Aplikacja mobilna dla e-commerce

Firma i-systems stworzyła aplikację mobilną, która wychodzi naprzeciw wymaganiom rynku e-commerce – wraz ze zmianami w sklepie internetowym, automatycznie aktualizuje wszystkie swoje dane, m.in. o produktach, promocjach, czy nowościach.

Potrzeba matką wynalazku, czyli rozwiązanie problemu z aktualizacjami

Jeszcze do niedawna integracja systemu e-commerce z aplikacją mobilną sprawiała spore problemy. Każdorazowe uaktualnianie aplikacji było czasochłonne, a więc i kosztowne. Wiele firm widząc, iż oferuje ona gorsze warunki niż inne kanały, przestawało z niej korzystać. Jednak badania wyraźnie pokazują, że klienci chętnie korzystaliby z aplikacji mobilnych, gdyby mieli taką możliwość. Dlatego firma i-systems, która tworzy dedykowane systemy e-commerce dla handlu i dystrybucji, postanowiła stworzyć aplikację mobilną, która pozwoli na komfortowe i jeszcze sprawniejsze zakupy, a jej klientom zapewni dodatkowy kanał sprzedaży.

Proces tworzenia dopasowanej do potrzeb biznesowych aplikacji mobilnej

Proces budowania aplikacji nie jest prosty, należy bowiem przeprowadzić dokładną analizę i opisać workbook zawierający aktorów, obiekty oraz procesy biznesowe. Charakterystyka procesów przedstawiana jest za pomocą diagramów SIPOC, czyli narzędzia pozwalającego na opis dostawców, wejścia, przebiegu procesu, wyjścia oraz odbiorców. Ponadto, każda marka sprzedająca online chce, by jej aplikacja mobilna była wizerunkowo spójna z posiadanym sklepem internetowym i brandem, dlatego aplikacja zostaje każdorazowo spersonalizowana, pod indywidualne potrzeby danego biznesu. Po stworzeniu aplikacji zespół i-systems integruje ją z systemem e-commerce, a następnie publikuje w App Store oraz Google Play. Aplikacja dostosowana jest bowiem zarówno do urządzeń z systemem iOS, jak i Android.

Najważniejsze funkcje aplikacji mobilnej

Do zbudowanej aplikacji, użytkownik loguje się tylko raz, później dane są już zapamiętane. Użytkownik ma do wyboru kilka form logowania – tradycyjne – wpisując personalia, przez indywidualny profil Facebook, a w najbliższym czasie również poprzez touch ID. Ciekawą funkcją są filtry budowane automatycznie dla danej kategorii oraz flagi. Filtry budowane są dynamicznie, dlatego, jeśli coś zmieni się w sklepie internetowym, automatycznie zostanie to zaktualizowane w aplikacji. Dokonywanie zakupów poprzez aplikację mobilną jest dokładnie takim samym procesem, jak z poziomu sklepu internetowego. Można znaleźć produkt za pomocą wyszukiwarki opartej na SOLR, dodać produkt do koszyka lub „ulubionych”, wykorzystać otrzymany wcześniej kupon rabatowy, zmodyfikować dane dostawy, oraz wybrać sposób płatności. Każdy dokonany przez użytkownika zakup widoczny jest w zakładce „zamówienia”.

Aplikacja mobilna sposobem na rozwój omnichannel

Korzyści płynących z aplikacji mobilnych jest wiele: pozwala ona na lepsze wsparcie strategii omnichannel, albowiem dzięki niej łatwiej jest zlokalizować klientów, czy uruchomić wspólny program lojalnościowy. Zintegrowana z systemem e-commerce aplikacja to przede wszystkim nowy kanał sprzedaży, pozwalający na sprawną i bezpieczną sprzedaż w sieci. Dzięki wysokiemu komfortowi dokonywanych zakupów, może ona także znacznie zwiększyć grono klientów mobilnych.

 

Data publikacji: 16.12.2016
Przeczytaj również

Handel:
Sklepy przyszłości pojawią się szybciej, niż się nam wydaje – koronawirus zmieni handel detaliczny

Sprzedawcy detaliczni od dawna wiedzieli, że na rynku szykują się zmiany. Konsumenci coraz chętniej przenoszą swoje zwyczaje zakupowe do… więcej »

Aktualności:
PRCH wspiera postulaty Rzecznika MŚP w sprawie ochrony miejsc pracy i dopłat do czynszów w zamkniętych placówkach

Trwają konsultacje rządowego programu “tarczy antykryzysowej”. W rozmowach z Ministerstwem Rozwoju, Polska Rada Centrów Handlowych wraz z… więcej »

Handel:
Nie możemy handlować – nie płacimy czynszu!

Jeśli nie możemy handlować, nie powstaje obowiązek zapłaty czynszu i opłat, bo celem… więcej »