Big Star wkracza w erę OmniChannel

Nowy, dedykowany system e-commerce przygotowany dla marki Big Star to połączenie sprzedaży internetowej z ponad 250 salonami stacjonarnymi w kraju i na świecie. Zastosowane zostały innowacyjne rozwiązania omnichannel retailing.

Marka Big Star powstała w 1972 roku w Szwajcarii. W 1990 roku firma pojawiła się w Polsce, początkowo działając w ramach licencji. Od 2007 roku spółka jest w 100% polskim przedsiębiorstwem. Big Star posiada obecnie ponad 250 sklepów stacjonarnych w kraju i za granicą (min. w Niemczech, na Słowacji czy Węgrzech). Produkty firmy są najczęściej kupowaną marką jeansową wśród Polaków.

Nowa odsłona sklepu internetowego

“W ciągu ostatnich dwóch lat pogląd na handel w sieci znacznie się zmienił. W tym czasie firma dostrzegła w e-commerce znaczący potencjał i obszar, w który należy zainwestować” – przekonuje Kamil Kordelas, E-commerce Manager w Big Star. – “Pierwszym krokiem tej zmiany było przejecie istniejącego biznesu od naszego partnera. Wzrosty rzędu kilkuset procent, przy zoptymalizowanych nakładach na promocje i utrzymanie struktury tylko utwierdziły zarząd o słuszności tej decyzji i umiejętnościach zespołu” – dodaje Kordelas.

Pierwszym krokiem przy rozpoczęciu współpracy z i-systems była analiza potrzeb i wymagań. Powstała szczegółowa specyfikacja systemu e-commerce. Wyłonione wyzwania e-commerce obejmowały, m.in.:

– integrację sprzedaży internetowej ze sprzedażą stacjonarną poprzez wykorzystanie założeń omnichannel retailing,

– zapewnieniu stabilności systemu poprzez wykorzystanie infrastruktury cloud hosting,

– przygotowanie szeregu rozwiązań prosprzedażowych,

– przygotowanie sklepu internetowego w oparciu o najlepsze standardy responsive web design oraz przeprowadzenie optymalizacji user experience.

Czym jest omnichannel retailing?

Obecnie istnieje szereg punktów styku z klientami. Wśród najważniejszych z nich można wymienić: sklep online, kontakt poprzez urządzenia mobilne czy sieć sklepów stacjonarnych. Nowoczesny marketing dba o każdy z wymienionych kanałów dotarcie do klienta docelowego. Nowy sklep internetowy spod znaku czerwonej gwiazdy charakteryzuje się:

– możliwością sprawdzenia online dostępności produktów w najbliższym sklepie stacjonarnym.

– możliwością odebrania zakupów dokonanych w internecie w dowolnie wybranym salonie stacjonarnym.

“Jestem pewien, że granica pomiędzy punktami offline a online niebawem zatrze się całkowicie. Dlatego obecna strategia cenowa i promocyjna jest spójna dla całej marki Big Star” – dodaje Kordelas.

Integracje kluczem do sukcesu w e-commerce

“Wraz ze wzrostem udziału wartości sprzedaży internetowej względem wartości sprzedaży stacjonarnej miejsce e-commerce w strategii firmy uległo zmianie. Mały projekt ewoluował do poważnego biznesu, dedykowanego zespołu kilkunastu osób z niezależnym budżetem. Aby sprawnie zarządzać i rozwijać sprzedaż niezbędne są sprawne połączenia miedzy istniejącymi systemami. Stworzone integracje wpływają na praktycznie wszystkie obszary firmy. Można z nich wymienić: sprzedaż, dystrybucje, proces reklamacji i dla nas najważniejsze, czyli obsługę klienta. Wszystkie wymienione działania pozwolą nam również wkrótce rozpocząć większą ekspansję zagraniczną” – twierdzi Kordelas.

Nowy system e-commerce przygotowany przez i-systems dla Big Star obejmuje m.in. dedykowane integrację z:

– zintegrowanym systemem informatyczny klasy MRP II/ERP Impuls 5. Głównym zadaniem integracji jest wsparcie przedsiębiorstwa w zarządzaniu kapitałem, zespołem, produkcją, przepływem dokumentów czy relacjami z klientami,

– Strefą Marek Allegro. Pozwala ona na zaawansowane sterowanie strukturą produktów, kompleksową obsługę posprzedażową oraz na automatyzację procesów. Wszystkie czynności odbywają się z poziomu panelu sklepu internetowego poprzez zaawansowane rozwiązanie wykorzystujące pełną obsługę API. Realizację można zobaczyć na stronie https://bigstar.pl/

Kolejne etapy prac zakładają wdrożenie mechanizmów poprawiających obsługę klienta i większe wykorzystanie potencjału omnichannel.

Data publikacji: 27.07.2015
Przeczytaj również

Aktualności:
Prawnicy o koronakryzysie w modzie

Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy Uniwersytetu Śląskiego zainicjowało badania, mające ustalić, jak radzi sobie sektor odzieżowy w Polsce… więcej »

Aktualności:
II Ogólnopolski #DzienSzpilek już 25 września

Ogólnopolski #DzienSzpilek to zainicjowane rok temu przez Moliera 2 akcja społeczna, mająca na celu pomoc dzieciom z fundacji Na Ratunek… więcej »

Aktualności:
Shopping Experience Powered w Galerii Mokotów

18 - 19 września w Galerii Mokotów będzie miała miejsce kolejna edycja Shopping Experience powered by Vogue – wydarzenia dla modowych… więcej »