Burberry odchodzi z Polski

Marka Burberry z końcem lipca planuje zamknąć swoje sklepy w Polsce. Jak donoszą media, przyczyną są słabe wyniki finansowe firmy, głównie w krajach azjatyckich – Chinach i HongKongu.

Brytyjska marka odnotowała w ostatnim czasie duży spadek sprzedaży, a jej akcje w ciągu ostatniego roku straciły ponad 1/3 wartości. Winny jest nie tylko kryzys, który od 2008 roku dotyka branżę towarów luksusowych, ale przede wszystkim spadek sprzedaży w krajach azjatyckich. Na skutek tych problemów firma postanowiła ograniczyć działalność sklepów stacjonarnych oraz zmniejszyć asortyment, skupiając się na produkcji torebek.

Wyniki finansowe wpłynęły także na zmiany personalne w zarządzie firmy. Od przyszłego roku miejsce dyrektora generalnego Christophera Baileya zajmie Marco Gobetti, szef francuskiej marki Celine, który wcześniej współpracował z takimi markami jak Givenchy i Moschino. Biznesmen, który z powodzeniem potrafi prowadzić luksusowe domy mody, ma szansę odbudować słabnącą pozycję marki.

Firma Burberry posiada obecnie trzy sklepy w naszym kraju – w Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Butiki mają sprzedawać tylko do końca lipca.

Data publikacji: 20.07.2016
Przeczytaj również

Handel:
E-sprzedaż rośnie. W czołówce luksusowe torebki

Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu… więcej »

Handel:
Startuje nowa sieć handlowa. Pierwsze 10 sklepów już w maju

W Polsce rusza nowa sieć handlowa HalfPrice. To koncept off-price Grupy CCC, oferujący produkty znanych marek w bardzo atrakcyjnych cenach.… więcej »

Handel:
Pop-up store, czyli co? Poznaj fenomen, który podbija świat handlu

Wśród handlowych zwycięzców nowej rzeczywistości, zaraz po e-commerce, coraz częściej wymieniany jest pop-up store. Może to jest więc… więcej »