CDRL: duży wzrost zysku w III kwartale

fot. Coccodrillo

W III kwartale 2017 r. Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała 66,57 mln zł skonsolidowanych przychodów i 4,26 mln zł zysku netto. Oznacza to, że przychody były o 13,4% wyższe w stosunku do stanu sprzed roku, a zysk netto aż o 65,0%.

Od początku roku przychody Grupy wyniosły 167,58 mln zł wobec 151,47 mln zł przed rokiem. Skonsolidowany zysk netto po trzech kwartałach wynosi 7,72 mln zł wobec 7,84 mln zł rok wcześniej.

„Kolejny kwartał 2017 roku był dla nas bardzo dobrym okresem. Grupa bardzo konsekwentnie zwiększa przychody w tempie powyżej 10 procent w skali roku, jednocześnie utrzymując dyscyplinę kosztową i pracując nad efektywnością” – skomentował prezes Marek Dworczak.

„W II kwartale zaksięgowaliśmy stratę związaną w wyceną kontraktów terminowych, którymi zabezpieczamy wahania walut. Bardzo dobre wyniki w III kwartale pozwoliły nam odrobić stratę i po trzech kwartałach notujemy wynik netto na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego” – powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła.

Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) Grupy wyniósł 5,81 mln zł w III kwartale i 15,60 mln zł w okresie I-III kwartał. Oznacza to wzrosty odpowiednio o odpowiednio  49,8% i 23,3% w skali roku.

Spółka jest w bardzo dobrej sytuacji finansowej. W czerwcu spółka wypłaciła rekordową dywidendę na którą w Walne Zgromadzenie przeznaczyło 7,27 mln zł z zysku za poprzedni rok. Oznacza to, że CDRL S.A. wypłaciła dywidendę w wysokości 1,20 zł za akcję. Dywidenda z zysku za 2015 r. wyniosła 0,85 zł, a z zysku za 2014 r. – 0,75 zł na akcję. Na koniec III kwartału grupa dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 7,62 mln zł.

Na koniec III kwartału w skład sieci handlowej Grupy wchodziło 495 punktów handlowych, co oznacza wzrost o 4% w stosunku do stanu sprzed roku. Z tego 245 placówek to sklepy w Polsce, 136 jest zlokalizowanych w innych państwach Unii Europejskiej a 114 – poza nią.

Latem Coccodrillo otworzyło sieć 19 sklepów sezonowych w polskich miejscowościach turystycznych. Łącznie wypracowały one 4,21 mln zł przychodu wobec 3,29 mln zł przychodu wypracowanego przed rokiem przez 14 takich placówek.

Data publikacji: 6.12.2017
Przeczytaj również

Rynek:
LPP ogłasza nową strategię biznesową. Mocne przyspieszenie rozwoju Sinsay

Dzięki rozbudowie sieci stacjonarnej do ok. 7500 sklepów oraz zwiększeniu sprzedaży e-commerce do 10 mld zł LPP zamierza przeskalować swój… więcej »

Rynek:
Grupa CCC w Q4 2024: wzrost zysku operacyjnego i ponad 500 mln zł zysku EBITDA

Grupa CCC w Q4 2024 (listopad’24 – styczeń’25) osiągnęła blisko czterokrotny… więcej »

Rynek:
LPP podsumowuje trzeci kwartał 2024 i zdradza plany na przyszły rok

Właściciel markek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay chwiali się mocną dwucyfrową dynamiką sprzedaży i rekordowymi wzrostami w… więcej »