CCC podbija Wschód

fot. ccc.eu

Słabsze wyniki za pierwszy kwartał, spowodowane dłuższą zimą, nie załamały CCC. Spółka z optymizmem patrzy w przyszłość, kontynuując ekspansję w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Chce również zdobyć pozycję lidera w internetowej sprzedaży obuwia w tym regionie.

Spółka obuwnicza CCC zanotowała w I kwartale 2016 roku stratę netto na poziomie 17,8 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 534,6 mln zł. Strata z działalności operacyjnej wyniosła 4,8 mln zł, a na poziomie EBITDA zysk w wysokości 11,4 mln zł.

W I kwartale 2016r. powierzchnia handlowa spółki CCC wzrosła o ok. 20 tys. m², a łączna powierzchnia sieci sprzedaży, wliczając sklepy franczyzowe, w kraju i za granicą wyniosła 391,3 tys. m2. Spółka w opisywanym okresie dokonała 24 otwarć nowych salonów oraz zamknęła 5 istniejących sklepów sieci BOTI i Lasocki. Kwartalny bilans Grupy CCC w zakresie rozbudowy sieci dystrybucji jest dodatni i wynosi 19 sklepów.

W roku 2015 CCC SA przedstawiła uaktualnienie swojej strategii rozwoju, w której dominującą rolę będzie odgrywać kontynuacja udanej ekspansji na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. W latach 2016-2017 podstawową osią wzrostu pozostaną kraje Europy Środkowej oraz Południowo-Wschodniej i kraje bałtyckie. Grupa CCC w ciągu dwóch najbliższych lat zamierza zdobyć pozycję lidera na każdym z krajowych rynków obuwniczych w regionie oraz uzyskać trwałą rentowność na rynkach austriackim i niemieckim. Rok 2016 jest spektakularny dla CCC ponieważ wyniki finansowe grupy kapitałowej kształtowane są już nie tylko poprzez sprzedaż stacjonarną ale również internetową. W obszarze e-commerce, poprzez efekt synergii z eobuwie.pl SA, grupa CCC dąży do zdobycia pozycji lidera w sprzedaży obuwia online w Europie Środkowej. Obecnie eobuwie.pl sprzedaje buty i torebki poprzez swoje regionalne domeny w Polsce, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Rumunii, na Węgrzech a od 2016 r. również na Ukrainie. W drugim kwartale bieżącego roku spółka zamierza uruchomić sprzedaż w Bułgarii, a w kolejnym na Litwie.

Wyniki finansowe CCC po pierwszym kwartale 2016 roku

tab1

Ekspansja zagraniczna

Sieć sprzedaży CCC za granicą na koniec marca 2016 roku obejmowała 370 sklepów, w tym m.in.: 80 salonów w Czechach, 63 na Węgrzech, 58 w Niemczech, 43 na Rumunii, 37 na Słowacji, 30 w Austrii, 17 w Chorwacji, 9 w Słowenii, 8 w Rosji, 7 na Łotwie i 5 na Ukrainie.

W I kwartale 2016 roku grupa CCC na rynkach zagranicznych otworzyła 19 nowych sklepów. Głównym obszarem działalności spółki w analizowanym okresie pozostały Niemcy – 7 otwarć, Chorwacja – 4 otwarcia oraz Austria – 3 otwarcia. Pozostałe nowe placówki przypadają na rynek węgierski, który wzbogacił się o 2 sklepy oraz rynek słoweński, rumuński i czeski powiększony po 1 salonie każdy.

Liczba sklepów własnych i franczyzowych Grupy CCC

tab2

„Pierwszy kwartał był okresem nieco rozczarowującym pod względem sprzedaży i nie sprostał naszym ambitnym oczekiwaniom. Zbyt długa zima skutecznie zniechęcała klientów do kupna obuwia przeznaczonego na cieplejsze dni. Pogoda nie była naszym sprzymierzeńcem i nieco pokrzyżowała nasze plany, jednak nie na długo. Nieco gorsza aura pierwszego kwartału przerwana została już w kwietniu, gdzie wyniki sprzedaży przekroczyły nasze oczekiwania. Potwierdza to fakt, że problemem minionego kwartału nie były oferowane modele, jakość czy sama marka lecz niesprzyjające warunki pogodowe, tak ważne w naszej branży. Jesteśmy coraz więksi, rozwijamy się w zadowalającym tempie, zdobywamy nowe rynki a od niedawna działamy również poprzez nowy kanał dystrybucji, więc z całą pewnością nie możemy mówić o porażce, a o odnoszonych sukcesach. W 2016r. ogłosiliśmy dwuletnią strategię, zgodnie z która będziemy kontynuować bardzo udaną ekspansję na rynki Europy Środkowej oraz Południowo-Wschodniej i kraje bałtyckie. CCC SA to już nie tylko sprzedaż stacjonarna, ale również internetowa, w której widzimy olbrzymi potencjał a wyniki pierwszego kwartału utwierdzają nas w przekonaniu o słusznie podjętej decyzji przejęcia lidera e-commerce. Wartym zauważenia jest fakt, iż zaczynają już działać synergie przychodowe a marki własne CCC również w sprzedaży online cieszą się bardzo dużą popularnością i uplasowały się na pierwszym miejscu wśród najchętniej wybieranych marek., w ofercie ponad 400 brandów eobuwie.pl.” – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu CCC SA.

Data publikacji: 18.05.2016
Przeczytaj również

Rynek:
[RAPORT] Wpływ pandemii na sektor mody. 3 możliwe scenariusze

Niedobór gotówki w polskiej branży modowej może wynieść co najmniej 11 mld zł, w związku z sytuacją wywołaną pandemią – wynika z raportu… więcej »

Rynek:
Biznes w czasach pandemii: Jak pokonamy wspólnego wroga?


Jak poradzimy sobie ze wspólnym wrogiem? Wspólnie! O sile współpracy przekonywaliśmy się wielokrotnie, od wspólnych polowań na… więcej »

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »