Warszawski MBFW nabiera kształtów

Ruszyły zgłoszenia do udziału w Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw. Znani są pierwsi uczestnicy, lokalizacja wydarzenia oraz wstępny zarys programu towarzyszącego. Decyzję o zorganizowaniu pokazów w ramach imprezy podjęły już trzy marki: UEG, Local Heros i MISBHV.

Na początku czerwca odbyło się spotkanie inauguracyjne pierwszej edycji Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw. Organizatorzy na spotkaniu z przedstawicielami marek i projektantami zaprezentowali tydzień mody, który choć znany na świecie, w Polsce odbędzie się po raz pierwszy w tej formule – projektanci i marki odzieżowe w tym samym czasie i w ramach jednego wydarzenia sami organizują swoje pokazy. Podczas pierwszej edycji będą prezentować kolekcje wiosna-lato 2017.

Historię współpracy z wydarzeniami modowymi opowiedziała Ewa Łabno-Falęcka, Head of Corporate Communication and External Affairs Mercedes-Benz Polska. – Moda jest ważnym elementem strategii marki od 21 lat, kiedy po raz pierwszy została sponsorem tytularnym tygodnia mody w Sydney. Od tamtej pory Mercedes jest obecny w ponad 50 wydarzeniach modowych w 40 krajach. Od tego roku również Polska dołącza do światowej rodziny Mercedes-Benz Fashion Weeks.

Pokazy odbędą się w dowolnie wybranych lokalizacjach w Warszawie lub w Centrum MBFWW. Marka czy projektanci mogą skorzystać z pełnej opcji produkcyjnej MBFWW i zrobić pokaz, wybierając główny wybieg wydarzenia z obsługą, w tym produkcją, choreografią, obsługą backstage, jak i zrealizować pokaz poza główną lokalizacją. Kreatorem makijażu podczas MBFWW będzie Kryolan, a obuwie dostarczy marka Badura. W obydwu przypadkach partnerzy zapewniają produkty i serwis przygotowane wedle indywidualnego zapotrzebowania uczestników.

Niezależnie od wybranej opcji każdy z uczestników otrzymuje wsparcie od MBFWW – obecność w głównym kalendarzu imprezy, zaproszenie gości międzynarodowych, buyerów, przedstawicieli zagranicznej prasy, profil z relacją foto video na platformie online www.mbfww.pl oraz obecność w międzynarodowym biurze prasowym Mercedes-Benz Fashion Newsroom, gdzie prezentowane są marki uczestniczące we wszystkich imprezach z udziałem Mercedes-Benz.

– Każdy z uczestników ma możliwość współpracy z własnymi sponsorami. Umożliwia to wydzielona strefa wybiegu, która będzie do pełnej dyspozycji projektantów czy marek. To do ich biur prasowych i działów handlowych będzie też należała decyzja, kogo zapraszają na pokaz. Nie chcemy narzucać nikomu, z kim ma współpracować, kogo zapraszać ani gdzie organizować pokaz – powiedziała Ania Terej, dyrektor Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw.

Centrum Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw utworzone zostanie w dawnych zakładach drukarskich Dom Słowa Polskiego przy ul. Miedzianej w Warszawie. Równolegle do pokazów, które dostępne będą tylko na zaproszenia, otwarty dla publiczności będzie program wydarzeń towarzyszących. Wiadomo już, że tydzień mody otworzy wernisaż włoskiego fotografa na stałe mieszkającego w Stanach Zjednoczonych – Francesco Carrozziniego – przedstawiający słynne portrety ikon mody i popkultury. W roli kuratora wydarzenia wystąpi Filip Niedenthal. Pokazom towarzyszyły będą wykłady oraz planowany jako impreza cykliczna Fashion Film & Advertising Festival, pod kierownictwem Judyty Fibiger – przegląd najciekawszych filmów dokumentalnych i fabularnych o modzie i inspirowanych modą oraz przegląd najlepszych modowych kampanii reklamowych. Na otwarcie zapowiedziany został obraz „The first Monday in May”, autorstwa Andrew Rossiego, o kulisach kultowej Gali Magazynu Vogue w Metropolitan Museum w Nowym Jorku.

Najbardziej oczekiwaną informacją podaną podczas spotkania były nazwy marek, które skorzystały z indywidualnego zaproszenia organizatorów i już na tym etapie potwierdziły swój udział w Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw. – Bardzo cieszy mnie fakt, że marki te, stworzone parę lat temu praktycznie od zera odniosły tak ogromny sukces zarówno w kraju, jak i za granicą, sprzedając swoje produkty w wielu miejscach na świecie. To świetny przykład dla innych i doskonała informacja dla nas, ponieważ ich obecność w wydarzeniu zwraca uwagę nie tylko lokalnego, ale i międzynarodowego środowiska mody i streetwearu – powiedziała w ramach wstępu Ania Terej, dyrektor MBFWW – marki te to UEG, która pokaże swoją kolekcję stworzoną we współpracy z Pumą oraz Local Heros i MISBHV.

Zapisy uczestników odbywają się przez platformę www.mbfww.pl. Zgłoszenia będą możliwe do 18.07.2016 roku, pod koniec sierpnia zostanie podana pełna lista uczestników.

Data publikacji: 10.06.2016
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »