Ruszył rządowy program promocji mody polskiej

fashion

„Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” to nazwa nowego projektu przeznaczonego dla sektora MŚP, realizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

Na podstawie analiz trendów i potencjału wybranych rynków, Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech – spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna

Udział w Branżowych Programach Promocji umożliwi przedsiębiorcom ekspansję na nowe perspektywiczne rynki pozaeunijne, często odległe i kosztowne. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.

Działania realizowane przez PAIH to m.in. budowa polskich stoisk narodowych na zagranicznych imprezach targowych, organizacja misji przyjazdowych dla przedsiębiorców i dziennikarzy zagranicznych oraz działania medialne. Za działania związane z udziałem przedsiębiorców w targach odpowiada PARP w ramach poddziałania 3.3.3 – „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.

 W ramach promocji mody polskiej, PAIH zorganizuje stoiska narodowe na 10 imprezach wystawienniczych w 7 krajach. Stoiska narodowe będą mieć charakter punktów informacyjnych prezentujących potencjał branży mody polskiej i biżuterii. Na stoiskach wydzielone zostanie miejsce do spotkań b2b, znajdzie się na nim również oprawa audiowizualna oraz miejsce na materiały promocyjne dotyczące sektora. W założeniu stoiska mogą być miejscem spotkań dla przedstawicieli polskich firm i regionów. Miejscem promocji Polski jako miejsca do inwestowania i pozyskiwania partnerów biznesowych. Na stoisku narodowym nie będą się wystawiali konkretni przedsiębiorcy, a promowana będzie branża jako całość. Już dziś zapraszamy polskie firmy, które planują udział w targach objętych programem, do kontaktu z Polską Agencją Inwestycji i Handlu i odwiedzenia polskiego stoiska.

Lista wydarzeń targowych dostępna jest na stronie internetowej poświęconej promocji mody polskiej: polish-fashion.com. 

Źródło:PAIH

Data publikacji: 15.12.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Eksperci sprzedaży wielokanałowej na Retail Marketing Forum
Retail Marketing Forum to coroczne, bezpłatne wydarzenie dla handlowców z wszystkich branż, poświęcone marketingowi i sprzedaży w handlu detalicznym. Tegoroczna, 11. edycja… więcej »
Aktualności:
Bukowianka nagrodzona Złotą Pętelką
12 grudnia 2017, podczas Świątecznej Gali Mody w Poznaniu, Polska Akademia Mody wręczyła nagrody firmom i projektantom z branży… więcej »
Aktualności:
Public relations praktycznie
Profesjonalny i skuteczny PR to podstawa w działaniach marketingowych każdej firmy z branży mody. Ci, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu powinni… więcej »