Zdecydowany wzrost zysków w LPP

fot.: LPP, centrala firmy w Gdańsku fot.: LPP, centrala firmy w Gdańsku

Trzeci kwartał 2017 roku LPP zakończyło z bardzo dobrymi wskaźnikami finansowymi. Spółka osiągnęła prawie 2 mld zł przychodu i zysk netto na poziomie 85 mln zł. Oznacza to, że w ujęciu r/r spółka zanotowała wzrost przychodu na poziomie 22%. Widoczna jest też znacząca poprawa marży brutto, która osiągnęła poziom 49% w III kwartale 2017 czyli prawie o 2 p.p. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

Jesteśmy zadowoleni z tego jaki zysk udało nam się wypracować w trzecim kwartale tego roku. Złożyło się na niego kilka czynników. Po pierwsze dobry odbiór naszych kolekcji przez klientów – szczególnie damskiej i dziecięcej kolekcji Reserved. Kolejnym ważnym czynnikiem jest dalszy wzrost znaczenia e-commerce w naszych przychodach. Już teraz 30% sprzedaży w tym segmencie pochodzi z naszych zagranicznych sklepów internetowych. I wreszcie znaczący wzrost marży brutto dzięki m.in. korzystnym trendom walutowym, ale i skuteczności nowej polityki zarządzania towarem. – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Rosnące znaczenie e-commerce w działalności LPP jest potwierdzone poszerzaniem sieci sprzedaży internetowej o kolejne kraje. W trzecim kwartale 2017 roku, równolegle z udanym debiutem Reserved w stolicy Wielkiej Brytanii, zainaugurowano w Anglii, Walii i Szkocji sprzedaż tej marki we własnym e-sklepie. Znaczącym krokiem dla firmy było otwarcie w ostatnich tygodniach sprzedaży internetowej w Rosji. W tym kraju spółka przyjęła model współpracy z zewnętrzną firmą. Umożliwi to pełne wykorzystanie lokalnego know-how partnera na tym bardzo obiecującym, ale również konkurencyjnym dla firm odzieżowych rynku. Oznacza to, że LPP kontynuuje zwiększanie zaangażowania w internecie na kolejnych rynkach europejskich.

Również w przypadku tradycyjnych placówek za granicą LPP utrzymuje przyjętą strategię. W sierpniu uruchomiła flagowy salon Reserved w Serbii. Niedawno ogłosiła plany wejścia w przyszłym roku na rynek izraelski i słoweński, a także zapowiada uruchomienie pierwszych salonów w Kazachstanie.

Przychody naszych salonów na Wschodzie skłoniły nas do odważniejszego zaangażowania się w Kazachstanie. Zdecydowaliśmy się na otwarcie tam własnych salonów, zamiast planowanego pierwotnie modelu franczyzowego. Rozpoczniemy więc start nieco później niż to wcześniej zapowiadaliśmy, ale za to z większym zaangażowaniem. – dodaje Przemysław Lutkiewicz. Ta decyzja wymaga nieco więcej przygotowań, niż w przypadku współpracy z lokalnymi partnerami biznesowymi, dlatego spółka zdecydowała się przesunąć debiut w tym kraju na 2018 rok.

Spółka inwestuje również w gdańską siedzibę. Trwają prace przy budowie nowego budynku biurowego przy ul. Łąkowej. Jest to rezultat dynamicznie rosnącego zatrudnienia – w ciągu ostatnich miesięcy firma przyjęła kilkuset nowych pracowników, którzy przede wszystkim zajmują się obsługą IT oraz wsparciem logistyki i procesów związanych z e-commerce. Docelowo w planach jest stworzenie campusu LPP Fashion Lab składającego się z kompleksu czterech biurowców. Za projekt odpowiada pracownia architektoniczna JEMS Architekci.

Data publikacji: 6.12.2017
Przeczytaj również

Rynek:
TXM: zmiany kadrowe w III kwartale
TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, podsumowuje III kwartał 2017 r. W tym okresie zaszły w Spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Zespół TXM został… więcej »
Rynek:
CDRL: duży wzrost zysku w III kwartale
W III kwartale 2017 r. Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała 66,57 mln zł skonsolidowanych przychodów i 4,26 mln zł zysku netto. Oznacza to, że przychody… więcej »
Rynek:
Coraz więcej mody w sporcie
O rosnącej roli odzieży na największych targach sprzętu i mody sportowej ISPO, sile polskich producentów oraz o najważniejszych trendach konsumenckich, opowiada Joanna… więcej »