24 października w Łodzi odbył się Fashion Business Congress. 11 edycja imprezy, poświęcona skutecznej sprzedaży internetowej w kraju oraz zagranicą, spotkała się z dużym zainteresowaniem firm z branży mody.
Cykl wykładów rozpoczęła Ewa Możejko z LSI Software, prezentując narzędzia optymalizujące sprzedaż internetową. Dwa kolejne wykłady poświęcone były ekspansji zagranicznej. Max Riis Christensen, CEO MakesYouLocal, pokazał na przykładach, jak marka modowa może osiągnąć sukces w międzynarodowym e-commerce, a Maciej Synoradzki, Senior Key Account Manager w Trol InterMedia, radził, w jaki sposób przekraczać granice w e-commerce w branży fashion i beauty.
Następnie prelegenci z Media4U – Piotr Anuszczyk, dyrektor działu Marketing&PR i Krzysztof Bartczak, projektant aplikacji, opowiadali o budowaniu skutecznego e-commerce dla branży fashion. Z kolei Oliwia Tomalik, Marketing Manager w firmie Shoper, poprowadziła wykład pod frapującym tytułem „Sklep internetowy ubiera się u Prady, czyli jak zadbać o pierwsze wrażenie w e-biznesie”, natomiast Patrycja Piwońska, Digital Marketing Specialist w Sare S.A. skoncentrowała się na temacie personalizacji, która pomaga sklepom modowym w osiągnięciu sukcesu.
Zainteresowanych sprzedażą na rynkach azjatyckich zainteresowała prelekcja o roli Hongkongu w sprzedaży transgranicznej do Chin, którą przygotował Maciej Wilk, dyrektor Hong Kong Trade Development Council, Warsaw Consultant Office. W programie pojawiły się również wirtualne przymierzalnie – technologię, która może pełnić funkcję doradcy klienta przybliżył uczestnikom kongresu Paweł Mogiła z WearFits. O nowoczesnym omnichannel i jak rozwiązać wszystkie problemy kupujących ubrania online oraz offline jednym szybkim ruchem, na dodatek bez inwestycji, opowiedział zaś Paweł Piotuch, Chief Customer Officer, IAI.
Na kongresie o e-commerce nie mogło zabraknąć wykładu o logistyce i obsłudze zwrotów. Temat ten podjęła w swej prezentacji Tereza Nováková, Project Manager firmy Packeta s.r.o. Cykl seminariów zamknęła Bogusia Jarzębowska, doradca w Google Internetowe Rewolucje, która opowiedziała uczestnikom Fashion Business Congress o tym, jak można rozwinąć biznes globalnie za pomocą bezpłatnych narzędzi, które oferuje Google w ramach programu wspierającego eksport.
Problemy poruszane podczas prelekcji można było przedyskutować z ekspertami w indywidualnych rozmowach na stoiskach, a także zaczerpnąć od nich porad na temat swoich przypadków biznesowych.
Partnerem merytorycznym 11. Fashion Business Congress był projekt Google Internetowe Rewolucje. Partnerzy: LSI Software, Media4U, Kesteo by Loopa, 2ClickShop, Przesyłkownia.pl, Wearfits, Shoper, Sare, MakesYouLocal, Hong Kong Trade Development Council, IAI, FedEx, Feniks, eCard. Patroni Honorowi: Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego PIOT, Izba Bawełny w Gdyni, Polska Izba Przemysłu Skórzanego. Patroni Medialni: FashionBusiness.pl, Domodi, Modna Bielizna, Image, alterWeb, Cena Biznesu, Poradnik Pracownika, Poradnik Przedsiębiorcy. Sponsorzy upominków: GalicjaSpa, Patrizia Aryton, Soti, Ziaja, Bi-Es, Teekanne, Lirene, Pollena, Barwa Cosmetics, Pszczółka, Wydawnictwo RM.