Sieć Esotiq & Henderson rośnie w Internecie

fot. www.esotiq.com/pl

Znaczący wzrost marży brutto, coraz większy udział e-commerce w przychodach, sprzedaż internetowa w 12 krajach – to najważniejsze wydarzenia I kwartału w Esotiq & Henderson.

W I kwartale 2018 grupa Esotiq & Henderson uzyskała 33,7 mln zł przychodów wobec 37,7 mln zł rok wcześniej. Spadek o 10,7 proc. wynika głównie z wydzielenia segmentu odzieżowego do EMG SA, do którego doszło w lipcu 2017. Wynik operacyjny wyniósł 0,0 mln zł wobec straty 1,1 mln zł przed rokiem, a wynik netto netto 0,2 mln zł wobec straty 1 mln zł rok wcześniej. Jednostkowe przychody Esotiq & Henderson w I kwartale 2018 wyniosły 33,5 mln zł wobec 34,1 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 0,5 mln zł wobec 1,2 mln zł rok wcześniej.

– Nieznaczny spadek przychodów spółki matki to efekt przesunięcia kontraktów hurtowych z pierwszego na drugi kwartał tego roku. Do tego w I kwartale, który jest wyprzedażowym, mieliśmy więcej kosztów stałych licząc r/r ze względu na otwarcia salonów własnych pod koniec ubiegłego roku. Salony te, otwarte w bardzo dobrych centrach handlowych i w nowym koncepcie, powinny w kolejnych kwartałach dojrzeć i osiągać coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Były to główne czynniki, które wpłynęły na wynik operacyjny i netto grupy oraz spółki matki – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Prezes spółki podkreśla, że najważniejsze dla zarządu jest utrzymanie wysokiej marży brutto. Ta w przypadku grupy w I kwartale wyniosła 60,1 proc. wobec 54,7 proc. rok wcześniej, a w przypadku spółki matki 59,6 proc. wobec 55,3 proc. rok wcześniej.

– Jesteśmy skoncentrowani na marży brutto na sprzedaży, a nie na samej sprzedaży. To jeden z naszych głównych celów na ten rok. Zależy nam także, by Internet miał coraz większy udział w przychodach. Dlatego stale inwestujemy w ten kanał sprzedaży – dodaje Adam Skrzypek.

Przychody ze sklepów internetowych w I kwartale 2018 wzrosły do 1,64 mln zł z 1,1 mln zł rok wcześniej (+50 proc. r/r). Liczba krajów, w których Esotiq & Henderson prowadzi sprzedaż on-line wzrosła do 12. Oprócz własnych e-sklepów, produkty spółki są dostępne także na multibrandowych platformach internetowych w kraju i zagranicą. W Polsce sprzedaż internetową bardzo mocno wspiera udane wdrożenie omnichannel. Szybko przybywa także też lojalnych klientek, zrzeszonych w ESOTIQ Club, do których kierowane są specjalne akcje marketingowe. Na koniec I kwartału było ich prawie 0,75 mln, o 21 proc. więcej niż rok wcześniej.

Powierzchnia handlowa salonów marki Esotiq na koniec I kwartału była o 5,5 proc. większa r/r. Obecnie grupa posiada 289 sklepów tej marki w pięciu krajach (rok wcześniej 271). Bardzo szybko rozwija się franczyzowa sieć sprzedaży na Wschodzie. Na koniec I kwartału na Ukrainie, Białorusi i w Mołdawii działało 21 sklepów. W drugiej połowie roku planowane są otwarcia pierwszych sklepów w Rosji i Kazachstanie. Na koniec tego roku spółka planuje wzrost sieci Esotiq w Polsce do 283 sklepów (+20 r/r), na Wschodzie do 32 (+13 r/r), a w Niemczech do 9 sklepów (+5 r/r).

Data publikacji: 13.06.2018
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »