Zakupy w Zalado przyjadą spod Łodzi

bez nazwy

Już wkrótce paczki do polskich klientów niemieckiego sklepu internetowego będą wyruszały z Głuchowa pod Łodzią. Tam bowiem powstaje drugie centrum logistyczne Zalando w Polsce. 

Prace nad obiektem rozpoczynają się tej jesieni. Nieruchomość zajmie powierzchnię 130 000 mkw. Dzięki nowej inwestycji, Zalando chce rozszerzyć swoją sieć logistyczną i tym samym utrzymać odpowiednie standardy obsługi klientów w Europie, szczególnie w Polsce, południowo-wschodnich Niemczech i Austrii. W regionie łódzkim powstanie ponad 1000 miejsc pracy. Centrum będzie obsługiwane przez zewnętrznego usługodawcę logistycznego, a rozpoczęcie testów operacyjnych planowanie jest na koniec 2018 roku.

Lokalizacja w Głuchowie pod Łodzią została wybrana z kilku powodów. Decydujące znaczenie miało położenie geograficzne w centralnej Polsce, obecność potencjalnych pracowników, rozwinięta infrastruktura, a zwłaszcza znajdujące się w pobliżu autostrady A1 i A2. Równie istotna była także sprawna współpraca z władzami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi. – Nowa inwestycja przy jednoczesnej synergii z istniejącym centrum logistycznym pod Szczecinem to najlepsze rozwiązanie, które znacznie zwiększy naszą przepustowość – komentuje Jan Bartels, VP Customer Fulfillment and Logistics, Zalando.

Z nowego centrum logistycznego skorzystają przede wszystkim polscy klienci. Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Odpowiedzią na to oraz na dynamiczny rozwój Zalando na tym rynku jest budowa drugiego centrum logistycznego właśnie w centralnej Polsce. Nowa inwestycja pozwoli utrzymać najwyższe standardy obsługi oraz zadowolenia klientów w Polsce i całej Europie – mówi Giuseppe Tamola, Country Manager Zalando na Polskę, Włochy i Hiszpanię. 

E-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Według najnowszego badania „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” ponad połowa (54%) polskich internautów kupuje online. Dla porównania w 2016 roku, 48% Polaków deklarowało dokonywanie zakupów w Internecie.

Jako dewelopera swojej inwestycji w Polsce Zalando wybrało firmę Goodman.

Data publikacji: 22.11.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Raport Global Retail Ranking 2018 już dostępny
16 października 2018 r. w Londynie odbyła się globalna premiera raportu Global Retail Ranking 2018 autorstwa międzynarodowego stowarzyszenia UXalliance. Publikacja jest… więcej »
Aktualności:
Nowy wymiar marketingu
Dużo cennej wiedzy oraz praktycznych wskazówek, dotyczących m.in. skutecznego wykorzystania marketingu do budowy przewagi konkurencyjnej firmy, będzie można zdobyć już 14… więcej »
Aktualności:
Marki mody wspierają się w Łodzi
22 września w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi można było obejrzeć pokazy kolekcji firm i projektantów biorących udział w drugiej edycji projektu „Marka Wspiera… więcej »