Włoski but w opałach

fot. www.assocalzaturifici.it

Włoscy producenci obuwia załamują ręce. Pierwsze półrocze 2015 roku przyniosło krytyczną zapaść w eksporcie ich produktów do krajów byłego Związku Radzickiego. Spadki wyniosły 35.6% w Rosji, 52% na Ukrainie i 22.6% w Kazachstanie.

To szczególnie zła wiadomość dla włoskiego rynku, jeżeli weźmie się pod uwagę fakt, iż Rosja w 2014 roku zajmowała szóste miejsce pod względem wartości, a dziewiąte pod względem ilości eksportu obuwia z Półwyspu Apenińskiego. Włoskie stowarzyszenie Assocalzaturifici ratunek widzi w zniesieniu sankcji nałożonych na Rosję. Jego szefowa Annarita Pilotti zapowiada, że organizacja będzie naciskała na swój rząd i parlamentarzystów europejskich w sprawie zniesienia restrykcji. – To jedyny sposób, by stworzyć odpowiedni klimat zaufania i stabilności, który przełoży się na odbudowę handlu  na rosyjskim rynku, tak ważnym dla włoskich przedsiębiorstw.

Źródło: Assocalzaturifici

Data publikacji: 13.10.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »