Spółka OTCF, właściciel marki 4F, w czasie wakacji uruchomi aż 39 stoisk tymczasowych. Firma rozwija też sieć regularnych salonów – do końca roku ma otworzyć 5 nowych sklepów, a kilkanaście z już istniejących powiększyć.
Marka 4F posiada obecnie blisko 180 sklepów stacjonarnych w całej Polsce, w których prowadzi regularną sprzedaż produktów i akcesoriów sportowych przez cały rok. Dodatkowo w okresie wiosenno-letnim, czyli czasie najczęstszych urlopów i wypoczynku otwiera kilkadziesiąt sezonowych lokalizacji.
– Stoiska sezonowe otwieramy stopniowo już od marca, mają funkcjonować do września i października. W tym roku łącznie otworzymy 39 punktów sprzedaży między innymi w miejscowościach nadmorskich tj. Władysławo, Kołobrzeg, Niechorze, Ustka, Mielno, Łeba, Jastrzębia Góra czy Jastarnia. Obecni będziemy także w miejscowościach wypoczynkowych w Bieszczadach (Solina i Polańczyk), Mazurach (Ruciane Nida i Szczytno), Beskidzie Śląskim (Wisła), a także na Lubelszczyźnie (Okulinka) i w Wielkopolsce (Witkowo-Skorzęcin). W okresie letnim widzimy zwiększony popyt na odzież i akcesoria jakie oferujemy, więc naturalne jest dla nas wyjście do klienta w miejscu, w którym będzie akurat przebywał, w tym przypadku na wakacjach. Oczywiście jest to także świadomy zabieg wizerunkowy – promocja letniej kolekcji poprzez oferowanie jej w jeszcze bardziej atrakcyjnych cenach. Uważamy, że nasze propozycje ubioru idealnie sprawdzą się podczas wakacji i aktywnego wypoczynku – komentuje Małgorzata Gabryś, dyrektor ds. Inwestycji i Rozwoju spółki OTCF, właściciela marki 4F.
Wśród 39 lokalizacji spółki aż 5 będzie dedykowanych tylko kolekcji 4F Junior, dla dzieci i młodzieży w wieku 3-15 lat. To nowość w ofercie marki na sezon. – Urlopy spędza się w gronie najbliższych, często z dziećmi, dlatego chcemy wyjść z naszymi produktami również do młodszych obiorców. Oprócz oferowania asortymentu 4F Junior w stoiskach sezonowych 4F, linia ta będzie miała swoje 5 oddzielnych lokalizacji – w Niechorzu, Pobierowie, Rowach, Łebie oraz Karwii – tłumaczy Małgorzata Gabryś.
Firma rozwija także swoją sieć regularnych sklepów. Pod koniec kwietnia otworzyła powiększone salony 4F w Koszalinie (CH Atrium) i Opolu (CH Karolinka), w maju powierzchnię i aranżację zmienia sklep marki w Krakowie (CH Bonarka). Zostanie także otwarty nowy lokal w Koszalinie (CH Emka). W sumie do końca 2017 roku marka 4F otworzy 5 nowych lokalizacji, a kilkanaście zostanie poddanych powiększeniu i nowej aranżacji.
– Obecnie prowadzimy intensywne prace nad remodelingami oraz powiększeniami sklepów. Powstanie również kilka nowych sklepów. Na decyzję o powiększeniu dużej ilości lokalizacji 4F ma wpływ rosnący obrót, a także chęć zwiększenia dostępnego asortymentu. Sklepy są przygotowywane w nowej odsłonie graficznej z uwzględnieniem oczekiwań naszych klientów co do większej przestronności. Z kolei otwarcia nowych lokalizacji to efekt rosnącego zainteresowania naszą marką i chęć wyjścia do większej liczby klientów – wyjaśnia dyrektor ds. Inwestycji i Rozwoju OTCF S.A.
Oprócz sprzedaży detalicznej, marka 4F jest obecna w 33 krajach poprzez rozwiniętą sieć sprzedaży hurtowej, a jej produkty są dostępne w ponad 300 sklepach multibrandowych. W ciągu najbliższych 5 lat spółka OTCF planuje stopniowo zwiększać swoją sprzedaż detaliczną na nowych rynkach, w szczególności w regionie CEE.