Bola w onirycznym świecie

Nowa sesja marki Bola projektantki Oli Bajer zachwyciła nas swoim onirycznym klimatem, doskonale odzwierciedlającym ducha kolekcji wiosna-lato 2016 ze zwiewnymi, transparentnymi tkaninami, wysmakowanymi nadrukami, delikatną kolorystyką i czystymi, prostymi formami. Poprosiliśmy projektantkę o kilka słów na temat sesji i kolekcji.

Czym była inspirowana kolekcja i sesja?
Kolekcja była inspirowana moimi snami. starałam się notować to co mi się śniło – zazwyczaj były to sms-y do osób które występowały w moich snach. Zaspana, brałam telefon i pisałam wiadomości, jakby historyjki, zazwyczaj zaczynając: „Ej, nie uwierzysz…”. Z tych snów powstały obrazkowe rebusy, grafiki i ilustracje z moich snów. Jeśli chodzi o sesję, zdałam się całkowicie na wizję autora zdjęć, czyli Michała Polaka. Współpracowaliśmy już wcześniej i wiem że mogę zaufać Michałowi.
Sam Michał o inspiracji do sesji mówi: ”U podstaw sesji są skojarzenia związane z pojęciem snu – zarówno te biologiczne, dotyczące ciała, jak i wizje czy mary senne. Wizualnie chciałem osiągnąć klimat nocy na pustyni i chłodnych, odrealnionych ciał, pogrążonych we śnie. Ciało podczas snu się wychładza, więc kolory są zimne, a padające światło nasuwa skojarzenie ze światłem księżyca. Dzięki temu zdjęcia mają charakter mroczny i pełen niedopowiedzeń. Dziwne gesty modeli są jak urywki historii, które pamiętamy rano, ale których sens często pozostaje zagadką. Temat pustyni i upływającego czasu reprezentuje w scenografii piasek, który jedna z modelek przesypuje. Sen regeneruje organizm (to jest jego bardzo biologiczny aspekt), a jednocześnie jest zupełnie odklejonym od rzeczywistości momentem, kiedy umysł porządkuje wydarzenia z poprzedniego dnia. To sprawia, że poprzez sen możemy dowiedzieć się, jak to jest latać albo jak – w przypadku sennych haftów Oli – stracić głowę.”

Jakich materiałów Pani użyła?
Zawsze się staram, aby materiały były wysokiej jakości. W tej kolekcji znalazło się dużo mieszanek z jedwabiem: transparentne jedwabne organzy, mieszanki lnu z jedwabiem, z których powstały sukienki, dzianiny bawełniane. Są tu też jedwabne żakardy, rozciągliwe dzianiny z wiskozą. Wszystkie wzory, druki są wykonane ręcznie sitodrukiem. Dodatkowo zastosowałam hafty maszynowe i ręczne oraz elementy wyszywane koralikami.

Do kogo jest skierowana kolekcja?
W założeniu kolekcja miała być do biura. Nie wiem, czy do końca się to udało, aczkolwiek wydaje mi się ze kilka rzeczy nadaje się idealnie. 🙂 Kolekcja jest troszkę inna od wcześniejszych bardziej delikatna i kobieca. Myślę ze skierowana jest do osób, które cenią sobie wyjątkowość i unikatowość, dbałość o detale, i wygodę. Jest tam wiele propozycji na dzień jak i na duże wieczorowe wyjścia.

(EF)

BOLA kampania 1 BOLA kampania 2 BOLA kampania 3 BOLA kampania 4 BOLA kampania 5 BOLA kampania 6

Art Director: Michal Polak
Photography: Michal Polak
Photographers right hand: Hanna Zajączkowska
Stylist: Jakub Pieczarkowski
Set design: Michał Polak
Set design assistant: Krystian Cielecki
Make up and hair: Catnel Make Up
Model: Hubert/ Mango Models, Julia/ Venti Models, Margo/ Specto Models
Retuch: Jan Kwiatkowski

Data publikacji: 15.03.2016
Przeczytaj również

Moda:
TRENDY: Najmodniejsze damskie marynarki i garnitury na wiosnę–lato 2020

Według światowej agencji Fashion Snoops, wśród must-have’ów na najbliższy sezon… więcej »

Moda:
Odkrywamy okrycia – słowniczek kurtek i płaszczy
Bosmanka to niekoniecznie kobieta bosman, husky nie musi oznaczać rasy psów, a anorak to nie rodzaj egzotycznej nalewki. Krótki przewodnik po najważniejszych fasonach kurtek i… więcej »