Projekt „Bytom Ikony Kultury”, w ramach którego firma stworzyła trzy kolekcje inspirowane stylem wielkich osobowości polskiej kultury: Cybulskiego, Hłaski i Ciechowskiego, została nagrodzona Design Alive Awards.
Podczas gali Design Alive Awards, Michał Wójcik, prezes zarządu Bytom S.A., odbierał nagrodę główną w kategorii strateg oraz wyróżnienie czytelników Design Alive. Nagrody są przyznawane za oryginalną i kreatywną umiejętność odpowiadania na potrzeby człowieka. To wyróżnienie twórców i promotorów rozwiązań, produktów, usług i przestrzeni powstałych z synergii designu, technologii, ekologii i biznesu ze świadomością zmieniającego się świata i społeczeństwa.
– Firma Bytom szyje ubrania dla mężczyzn od 1945 roku, w przyszłym roku obchodzimy 70 lat naszej działalności. W tym czasie firma zrealizowała wiele projektów, jednak jestem pewien, że wszystko co najlepsze jeszcze przed nami – powiedział Michał Wójcik, odbierając statuetkę.
Michał Wójcik objął stanowisko prezesa zarządu Bytom S.A. w 2010 roku. Od tego czasu firma przeszła gruntowną przebudowę i zmieniła strategię. Nowy kreatywny zespół wprowadził wiele korzystnych rozwiązań w strategii projektowej, kolekcje ubrań coraz lepiej odpowiadają potrzebom rynku a ilość salonów firmowych systematycznie rośnie. Komunikacja marki w ostatnich sezonach pokazuje, że BYTOM nie tylko dorównuje w swoich kreacjach światowym trendom, ale też w oryginalny sposób potrafi czerpać z rodzimych wzorców.