Vistula Group inwestuje w e-commerce

vistula_mobile

Vistula Group S.A. uruchomiła nową, dedykowaną platformę sprzedaży dla marek Vistula i Wólczanka. Projekt obejmował również stworzenie nowego systemu e-commerce dla W.KRUK, najstarszej marki jubilerskiej w Polsce, którą zarządza bezpośrednio spółka W.KRUK S.A. należąca do Grupy Kapitałowej Vistula Group S.A. Za wszystkie prace technologiczne odpowiada spółka i-systems.

Analiza biznesowa

Skala projektu oraz poziom jego zaawansowania wymagały rozpoczęcia prac od analizy biznesowej. Ten szczególny rodzaj badania dotychczasowej architektury IT wyodrębnił kluczowe dla firmy procesy, aktorów oraz obszary. Wskazał także punkty, które warto rozbudować, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki biznesowe. Efektem był dokument, tworzący fundament wdrożenia wszystkich trzech systemów. Ten etap zajął miesiąc pracy zespołu analityków i-systems. 

Analiza pokazała możliwości nowego systemu oraz określiła wstępny harmonogram prac. Była równocześnie na tyle elastyczna, aby móc korygować plan, np. dodając nowe opcje już na etapie wdrożenia. To ważne, żeby podczas tak dużych realizacji pozostać otwartym na nowe opcje – ocenia Aneta Kazanowska, Manager ds. sklepów internetowych w Vistula Group S.A.

Efektywny proces wdrożenia

Prace developerskie rozpoczęły się niezwłocznie po etapie analizy biznesowej. Stworzono dedykowany zespół projektowy, który składał się z osób odpowiedzialnych za poszczególne obszary (analizę, UX, frontend, politykę cenową, integrację, importy, rozwiązania omnichannel, itp.). Wielkość zespołu była elastyczna w całym procesie. Wszystkie prace projektowo-realizacyjne dla trzech marek zostały wykonane w niecałe trzy miesiące i zakończyły się zgodnie z ustalonym harmonogramem. Nowy system dla spółki został uruchomiony w trzech etapach. Na początku, premierę miał sklep internetowy marki Wólczanka, następnie Vistula, a zwieńczeniem projektu było uruchomienie systemu dla W.KRUK.

To jedno z większych wdrożeń e-commerce w Polsce, które odbyło się w tak krótkim czasie. Warto docenić zaangażowanie zespołu klienta w projekt – komentuje Marek Pawlak, Project Manager w i-systems.

Rozwiązania omnichannel

Grupa Vistula dysponuje dynamicznie rozwijającą się siecią sprzedaży stacjonarnej. Aktualnie posiada 370 salonów, o łącznej powierzchni sprzedażowej liczącej 30,9 tys. m2 (w tym między innymi: 118 sklepów marki Vistula, 116 sklepów marki Wólczanka). Sieć salonów jubilerskich W.KRUK obejmuje 106 butików. W związku z tym, podczas wdrożenia od razu uwzględniono rozwiązania wielokanałowości. Wybrane z nich, to: możliwość sprawdzenia online dostępności produktów w sklepie stacjonarnym, możliwość zamówienia produktów z dostawą do domu podczas zakupów w sklepie stacjonarnym, spójny program lojalnościowy dla Klientów – niezależnie od miejsca zakupu, czy zaawansowane zarządzanie stanami magazynowymi. 

Nowe systemy w długoterminowej perspektywie

Bezpośrednio po uruchomieniu, Grupa Vistula, W.KRUK oraz i-systems podpisały umowy na dalszy rozwój. Umowy dotyczą utrzymania systemów w ramach SLA, zasobów dedykowanej infrastruktury cloud oraz obsługi powdrożeniowej.

Pierwszy etap nowej odsłony sprzedaży online w W.KRUK już za nami. Teraz rozpoczynamy rozwój systemów. Mamy dużo ciekawych pomysłów, które systematycznie chcemy wcielać w życie – komentuje Bartłomiej Twardosz, Menedżer ds. e-commerce w W.KRUK.

Za wszystkie prace technologiczne odpowiada firma i-systems, która tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting, czy systemy B2B. Wszystkie rozwiązania opiera na autorskim oprogramowaniu, które jest rozwijane przez ponad 90-osobowy zespół. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak Vistula, W.KRUK, Wólczanka, FASHION HOUSE Group, 5.10.15., Big Star, Golden Rose, Hendi, SCA, Monnari, KARE Design, New Balance Poland, R-GOL, RunColors, czy SFMeble. W ostatnich latach, firma dwukrotnie znalazła się w rankingu Deloitte Technology Fast 500, jako jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie. Pojawiła się również w rankingu FT1000, organizowanym przez Financial Times i Statista.

 

 

Data publikacji: 13.09.2017
Przeczytaj również

Rynek:
TXM chce poprawić marżę
Sieć dyskontów odzieżowych TXM w I półroczu 2017 r. osiągnęła 168,6 mln zł obrotów, czyli o 0,4% więcej w ujęciu r./r. Średnia powierzchnia handlowa wzrosła w tym… więcej »
Rynek:
Top Secret osiągnął próg rentowności
Sieć modowa Top Secret w pierwszym półroczu br. znacznie poprawiła efektywność działania i osiągnęła próg rentowności na poziomie wyniku na sprzedaży. Potwierdziła w… więcej »
Rynek:
CDRL zwiększa przychody i zyski
W I połowie 2017 r. skonsolidowane przychody grupy CDRL, właściciela marki Coccodrillo, wyniosły 101,02 mln zł i były o 8,9% wyższe niż przed rokiem. Zysk operacyjny… więcej »