Zakupy w Zalado przyjadą spod Łodzi

bez nazwy

Już wkrótce paczki do polskich klientów niemieckiego sklepu internetowego będą wyruszały z Głuchowa pod Łodzią. Tam bowiem powstaje drugie centrum logistyczne Zalando w Polsce. 

Prace nad obiektem rozpoczynają się tej jesieni. Nieruchomość zajmie powierzchnię 130 000 mkw. Dzięki nowej inwestycji, Zalando chce rozszerzyć swoją sieć logistyczną i tym samym utrzymać odpowiednie standardy obsługi klientów w Europie, szczególnie w Polsce, południowo-wschodnich Niemczech i Austrii. W regionie łódzkim powstanie ponad 1000 miejsc pracy. Centrum będzie obsługiwane przez zewnętrznego usługodawcę logistycznego, a rozpoczęcie testów operacyjnych planowanie jest na koniec 2018 roku.

Lokalizacja w Głuchowie pod Łodzią została wybrana z kilku powodów. Decydujące znaczenie miało położenie geograficzne w centralnej Polsce, obecność potencjalnych pracowników, rozwinięta infrastruktura, a zwłaszcza znajdujące się w pobliżu autostrady A1 i A2. Równie istotna była także sprawna współpraca z władzami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi. – Nowa inwestycja przy jednoczesnej synergii z istniejącym centrum logistycznym pod Szczecinem to najlepsze rozwiązanie, które znacznie zwiększy naszą przepustowość – komentuje Jan Bartels, VP Customer Fulfillment and Logistics, Zalando.

Z nowego centrum logistycznego skorzystają przede wszystkim polscy klienci. Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Odpowiedzią na to oraz na dynamiczny rozwój Zalando na tym rynku jest budowa drugiego centrum logistycznego właśnie w centralnej Polsce. Nowa inwestycja pozwoli utrzymać najwyższe standardy obsługi oraz zadowolenia klientów w Polsce i całej Europie – mówi Giuseppe Tamola, Country Manager Zalando na Polskę, Włochy i Hiszpanię. 

E-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Według najnowszego badania „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” ponad połowa (54%) polskich internautów kupuje online. Dla porównania w 2016 roku, 48% Polaków deklarowało dokonywanie zakupów w Internecie.

Jako dewelopera swojej inwestycji w Polsce Zalando wybrało firmę Goodman.

Data publikacji: 22.11.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
9. Fashion Business Congress: nowe horyzonty e-commerce w modzie
Nowoczesne rozwiązania dla e-handlu w branży fashion, sposoby zwiększenia sprzedaży w internecie i ciekawe case’y e-sklepów marek modowych – to tylko niektóre z… więcej »
Aktualności:
Najdroższe ulice handlowe świata
Wskutek dynamicznego wzrostu czynszów New Bond Street w Londynie została trzecią najdroższą ulicą handlową świata, wyprzedzając w tym roku Pola Elizejskie. W czołówce… więcej »
Aktualności:
Gala Finałowa Kobiecej i Męskiej Marki Roku 2017
28 listopada br. odbędzie się podsumowanie I edycji ogólnopolskich plebiscytów Kobieca Marka Roku i Męska Marka Roku. Uroczysta Gala Finałowa będzie miała miejsce w… więcej »