Bola – nowa kolekcja z nietypową sesją

Nowa kolekcja Oli Bajer zatytułowana „.crowd. 2020” została sfotografowana samodzielnie przez modelki i modeli w ich prywatnych mieszkaniach. Zobaczcie, jakie efekty przyniosła kreatywność, będąca wynikiem izolacji społecznej.

Jak tłumaczy projektantka: „Nazwa kolekcji .crowd. ( z j.ang ’tłum’ ) powstała dosłownie parę tygodni przed ogłoszeniem stanu pandemii na świecie. Kolekcja natomiast powstawała przez ostatnie  pond pół roku, a w momencie światowej epidemii wszystkie plany z nią związane legły w gruzach  – przygotowywana od dawana sesja zdjęciowa, pierwszy samodzielny konceptualny pokaz marki Bola w Warszawie. Pandemia dotyka nas wszystkich, przez chorobę, ogranicza naszą swobodę ruchu i myśli, dotyka nas też ekonomicznie i gospodarczo, ale także twórczo – ale jakby nie było najważniejsze jest teraz zdrowie i bezpieczeństwo. Uczucie niemocy,  niepokoju i pewnego rodzaju porażki planów artystycznych nie były łatwe  do zniesienia, ale w końcu hasła towarzyszące nam cały czas od tego czasu, pojawiające się dosłownie wszędzie: #staysafe #staystrong #stayhome zostały wykorzystane jako ATUT!”

Ola zaproponowała modelkom i modelom samodzielne przeprowadzenie sesji i interpretację stylizacji  wybranych zdalnie ze stylistą Mateuszem Kołtunowiczem. Do wszystkich kreacji zostały doszyte maski/ kominiarki oraz rękawiczki, tak aby  w 100% zadbać o bezpieczeństwo w trakcie zdjęć.

Do projektu .crowd. projektantka zaprosiła sześć postaci:

Weronika : modelka
Zdjęcia: młodsza siostra –  Emilia 14 lat
„Kolekcja kojarzy mi się z czymś innym i nowym niż dotąd miałam okazję nosić. Bardzo się cieszę, że mogłam wziąć udział w sesji, ponieważ to było takie oderwanie się od tej pandemii, coś co sprawiło, że w końcu o niej nie myślałam i miałam ciekawe zajęcie podczas siedzenia w domu.”

Sylvia L/ herlovelygore – performerka /modelka Zdjęcia: samowyzwalacz/Sylvia
„Moje sesje, jak spora część moich zdjęć to ucieczka/wycieczka do innej rzeczywistości. To była spontaniczna, pierwsza reakcja na ubrania, które dostałam.”

Grzegorz : model
Zdjęcia : Ernest @krsfvde
„fotki strzelił mi mój wieloletni przyjaciel Ernest przy okazji szybkiego spacerku, kiedy spotkaliśmy się na robienie bitów po tygodniach izolacji.
Kolekcja kojarzy mi się z potrzebą kamuflażu w dystopijnym, pełnym inwigilacji, może nawet cyberpunkowym świecie, który – mam nieodparte wrażenie – czai się tuż za rogiem i powoli do nas zagląda. Jednocześnie kolorystyka i wykorzystane materiały powodują, że stylizacje wyróżniają się z tłumu, nie ważne jak bardzo chcielibyśmy się ukryć, powodując paradoks. Czasy pandemii potęgują poczucie dystopii i wizji przyszłości, którą dotychczas dane nam było znać wyłącznie z sci-fi i która nie zawsze maluje się w ciepłych barwach.”

Thirdeyediemension / Krysia : dj/ producentka/ modelka
Zdjęcia: znajomy fotograf z Krakowa @magovsky
„Sam ten patchwork to dla mnie taki uporządkowany nieporządek. Jeśli chodzi o odczucia podczas sesji, to było to świetne przeżycie, na chwilę można było prawie zapomnieć o pandemii, chociaż niezupełnie, przez to, że normalnie mocno oblegane miejsca były puste i to stworzyło taki surrealistyczny klimat podczas sesji.”

Zuza OK – dj /tatuatorka – wraz z chłopakiem Karolem – Sapi tha King – menager /producent i psem Korsą
Zdjęcia: Zuza OK/Karol/samowyzwalacz
„Zdjęcia robiliśmy sobie sami, ze względu na trudne warunki, ale potraktowaliśmy to jako świetną zabawę. Kolekcja kojarzy mi się trochę z takim kosmicznym camo [śmiech]. Jak się ubierasz w te rzeczy, to wyglądasz jak z innej planety i tak też patrzą na ciebie ludzie – na księżycu na pewno nikt by się nie oglądał za nami, jak idziemy we dwójkę cali ubrani w takie same dresy. Sesja była miłą ucieczką od codzienności, taki urlop od pandemii.”
Karol o udziale w projekcie: „Było to zupełnie czymś nowym, bo nie brałem udziału wcześniej w takich projektach i zgodziłem się dlatego też, bo kolekcja mi się totalnie podoba.”

Mejkap/hair:  własny/stylizacja zdalna – Mateusz  Kołtunowicz/buty: Dr.Martens




Data publikacji: 4.05.2020
Przeczytaj również

Moda:
Speed hiking - włącz wyższy bieg z Columbia Sportswear

Speed hiking to aktywność szczególnie cenna w dobie nieustannego braku czasu, kiedy to weekendowy wyjazd w góry staje się wyprawą na wagę… więcej »

Marketing:
Kappahl w kampanii „Denim Fit For You” przybliża proces produkcji dżinsów

Kappahl skupia się na przedstawieniu transparentności procesu produkcji dżinsów, dając klientom możliwość śledzenia pochodzenia i etapów… więcej »

Moda:
Artykuł promocyjny: Srebrna biżuteria na prezent
- dlaczego to znakomity pomysł

Biżuteria ze srebra to znakomity pomysł na prezent, czego dowodem jest to, że od wieków jest jedną z tych, po które najchętniej sięgają… więcej »