Burberry odchodzi z Polski

Marka Burberry z końcem lipca planuje zamknąć swoje sklepy w Polsce. Jak donoszą media, przyczyną są słabe wyniki finansowe firmy, głównie w krajach azjatyckich – Chinach i HongKongu.

Brytyjska marka odnotowała w ostatnim czasie duży spadek sprzedaży, a jej akcje w ciągu ostatniego roku straciły ponad 1/3 wartości. Winny jest nie tylko kryzys, który od 2008 roku dotyka branżę towarów luksusowych, ale przede wszystkim spadek sprzedaży w krajach azjatyckich. Na skutek tych problemów firma postanowiła ograniczyć działalność sklepów stacjonarnych oraz zmniejszyć asortyment, skupiając się na produkcji torebek.

Wyniki finansowe wpłynęły także na zmiany personalne w zarządzie firmy. Od przyszłego roku miejsce dyrektora generalnego Christophera Baileya zajmie Marco Gobetti, szef francuskiej marki Celine, który wcześniej współpracował z takimi markami jak Givenchy i Moschino. Biznesmen, który z powodzeniem potrafi prowadzić luksusowe domy mody, ma szansę odbudować słabnącą pozycję marki.

Firma Burberry posiada obecnie trzy sklepy w naszym kraju – w Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Butiki mają sprzedawać tylko do końca lipca.

Data publikacji: 20.07.2016
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Handel:
Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, portfele cyfrowe oraz social media

W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost… więcej »