i skuteczny PR to podstawa w działaniach marketingowych każdej firmy z branży mody. Ci, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu powinni sięgnąć po nową książkę  dr. hab. Dariusza Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego „Public relations praktycznie”.

Autor podchodzi kompleksowo do szerokiego zagadnienia budowania wizerunku i relacji aktualizując je o nowe narzędzia, m.in. media społecznościowe i reklamę w sieci. Znajdziemy tu też praktyczne porady, na przykład, co powinna zawierać umowa sponsorska, oraz przykłady działań PR firm z różnych branż. Dariusz Tworzydło zwraca także uwagę na  badanie skuteczności kampanii, wskazując konkretne narzędzia wykorzystywane w analizie sytuacji wyjściowej i pomiarze efektów. Pozostałe kwestie, które zostały szczegółowo omówione w podręczniku, to m.in.: system identyfikacji wizualnej, planowanie strategiczne i operacyjne, zarządzanie kryzysowe i antykryzysowe, relacje z mediami, komunikacja wewnętrzna oraz zasady budowy wizerunku osobistego. Książkę można zakupić w księgarni internetowej pod adresem: www.wydawnictwo.newsline.pl. 

Jak wskazuje prof. dr hab. Jerzy Olędzki z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, recenzent publikacji, książka stanowi kompendium praktycznych porad i obserwacji rynku marketingowego, osobistych doświadczeń, wskazówek i autorskich sugestii, co i jak należy zrobić i jak komunikować aby zasłużyć na opinię dobrego profesjonalisty i konsultanta public relations.

Drugi recenzent, dr hab. prof. nadzw. Waldemar Rydzak z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, zaznacza, iż syntetyczny sposób  prezentowania zagadnień powoduje, że niektóre treści w niezmienionej formie można przenieść do praktyki biznesowej. Jego zdaniem, książka ta powinna stać się obowiązkową lekturą dla menedżerów czy słuchaczy studiów MBA.

Jak podkreślają recenzenci, układ podręcznika umożliwia wybiórczą lekturę poszczególnych rozdziałów, ale stanowi też zbiór praktycznych case study i wskazówek konkretnych działań z zakresu PR.

Dr hab. Dariusz Tworzydło, działa w branży public relations już od 20 lat. Pracuje jako Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jest autorem licznych publikacji, strategii i analiz, realizował również wiele projektów badawczych. Jest także prezesem Exacto sp. z o.o. Od 17 lat organizuje Kongres Profesjonalistów Public Relations, cykliczne wydarzenie branżowe dla ekspertów naukowych oraz praktyków PR, którzy wymieniają się wzajemnie swoimi doświadczeniami oraz spostrzeżeniami.

Książka została wydana przy współpracy Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydawnictwa Newsline.

Data publikacji: 18.12.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Kolekcja Camel Active na jesień-zimę 2019/2020
Marka odzieży męskiej i damskiej Camel Active zaprasza do obejrzenia nowej kolekcji "+Life Explorer" na targach Panorama oraz w showroomie w Düsseldorfie. Sprawdźcie, gdzie… więcej »
Aktualności:
Recenzja książki „Marka firmy – Twoja marka”
Marka firmy to suma marek każdej z osób, które ją tworzą – zauważa autor książki, Zenon Żurek, właściciel firmy Partner, która od lat odnosi sukcesy na… więcej »
Aktualności:
Chanel rezygnuje z futer i egzotycznych skór
Dom mody Chanel ogłosił, że nie będzie wykorzystywał w swoich kolekcjach skór zwierząt egzotycznych (krokodyli, jaszczurek, węży oraz płaszczek). Chanel rezygnuje też z… więcej »