Burberry odchodzi z Polski

Marka Burberry z końcem lipca planuje zamknąć swoje sklepy w Polsce. Jak donoszą media, przyczyną są słabe wyniki finansowe firmy, głównie w krajach azjatyckich – Chinach i HongKongu.

Brytyjska marka odnotowała w ostatnim czasie duży spadek sprzedaży, a jej akcje w ciągu ostatniego roku straciły ponad 1/3 wartości. Winny jest nie tylko kryzys, który od 2008 roku dotyka branżę towarów luksusowych, ale przede wszystkim spadek sprzedaży w krajach azjatyckich. Na skutek tych problemów firma postanowiła ograniczyć działalność sklepów stacjonarnych oraz zmniejszyć asortyment, skupiając się na produkcji torebek.

Wyniki finansowe wpłynęły także na zmiany personalne w zarządzie firmy. Od przyszłego roku miejsce dyrektora generalnego Christophera Baileya zajmie Marco Gobetti, szef francuskiej marki Celine, który wcześniej współpracował z takimi markami jak Givenchy i Moschino. Biznesmen, który z powodzeniem potrafi prowadzić luksusowe domy mody, ma szansę odbudować słabnącą pozycję marki.

Firma Burberry posiada obecnie trzy sklepy w naszym kraju – w Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Butiki mają sprzedawać tylko do końca lipca.

Data publikacji: 20.07.2016
Przeczytaj również

Handel:
Decathlon uruchamia nowy format sklepu wpisujący się w trend omnichannel

Gigant branży sportowej, Decathlon, zapowiedział otwarcie pierwszego w Polsce sklepu w nowym formacie. Decathlon City, bo o nim mowa, powstaje w… więcej »

Aktualności:
Sprawdź, jak najlepiej sprzedawać modę w internecie. Weź udział w Fashion Business Congress

24 października firmy z branży mody spotkają się na 12. edycji Fashion Business Congress w Łodzi. Tegoroczne spotkanie będzie poświęcone… więcej »

Handel:
Mikołaj Wezdecki, dyrektor ds. digitalizacji, LPP : Czy technologia AI to gamechanger dla branży retail?

Przez ostanie 20 lat w branży retail nie było technologii, która mogłaby dokonać rewolucji na skalę AI. Firmy, które do tej pory nie… więcej »