Warszawskie Domy Centrum w nowych rękach

fot. serwis prasowy fot. serwis prasowy

Centrum handlowe Wars Sawa Junior zmieniło właściciela. Kompleks przy Marszałkowskiej kupiła spółka Atrium za 301,5 mln euro.

Atrium European Real Estate Limited podpisała umowę kupna centrum handlowego Wars Sawa Junior od funduszu PFCEE, zarządzanego przez CBRE Global Investorspod, pod koniec sierpnia.  Po zakończeniu transakcji firma będzie właścicielem czterech flagowych centrów handlowych w stolicy Polski o łącznej powierzchni najmu brutto (GLA) około 550 000 mkw.

Kompleks Wars Sawa Junior został wybudowany w latach 70. i był pierwszym domem handlowym w Warszawie.  Wielokrotnie przechodził przebudowy, rozbudowy i modernizacje. Obecnie jest jednym z najbardziej znanych i popularnych obiektów handlowych w Warszawie, cieszącym się wysoką liczbą odwiedzających, przekraczającą 60 milion osób rocznie. Oferuje on 26 000 mkw. nowoczesnej powierzchni najmu, w chwili obecnej całkowicie wynajętej rozpoznawalnym markom, takim jak H&M, C&A, CCC, TK Maxx i Zara. Ponadto w kompleksie mieści się kolejne 11 000 mkw. powierzchni – głównie biurowej i magazynowej.

„Obiekt Wars Sawa Junior jest jednym z najbardziej znanych i najlepiej zlokalizowanych obiektów handlowych w warszawskim śródmieściu, a także posiadającym największą liczbę odwiedzających, co czyni go znakomitym uzupełnieniem naszego polskiego portfela. Kompleks Wars Sawa Junior to nie tylko kolejny kluczowy obiekt handlowo-usługowy o dominującej pozycji w regionie w naszym stale powiększającym się portfolio aktywów na warszawskim rynku. Otwiera on również wiele interesujących możliwości w zakresie przebudowy i zarządzania, co pozwoli nam rozwijać to centrum i pomnażać płynące z niego zyski, wykorzystując w pełni jego niezrównane położenie w najlepszej śródmiejskiej lokalizacji. Transakcja nabycia jest zgodna z naszą strategią koncentrowania w portfelu Atrium prestiżowych centrów handlowych w Polsce i w Czechach, generujących wyższe przepływy środków pieniężnych.” – komentuje zakup Liad Barzilai, prezes zarządu Grupy Atrium.

Data publikacji: 18.09.2018
Przeczytaj również

Aktualności:
Recenzja książki „Marka firmy – Twoja marka”
Marka firmy to suma marek każdej z osób, które ją tworzą – zauważa autor książki, Zenon Żurek, właściciel firmy Partner, która od lat odnosi sukcesy na… więcej »
Aktualności:
Kolor roku 2019 wybrany
Instytut Pantone ogłosił, iż kolorem roku 2019 będzie 16-1546 Living Coral – koralowy odcień pełen życia i energii, ale jednocześnie… więcej »
Aktualności:
Chanel rezygnuje z futer i egzotycznych skór
Dom mody Chanel ogłosił, że nie będzie wykorzystywał w swoich kolekcjach skór zwierząt egzotycznych (krokodyli, jaszczurek, węży oraz płaszczek). Chanel rezygnuje też z… więcej »