Szczerość i transparentność w praktyce, czyli moda w stylu ”slow” – nowa marka Argument

Nowa marka skórzanych torebek podbija Polski rynek w zaskakującym tempie, dzięki ponadczasowej estetyce i produkcji w stylu ”zero waste”. Mowa o marce Argument, która – zaledwie 6 tygodni po swojej oficjalnej premierze – zdobyła już wiele  zwolenniczek ceniących jej design oraz jakość produktów.  Marka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów – w swojej komunikacji podkreśla, że backstage powinien być również sceną dla widowni. Dotyczy to głównie formy produkcji jak i wyceny poszczególnych produktów. Wszystkie te aspekty nawołują do chwytliwej i łatwej do zapamiętania nazwy marki. Dzisiaj Argument bierzemy ,,pod lupę”, bo chcemy się dowiedzieć o nich więcej.

Główną ideą marki, jest wykorzystywanie do produkcji torebek skrawków skór, które dotychczas były traktowane jako resztki trafiające do utylizacji lub zwyczajnie do śmieci. Powodem ich wyrzucania nie była zła jakość a wielkość, która nie była odpowiednia do dalszego wykorzystania przy masowej produkcji. Na pierwszy rzut oka, torebki z kolekcji marki Argument nie wyglądają jakby zostały wyprodukowane ze skrawków. Projektanci, na przekór, chcieli udowodnić, że torebka wykonana według filozofii zero waste lub – jak kto woli – less waste nie musi składać się z wielu kawałków różnych materiałów. W tym celu, zespół marki, przez wiele miesięcy starał się nawiązać współpracę z zakładami produkcji masowej, które praktykują realizacje wielkogabarytowe, np. siedzenia samochodowe. Dzięki temu, uzyskali możliwość stałej dostawy materiałów o określonych, dużych gabarytach. Brzmi interesująco? To nie wszystko!

Filozofia zero waste obecnie bardzo mocno wchodzi w świadomość polskich konsumentów. Można ją praktykować zarówno w taki sposób jak marka Argument lub tak, jak robią to osoby fizyczne. Temat ten zyskuje coraz większy rozgłos ze względu na rosnący problem realnych zagrożeń naszego środowiska, który z dnia na dzień staje się coraz poważniejszy. Dane mówią same za siebie – a nie trudno o statystyki przedstawiające wpływ rynku modowego na obecność odpadów tekstylnych i ich utylizacji. Dyrektor kreatywna marki Ada Ochman postawiła zadanie przed swoim zespołem, aby wspólnie rozwiązać ten problem już ponad pół roku temu. Jak sama twierdzi, cieszy ją, że wspólnie stworzyli biznes, który, miejmy nadzieję, z czasem przyczyni się do implementacji pewnych zmian dotyczących zachowań produkcyjnych wśród innych producentów i projektantów. Kolokwialne ,,ścinki” kojarzą się z małymi kawałkami materiału, jednak Argument znacząco łamie ten stereotyp twierdząc, że to zależy od wielkości produktu, na który przeznaczony został wspomniany materiał. Projektantka marki twierdzi, że wspomniany pomysł, nie był prosty w realizacji, głównie ze względu na nawiązanie współpracy z poszczególnymi zakładami produkcyjnymi. Problem dotyczył głównie braku segregacji pod kątem rodzajów materiałów i kolorów. Na szczęście z czasem, udało się nawiązać współpracę z firmami, które cyklicznie prowadzą tzw. ,, serie” produkcyjne stałych, wielkogabarytowo produktów, typu meble lub wspomniane wcześniej siedzenia samochodowe, dzięki którym stała dostawa takich ścinków jest możliwa.

Marka, oprócz wspomnianej misji, zachwyciła konsumentów również swoimi projektami. Projektantka Ada Ochman opracowała 5 modeli klasycznych i ponadczasowych toreb, które wpisują się swoją estetyką w lata 80. Do kolekcji należą, zaczynając od najmniejszej – Cinderella, Ellie, Sati, Molly i Tote Max Size. Wartością każdej torebki jest jakość wykonania i funkcjonalność. Przykładowo model Molly ma wszytą obręcz, która dzięki podpiętemu magnesowi od wewnątrz nie rusza się w trakcie noszenia. Ponadto wspomniana obręcz może stanowić również uchwyt. Ta i wiele innych funkcjonalności składa się na kolekcję wyjątkową i ponadczasową, dzięki czemu w tak krótkim czasie, marka znalazła wiele swoich zwolenników.

12  354

Cała kolekcja została stworzona ze skóry naturalnej, garbowanej roślinnie. Wydaje się to być na początku trochę kontrowersyjne – mówiąc o ekologii, jednocześnie firma sprzedaje produkty ze skóry naturalnej. Marka również w odpowiedzi na to przestawia swój argument. Na samym początku rozważano projekty ze skóry ekologicznej, jednak owa skóra ma niewiele wspólnego z ekologią, ponadto ciężko o syntetyk, którego jakość będzie zadawalająca. Wizją marki jest tworzenie produktów, które w najmniejszym stopniu przyczynią się do wykorzystywania środowiska, a jednocześnie będą służyć przez lata. W związku z tym zadecydowano, że pierwsza kolekcja zostanie stworzona ze skóry naturalnej, która jest najwyższej jakości oraz jest ”ścinkiem”, w związku z tym firma ma kolejny argument, aby wykorzystać surowiec w 100%. Na stronie www.argumentshop.pl znajduje się specjalna zakładka dla konsumentów, w której znajdują się ogólne informacje na temat pielęgnacji poszczególnych produktów.
Warto wspomnieć że zespół marki, nie wyklucza realizacji kolejnych produktów, które mogą powstać na podstawie materiałów skóropodobnych – głównie ze względu na znaczącą ilość odpadów produkcyjnych. Przedstawiciele firmy informują jednak, że ich starania również będą polegały na połączeniu tych  materiałów z biodegradowalnymi, takimi jak np. washpapa, czyli papier przeznaczony do szycia oraz prania.

Argument to jedna z nielicznych marek, która wprost namawia, aby konsumenci kupowali mniej, ale z większą starannością. Przez ostatnie dwie dekady branża reklamowa nawołuje do nieustannego nabywania, z czasem wprost twierdząc, że posiadany produkt może mieć wpływ na nasz status społeczny. Wbrew pozorom, tego typu wyobrażenie panuje wśród zdecydowanej większości naszego społeczeństwa, jednocześnie narażając i nadwyrężając naturalne zasoby naszej planety. Wciąż niewiele konsumentów zdaje sobie sprawę z tego, w jaki sposób ich zachowania konsumenckie mają wpływ na całokształt tego realnego problemu.  Reasumując, jeśli chcemy zmiany na lepsze, zacznijmy od siebie i swoich codziennych nawyków. Każdy taki krok, należy traktować jako inspirację dla naszego otoczenia.

25

źródło: Argument

Data publikacji: 3.04.2019
Przeczytaj również

Moda:
Giardino dell`Eden - pokaz kolekcji wiosna/lato 2024 Deni Cler

1 lutego br., w budynku Varso Place przy ul. Chmielnej w Warszawie, odbył się pokaz najnowszej kolekcji Deni Cler. Tym razem, motywem przewodnim… więcej »

Moda:
Emu Australia - śniegowce, które musisz mieć w swojej szafie

Buty Emu znane są na całym świecie, a ich popularność wzrosła do tego stopnia, że doczekały się wielu nieudanych podróbek. Choć dziś… więcej »

Moda:
Kolekcja Columbia Wintersports – kompletny zestaw do zimowych szaleństw na nartach lub desce

Niezależnie od tego, czy jesteś fanem jazdy w puszystym, kopnym śniegu czy lubisz trasy… więcej »