Burberry odchodzi z Polski

Marka Burberry z końcem lipca planuje zamknąć swoje sklepy w Polsce. Jak donoszą media, przyczyną są słabe wyniki finansowe firmy, głównie w krajach azjatyckich – Chinach i HongKongu.

Brytyjska marka odnotowała w ostatnim czasie duży spadek sprzedaży, a jej akcje w ciągu ostatniego roku straciły ponad 1/3 wartości. Winny jest nie tylko kryzys, który od 2008 roku dotyka branżę towarów luksusowych, ale przede wszystkim spadek sprzedaży w krajach azjatyckich. Na skutek tych problemów firma postanowiła ograniczyć działalność sklepów stacjonarnych oraz zmniejszyć asortyment, skupiając się na produkcji torebek.

Wyniki finansowe wpłynęły także na zmiany personalne w zarządzie firmy. Od przyszłego roku miejsce dyrektora generalnego Christophera Baileya zajmie Marco Gobetti, szef francuskiej marki Celine, który wcześniej współpracował z takimi markami jak Givenchy i Moschino. Biznesmen, który z powodzeniem potrafi prowadzić luksusowe domy mody, ma szansę odbudować słabnącą pozycję marki.

Firma Burberry posiada obecnie trzy sklepy w naszym kraju – w Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Butiki mają sprzedawać tylko do końca lipca.

Data publikacji: 20.07.2016
Przeczytaj również

Handel:
Sklepy przyszłości pojawią się szybciej, niż się nam wydaje – koronawirus zmieni handel detaliczny

Sprzedawcy detaliczni od dawna wiedzieli, że na rynku szykują się zmiany. Konsumenci coraz chętniej przenoszą swoje zwyczaje zakupowe do… więcej »

Aktualności:
PRCH wspiera postulaty Rzecznika MŚP w sprawie ochrony miejsc pracy i dopłat do czynszów w zamkniętych placówkach

Trwają konsultacje rządowego programu “tarczy antykryzysowej”. W rozmowach z Ministerstwem Rozwoju, Polska Rada Centrów Handlowych wraz z… więcej »

Handel:
Nie możemy handlować – nie płacimy czynszu!

Jeśli nie możemy handlować, nie powstaje obowiązek zapłaty czynszu i opłat, bo celem… więcej »