CCC liczy zyski i planuje podbój e-commerce

Polska grupa obuwnicza CCC SA osiągnęła w II kwartale 2016 roku zysk netto na poziomie 134 mln zł. To ponad 32 proc więcej niż przed rokiem. Przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 864,9 mln zł rosnąc o ponad 42 proc. r/r. O 49,8 proc, zwiększył się również zysk z działalności operacyjnej, który wyniósł 138 mln zł.

W całym pierwszym półroczu spółka zarobiła na poziomie netto 113,3 mln zł przy zysku na działalności operacyjnej 130,8 mln zł i zysku EBITDA 160 mln zł. Na dzień 30 czerwca 2016 łączna powierzchnia sieci sprzedaży, wliczając sklepy franczyzowe, w kraju i za granicą wyniosła 406,2 tys. mkw. Spółka od początku roku dokonała 49 otwarć nowych salonów oraz zamknęła 5 istniejących sklepów.
Rok 2016 to kontynuacja realizacji wieloletniej strategii, zgodnie z którą CCC prowadzi ekspansję na rynki Europy Środkowej i Wschodniej dążąc do zdobycia pozycji lidera na każdym z krajowych rynków obuwniczych w regionie. Spółka w kwietniu uruchomiła sprzedaż franczyzową na rynku estońskim i przymierza się do otwarcia pierwszych sklepów detalicznych w Serbii. Podstawowymi filarami rozwoju w roku 2016 pozostają Polska, Rumunia oraz kraje zachodnie – Niemcy i Austria. W drugim kwartale 2016 roku spółka otworzyła 8 salonów w kraju a za granicą swoje działania skupiła na rynku niemieckim gdzie otworzyła 6 nowych salonów, tym samym zwiększając powierzchnię handlową o ponad 5,5 tys. mkw .
W obszarze e-commerce, poprzez efekt synergii z eobuwie.pl SA, grupa dąży do zdobycia pozycji lidera w sprzedaży obuwia online w Europie Środkowej. Dotychczas eobuwie.pl sprzedawało buty i torebki poprzez swoje regionalne domeny w Polsce, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Rumunii, na Węgrzech i Ukrainie a od drugiego kwartału bieżącego roku również w Bułgarii.

Pierwsze półrocze 2016 roku zakończyło się bardzo dobrymi wynikami. Podsumowując ten okres należy wspomnieć o samej sprzedaży, jak również o realizacji ogłoszonych w styczniu planów strategicznych na najbliższe dwa lata. Pod względem sprzedaży drugi kwartał uważamy za bardzo dobry dla spółki – przyniósł on nam wyniki wyższe od oczekiwanych. Na początku roku ogłosiliśmy cele strategiczne, z których skrupulatnie się wywiązujemy. W kwietniu uruchomiliśmy sprzedaż franczyzową w Estonii, mocno rozwijamy rynek niemiecki gdzie od początku roku otworzyliśmy 13 nowych salonów o łącznej powierzchni handlowej prawie 12 tys. mkw. a niedługo otworzymy pierwsze sklepy detaliczne w Serbii. Nie zapominamy również o krajowym rynku, który od początku roku został powiększony o 12 salonów o łącznej powierzchni prawie 11 tys. mkw. Sprzedaż internetowa realizowana przez platformę eobuwie.pl została rozszerzona o kolejny kraj (Bułgarię). Mówiąc o rozwoju wartym uwagi jest fakt, iż wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, którzy coraz chętniej sięgają po skórzane obuwie, kolekcję jesienno-zimową poszerzyliśmy o kolejne skórzane brandy: Quazi, But S oraz Ottimo, które są już dostępne w salonach CCC – podsumował wyniki spółki Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC SA.

Na koniec czerwca sieć CCC liczyła 805 salonów, w tym 422 w Polsce i  383 za granicą.

Data publikacji: 31.08.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »