„Weź do domu zapłać później” – CCC wprowadza płatności odroczone w sklepach stacjonarnych

Grupa CCC jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie udostępni płatności odroczone w sklepach stacjonarnych, za pomocą własnej aplikacji mobilnej CCC. Usługa jest dostępna testowo od 1 września w Warszawie i wkrótce potem we wszystkich sklepach sieci w Polsce. Pogłębienie współpracy z PayPo, dotychczas realizowanej w ramach obsługi transakcji sklepów internetowych, wpisuje się w strategię rozwoju modelu omnichannelowej sprzedaży grupy. Jej celem jest rozwijanie unikalnego ekosystemu handlu poprzez budowanie doświadczenia i wygody dla klientów.

W krajach europejskich płatności odroczone stanowią już 30% wszystkich transakcji w sklepach internetowych. W Polsce rynek BNPL (Buy Now – Pay Later) wciąż intensywnie się rozwija. Tymczasem, grupa CCC jako pierwsza w kraju wprowadza tę usługę również do salonów stacjonarnych. Dzięki innowacyjnemu zastosowaniu odroczenia płatności PayPo, klienci będą mogli zabrać wybrany towar do domu i tam zdecydować o jego zakupie.

– „Weź do domu zapłać później” to kolejny projekt, który uruchamiamy z myślą o komforcie naszych klientów. To jest dla nas najważniejsze, kierujemy się tym każdego dnia. I to nie koniec – wkrótce oddamy do ich dyspozycji nowoczesne kasy samoobsługowe, a niebawem dalsze usprawnienia – mówi Karol Półtorak, wiceprezes zarządu grupy CCC ds. Strategii i Rozwoju.

Bezgotówkowe zakupy z odroczoną płatnością w sklepach stacjonarnych CCC realizowane są z wykorzystaniem własnej aplikacji mobilnej CCC, w której udostępniona została usługa PayPo. Za jej pomocą klient generuje kod, który przedstawia przy kasie, a następnie zatwierdza swój zakup na smartfonie. Odroczenie płatności na 30 dni nie wiąże się z dodatkowymi kosztami dla kupującego.

– Wdrożenie płatności odroczonych w handlu tradycyjnym wyznacza nowy kierunek rozwoju dla całego rynku BNPL w Polsce. Nasz produkt płatniczy jest od teraz omnichannelowy – klient może płacić wygodnie i bezpiecznie zarówno online, jak i offline. Współpraca z grupą CCC, naszym partnerem oraz liderem sektora obuwniczego i e-commerce w regionie CEE, jest dla nas niezwykle ważna. To kolejny duży gracz sceny handlowej, który zaufał jakości naszego rozwiązaniamówi Radosław Nawrocki, CEO PayPo.

Wprowadzenie tej metody finansowania w handlu tradycyjnym jest przede wszystkim odpowiedzią na zainteresowanie konsumentów. Zgodnie z wynikami badania ze stycznia br. 80% klientów PayPo zadeklarowało, że skorzystałoby z metody płatności odroczonych także w sklepach stacjonarnych, gdyby takie rozwiązanie było dostępne. Łączenie świata offline i online, wpisuje się w strategię rozwoju modelu omnichannelowej sprzedaży CCC. Celem grupy jest rozwijanie unikalnego ekosystemu handlu poprzez budowanie doświadczenia i wygody dla klientów.

– Jesteśmy przekonani, że nowe usługi sprawią, że klienci jeszcze chętniej będą wybierać CCC jako swoją ulubioną sieć oferującą buty i akcesoria – powiedział Konrad Jezierski, dyrektor ds. Rozwoju Omnichannel w grupie CCC –Od dziś mogą oni nie tylko swobodnie wybrać, czy zakupią artykuły online czy offline, ale także – kiedy za niego zapłacą. Nasz model omnichannel zakłada, ze niezależnie od tego gdzie klient dokonuje zakupu, ma dostęp do tych samych korzyści.

CCC jest również pierwszym partnerem PayPo, który w sieci sklepów stacjonarnych oferuje nowy produkt Podziel na 4. W jego ramach klient może zapłacić z zakupy w 4 ratach 0%. W ciągu 30 dni od dnia transakcji, konsument będzie mógł więc zdecydować czy woli opłacić całość należności za zakupy, czy jedynie pierwszą ratę – w obu wariantach nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów.

CCC S.A.posiada ponad 80 platform e-commerce i prawie 1000 sklepów w 29 krajach pod markami: CCC, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee.  Od maja 2021 r. spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price.

Data publikacji: 1.09.2021
Przeczytaj również

Handel:
Jak marki i sprzedawcy mogą sprostać nowym oczekiwaniom klientów [raport]

Wyniki raportu Connected Shoppers pokazują, że w miarę jak zaciera się granica między fizycznymi a cyfrowymi punktami kontaktu, klienci… więcej »

Handel:
Kto kupuje przez internet, a kto stacjonarnie

Kobiety częściej niż mężczyźni kupują w sklepach stacjonarnych, a online jest najpopularniejszym kanałem sprzedaży w grupach wiekowych… więcej »

Handel:
Jak Polacy kupują odzież i obuwie w internecie podczas pandemii

Trzy czwarte Polaków w wieku 18-65 lat kupowało w ciągu ostatniego roku odzież online, a nieco ponad połowa – obuwie. Co trzeci badany… więcej »